Puskas Award

Joost

Well-known member
We kunnen weer stemmen op het mooiste doelpunt van het jaar.

De filmpjes zijn hier te zien;
http://www.fifa.com/ballon-dor/puskas-award/index.html

Een beetje gek dat goals in november en december weer niet meetellen.

Ik vind de goal van Wendell Lira het mooist. Niet zozeer vanwege het afmaken maar vooral door de heerlijke combinatie.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Een beetje gek dat goals in november en december weer niet meetellen.
Dat is gek inderdaad, maar is altijd met die jaarcompetities. Sportman/vrouw e.d. is ook altijd maar t/m 30 november.

Al die instanties willen aan het eind van het jaar met hun lijstjes komen, dus ja, dan kan je niks anders dan ruim voor het eind van het jaar stoppen.
 

Maasveld

Well-known member
Die worden het jaar daarop toch altijd meegenomen? Zlatan heeft destijds ook een jaar later nog gewonnen met die omhaal.

Ik twijfel tussen Messi, Ball en Ndjeng.
 

Shayman

New member
Ball voor mij, heel knap van een beperkte speler dus ook een beetje de sympathie kaart.
 

Pascallovic

Well-known member
Natuurlijk zit er weer een vrouw bij, omdat het een vrouw is en niet omdat het doelpunt zo heel bijzonder is.

Geef hem maar aan Mexes. Dat zo'n anti-voetballer toch nog een bal goed raakt in zijn carriere.
 

De Groene Scout

Well-known member
Wel veel gepegel van afstand. Ik heb zelf vaak net iets meer met een fraaie dribbel zoals van Messi of Teves.
Toch gestemd op een pegel en wel de hele fraaie van Mexes.
 

JMD

Well-known member
Die worden het jaar daarop toch altijd meegenomen? Zlatan heeft destijds ook een jaar later nog gewonnen met die omhaal.
Klopt. Maar als je het hebt over het doelpunt van het jaar 2015 is het vreemd dat een doelpunt uit 2014 wint.

Gewoon dat soort verkiezingen in januari houden.
 

SanMark.

Well-known member
Klopt. Maar als je het hebt over het doelpunt van het jaar 2015 is het vreemd dat een doelpunt uit 2014 wint.

Gewoon dat soort verkiezingen in januari houden.

Precies en wat boeit het nu dat het iets later bekend word.
 

Joost

Well-known member
Er is een shortlist over van drie.

- Die gast van Roma
- De dribbel van Messi
- De combinatie en omhaal van Wendell Lima

Zolang dat afstandsschot van Roma niet wint vind ik het prima. Dat soort goals kun je wekelijks zien. De combinatie van Wendell Lima en de solo van Messi zijn een combinatie van techniek en creativiteit die een niveau hoger zijn.
 

Maasveld

Well-known member
Er is een shortlist over van drie.

- Die gast van Roma
- De dribbel van Messi
- De combinatie en omhaal van Wendell Lima

Zolang dat afstandsschot van Roma niet wint vind ik het prima. Dat soort goals kun je wekelijks zien. De combinatie van Wendell Lima en de solo van Messi zijn een combinatie van techniek en creativiteit die een niveau hoger zijn.
Ik wens je veel succes om elke week een soortgelijk doelpunt te vinden. Dat gaat je echt niet lukken. Die aanval waarbij Wendell scoorde was nou niet bepaald bijzonder. Zulke combinaties zie je bij sommige clubs een stuk of 10 keer per wedstrijd. Het is dat ie zo'n rare, onnodige pirrouette maakt bij de afronding, anders had niemand er naar op- of omgekeken.

Jammer dat de mooiste 2 ook de 2 meest onbelangrijke doelpunten waren, waardoor ze de shortlist niet hebben gehaald.
 
Bovenaan