RKC Waalwijk

Max

Administrator
Forumleiding
Clubloze Anita traint nu ook mee bij RKC.

Die werd enorm gepusht voor het WK 2010. Uiteindelijk bleef hij thuis en speelde Van Bronckhorst een tegen alle verwachtingen in goed toernooi. Invalbeurtje in de finale had hij vast beter gedaan dan Braafheid.
 

Fregge

Well-known member
Anita werd een jaar later gepushed. Toen hij op 6 bij Ajax eigenlijk ieder middenveld onder de duim hield
 

Max

Administrator
Forumleiding
Was een van de betere spelers in die jeugdselectie op het EK onder 17 met onder andere Krul. Toen was presteren van die jeugdselecties heel bijzonder. Tegenwoordig doen we het een stuk beter.
 

Batigoal

Well-known member
Dat ene topjaar bij Ajax was Anita echt geweldig. Alles lukte bij hem. Hij heeft het in Engeland nog best wat seizoenen aardig gedaan, maar nadat Newcastle degradeerde werd het ook met Anita minder. Bij Willem II 2 jaar geleden vond ik hem eigenlijk al weinig toevoegen. Gezien zijn leeftijd zou hij toch nog 2 a 3 leuke seizoenen kunnen hebben.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Desondanks best nog een aardige carrière gehad en zal best wat centjes hebben verdiend.
 

Unregistere

Well-known member
Was een van de betere spelers in die jeugdselectie op het EK onder 17 met onder andere Krul. Toen was presteren van die jeugdselecties heel bijzonder. Tegenwoordig doen we het een stuk beter.

Leuk ploegje wel. Een paar die daadwerkelijk Oranje haalden, een aantal degelijke eredivisiespelers en toch ook diverse geknakte dromen:

 

Batigoal

Well-known member
Vurnon Anita heeft getekend voor komend seizoen. Dat is een leuke aanvulling.

Ook komt er met Ayman Azhil een huurling van Bayer Leverkusen. En ook nog verdediger Ahmed Touba van Club Brugge.
 

Batigoal

Well-known member
Interessante transfers: RKC haalt spits Finn Stokkers van NAC en stuurt Mario Bilate de omgekeerde weg. Twee verschillende types, maar Stokkers vindt iets gemakkelijker het doel.
 

Joost

Well-known member
Ik vind 6 goals voor de spits van NAC in een heel seizoen Eerste Divisie geen bijster hoog aantal.
 

Batigoal

Well-known member
Ik vind 6 goals voor de spits van NAC in een heel seizoen Eerste Divisie geen bijster hoog aantal.

Dat Stokkers amper aan het scoren kwam in een ploeg waar hij totaal niet past vind ik niet zo gek. Bilate past veel beter bij NAC en Stokkers waarschijnlijk veel beter bij RKC dus ik vind het geen gekke deal.
 

Unregistere

Well-known member
Stokkers is niet de beoogde eerste spits. RKC zoekt daar nog iemand voor. Bilate vond het vooruitzicht reserve te worden niet interessant, Stokkers heeft daar minder moeite mee. Vandaar de ruilactie.
 

Batigoal

Well-known member
RKC heeft doelman Etienne Vaesen geschorst en een hoge boete gegeven. Hij kwam vrijdag niet opdagen voor de training nadat hij te horen kreeg dat Lamprou de eerste doelman is in Waalwijk. Vaesen gaf aan dat hij beter niet zou trainen omdat hij zich niet zou kunnen beheersen en iemand 'per ongeluk in elkaar zou kunnen schoppen'. Bovendien heeft hij bij RKC 'twee jaar geen fatsoenlijke training gehad'. Lijkt me dus einde verhaal voor de gefrustreerde Vaesen.
 

Atreides

Well-known member
Gezien het veldspel van RKC en het budget een ronduit lachwekkende uitspraak inzake de training.
 

Batigoal

Well-known member
De andere spits die naar RKC moet komen zal Vitalie Damascan worden. De Moldaviër werd vorig seizoen al door Torino verhuurd aan Fortuna Sittard.
 

Batigoal

Well-known member
Leuk rijtje binnenkomende transfers bij RKC; aantal bekende namen. Michiel Kramer, Ilias Bel Hassani, Alexander Büttner en nu oud-Heerenveen-spits Jens Odgaard komen erbij. Voor de keeperspositie haalden ze Joel Pereira, een Zwitserse Portugees die ooit een groot keeperstalent was bij Man Utd, en Issam El Maach, die 3 jaar voor Ajax keepte.
 

Batigoal

Well-known member
Richard van der Venne kondigde afgelopen weekend al dat hij een mooi avontuur wat hij niet kon weigeren aan ging. Nu is bekend wat dat avontuur is; Melbourne City, de kampioen van Australië. Dat is met recht een hele mooie overstap.
 

Batigoal

Well-known member
RKC huurt de Spaanse spits Julen Lobete. De Bask debuteerde vorig seizoen voor Real Sociedad in LaLiga en scoorde zelfs nog in Camp Nou. Kan best wel weer eens een leuke vondst zijn van RKC.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ze hebben nog geen centrale verdedigers gehaald. Daar verwacht je toch ook nog wel wat gezien Touba en Meulensteen zijn vertrokken.
 
Bovenaan