R.I.P Topic

JMD

Well-known member
Pfff....

Leefde natuurlijk al jaren in 'extra tijd', lag een jaar of 10 terug al 'op het randje' en hartoperatie van een paar weken terug was al riskant. Dus dit is geen verrassing, maar toch...
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Misschien wel de speler met de hoogste piek ooit qua kwaliteiten. Wat een voetballer. Droeg diverse teams in zijn eentje. Alles op gevoel.

Werd de laatste jaren een karikatuur van zichzelf helaas, maar dit was echt een grootheid.
 

Bonehead

Well-known member
Mijn vroegste herinnering. Voor mij is hij de grootste voetballer ooit en dat zal nooit veranderen. Door hem hou ik zo verdomd van dit spelletje. Wat een grootheid ondanks wat hij daarnaast deed. Dat zal altijd in de schaduw staan van zijn voetbalkwaliteiten. Adios pelusa!

 

JMD

Well-known member
Mijn vroegste herinnering. Voor mij is hij de grootste voetballer ooit en dat zal nooit veranderen. Door hem hou ik zo verdomd van dit spelletje. Wat een grootheid ondanks wat hij daarnaast deed. Dat zal altijd in de schaduw staan van zijn voetbalkwaliteiten. Adios pelusa!

Dit dus inderdaad. Heb het WK van 1986 niet meegemaakt, bij Maradona denk ik dus altijd aan Napoli en de UEFA-Cup van 1989... Met idd dit hooghouden. En tevens aan het WK van 1990, waar Maradona (toen al letterlijk en figuurlijk uit vorm) continu neergeschopt werd door de Kameroeners, tegen Brazilië onzichtbaar was maar aan 1 actie genoeg had om het duel te beslissen.
 

Mario

Well-known member
Voor mij het WK1986 dus met de doelpunten tegen Engeland en België, daarnaast zijn periode in Napels. Met een wereldtitel op zak niet verder dan een UEFA Cup in Europa trouwens. Nooit de cup met de grote oren mogen ontvangen.
 

erka

Well-known member
Voor mij 1986 ook. Dat doelpunt tegen Engeland natuurlijk (de solo), maar dat doelpunt tegen België was ook een geweldige goal, die misschien te weinig aandacht heeft gekregen.

En daarnaast onwaarschijnlijk hoe vaak hij onderuit is geschopt. Net als andere topspelers uit die tijd. Zouden zij toen met de huidige regels spelen dan zou Maradona nog veel meer gescoord hebben.
 
Bovenaan