R.I.P Topic

De Wolf

Well-known member
Voor mij 1986 ook. Dat doelpunt tegen Engeland natuurlijk (de solo), maar dat doelpunt tegen België was ook een geweldige goal, die misschien te weinig aandacht heeft gekregen.

En daarnaast onwaarschijnlijk hoe vaak hij onderuit is geschopt. Net als andere topspelers uit die tijd. Zouden zij toen met de huidige regels spelen dan zou Maradona nog veel meer gescoord hebben.

Die Britten hadden die wedstrijd graag een VAR gehad.
 

U.G.

Well-known member
'De hand van god was weer even terug op aarde, en nam deze keer Diego mee.'

Zo kopte een krant uit Rio. Hoewel Argentijn is dat een plaats waar Maradona enorm geliefd is.

Gracias por tanto y por todo. RIP.
 

Abubakari

Well-known member
Anderhalve meter afstand is niet echt iets Argentijns geloof ik.

Maar bijzondere beleving, het lijkt wel alsof ze feest vieren.
 

Batigoal

Well-known member
Enwhs-XXEAAGKxI
 

Susaa

Well-known member
Toch de eerste legende die overleden is die ik eigenlijk altijd heb kunnen volgen als voetballer.
Ik zie hem nog de rode kaart krijgen op het WK in Spanje. Later ook de mooie duels jarenlang tussen Milan en Napoli.

Mooi ook hoe Gary Lineker over hem sprak eergisteren op de BBC en de bijzondere relatie die Diego had met de bal.
 

Batigoal

Well-known member
Wat triest zo jong. Cultspeler van het leuke Senegal van dat WK met o.a. Diouf, Beye en Tony Sylva.
 

JMD

Well-known member
Pff, weer zo'n cultheld uit mijn jeugd, ik heb 'm nog zien voetballen bij de plaatselijke HFC.
Daarvoor ben ik net te jong, maar bij Frank Kramer moet ik altijd denken aan de WK-kwalificatieplayoff van 1998 Australië - Iran. Australië stond 2-0 voor en was op weg naar het WK. Kramer zei toen: 'als Iran het nog redt mag u op mijn kosten een dag naar een pretpark. En oma mag ook mee.'... Werd het 2-2 en ging Iran op uitgoals door... Kramer hield woord en ging idd met een aantal mensen naar een pretpark.
 

Batigoal

Well-known member
Triest nieuws, wat ontvallen ons de laatste tijd veel bekende namen.

Zoveel wedstrijden en samenvattingen tijdens mijn jeugd zijn stem mogen horen. De Africa Cup zonder Frank Kramer als commentator is niet voor te stellen.
 

Mario

Well-known member
Markant figuur, ook nog behoorlijk wat tv programma's op zijn naam staan. Berucht is ook zijn afscheid bij Eurosport :LOL:
 
Bovenaan