Quick'20

De Groene Scout

Well-known member
Met een schuin oog blijf ik toch altijd wel even volgen hoe het in Oldenzaal gaat. Kom zojuist het volgende berichtje tegen:

Tim Engbers stopt per direct met voetballen

OLDENZAAL - De voetbalcarri?re van Tim Engbers zit er op. De routinier van hoofdklasser Quick'20 viel afgelopen weekeinde met een blessure uit in de wedstrijd tegen Rohda Raalte en heeft besloten per direct te stoppen.

Tim Engbers (34) speelde, op twee jaar bij SVZW na, z'n hele leven voor Quick'20. Door blessureleed kwam hij het afgelopen jaar nauwelijks in actie voor de Oldenzaalse formatie. Kort voor de winterstop gaf Engbers aan aan het einde van dit seizoen te stoppen. Dat einde komt dus wat eerder dan gepland, Quick moet dit seizoen nog drie competitiewedstrijden spelen. ,,Het was een lastig besluit", aldus de Oldenzaler. ,,Maar mijn lichaam protesteert continu. Dat wil ik niet meer."

Er zal in Oldenzaal binnenkort wel een veld, kleedkamer, fietsenstalling of wipkip naar hem vernoemd worden. Zoveel status heeft hij er wel verdient.
 

SanMark.

Well-known member
Ik zit even op Voetbalnoord te kijken ( voetbalnederland) maar ze hebben wel een redelijk jonge selectie( op Kamphuis en Engbers na dan).

Spits van 19 jaar die er al 10 in heeft liggen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Zo heel erg veel jeugdspelers (die er ook als F-je begonnen zijn) zitten er tegenwoordig niet meer in de selectie van Quick' 20. Vaak wordt al op jonge leeftijd gekeken in de regio en talentvolle spelertjes geadviseerd / gevraagd om naar Quick' 20 te gaan. Als ze dan 2 of 3 jaar in de A of B jeugd hebben gespeeld worden deze vaak bestempeld als 'eigen jeugd'. Tja, wat is dan nog eigen jeugd?

Voor komend seizoen worden de ervaren vertrekkers ook voornamelijk vervangen door dure aankopen i.p.v. eigen talenten. Inmiddels hebben ze er 4 binnen:
Sebastiaan Bokkerink (verdediger HSC' 21)
Felix van Berkel (doelman Suryoye)
Thom Strijland (verdediger SVZW)
Danny Oude Lashof (spits RSC)
 

De Groene Scout

Well-known member
Het is definitief; Reuven Niemeijer (veel scorende middenvelder die ook voorin kan spelen) vertrekt van Quick'20 naar Heracles.
Aderlating voor Quick'20
 

De Groene Scout

Well-known member
Trainer Ren? Nijhuis verlaat na dit seizoen Quick'20. De TCTubantia noemt het afscheid opmerkelijk en laat er verder weinig over los.
Opmerkelijk is het voor buitenstaanders natuurlijk ook wel. Vooraf werd er gesproken over handhaving en na een derde van de competitie staan ze verdienstelijk op plek 2.
Of het voorstel om te vertrekken van de trainer of de club komt wordt verder niet op ingegaan.

Ik werk dan wel niet bij de krant, maar kan wel verklappen dat het vanuit de spelersgroep komt. Ondanks de prestaties en de vele punten zijn die niet tevreden over de manier van werken van de trainer. Zo, is dat ook weer duidelijk.
 

noordooster

Well-known member
Opmerkelijk is het voor buitenstaanders natuurlijk ook wel. Vooraf werd er gesproken over handhaving en na een derde van de competitie staan ze verdienstelijk op plek 2.
Ik was de enige die Quick '20 voorspelde als kampioen van de derde divisie.
En misschien komt dat ook nog wel uit als Kaars naar Sparta vertrekt. :duim:
Velen zeiden voor het seizoen inderdaad dat Quick '20 tegen degradatie zou moeten vechten.
Er kan natuurlijk nog veel veranderen, maar voorlopig doet de club het gewoon goed.
Overigens sta ik bij het voorspellen van de wekelijkse uitslagen van de derde divisie zondag erg laag :oops:
 

De Groene Scout

Well-known member
De nieuwe trainer van Quick'20 is bekend. Het wordt Michel Steggink.
Steggink was in zijn actieve voetbalcarri?re vooral succesvol bij HSC'21 en werd na enkele jaren voetballen bij HHC daar uiteindelijk ook assistent trainer.
Vervolgens ging hij naar Heino als eindverantwoordelijke. Nu dus weer een stapje verder naar de Boeskooltjes.
Ik denk dat hij daar wel past en dat het anti-Nijhuis-kamp er ook wel vrede mee heeft.
 

noordooster

Well-known member
Steggink was bij HHC zowel als speler als als hulptrainer wel een gedreven kerel.
Heeft volgens mij ook van Marcel Groninger wel e.e.a. opgestoken.
 

De Groene Scout

Well-known member
Snelders is echt wel bezig met het kijken naar iets nieuws voor komend seizoen. Hij stopt in ieder geval als jeugdtrainer om zich nog meer op zijn eigen voetbalcarri?re te kunnen richten.
 

De Groene Scout

Well-known member
Bij Emmen moesten Snelders en van Benthem dus weer even terug in de wachtkamer, maar van Benthem krijgt nu ook een kans bij FC Twente om zijn kunsten te laten zien.
Hij mag 2x meetrainen en een oefenduel spelen met de wissels en enkele andere gastspelers.

Twente lijkt mij toch echt wel een stapje te hoog voor hem, zeker als je bij Emmen al werd af geserveerd.
 

De Groene Scout

Well-known member
Verdediger Brummelhuis van Excelsior'31 naar Quick'20. Zou daar wel de vervanger gaan worden van Snelders.

Het lijkt er inderdaad steeds meer op dat Brummelhuis gewoon basisklant is en blijft bij Quick'20.
Zijn directe concurrent houdt het na 2 potjes bank-zitten immers al direct voor gezien.
Sebastian Bokkerink is per direct gestopt bij Quick'20. Hij had er geen zin meer in en geen trek in een rol op de bank.

Wat en gigantische slappe zak is dat toch ook.
 

De Groene Scout

Well-known member
Trainer Michel Steggink en Quick'20 gaan na dit seizoen niet verder met elkaar.
Steggink is dan 2 jaar hooftrainer geweest.
 

Jacco

Well-known member
zo snel mogelijk graag, had er vast ook nog achter kunnen staan?

Goede avond verder, die kan toch niet meer stuk.
 
Bovenaan