PSV-Optimist

JMD

Well-known member
Verschil tussen velddoelpunt en penalty. Doelpunt.van verdediger en/of middenvelder meer punten waard dan van een aanvaller.
Verschil tussen velddoelpunt en penalty lijkt me idd mooi,
Maar verschil tussen doelpunt verdediger en middenvelder/aanvallet, hoe wil je dat doen? Want gedurende een duel veranderen de posities vaak, en sowieso wisselt het psv van Bosz tijdens aanvallen al veel van posities.

En bv een mauro (of schouten als die weer fit is) speelt vaak tijdens een duel zowel als verdediger als als middenvelder. En wat als psv achterstaat en in de slotfase Bosz ineens met iets van 5 aanvallers gaat spelen?

En sowieso blijkt de opstelling soms totaal anders uit te pakken in het echt, dan denken wij als supporters en bv ESPN ook dat Jantje op het middenveld speelt, maar speelt die ineens als aanvaller.

stc

Well-known member
Je kan ook de VI seizoensgids aanhouden qua posities of eventueel de PSV website qua selectie + positie. Daar maken ze onderscheid tussen de keepers, verdedigers, middenvelders en Aanvallers.

Dus bv als Til op de PSV website als middenvelder staat getekend bij de selectie, maar hij speelt in de spits. Als die dan scoort krijgt hij punten als middenvelder.

Magikan

Well-known member
Even een voorstel van mijn kant. Uiteraard beslist JMD, het is tenslotte zijn spel ;)
Hopelijk kan e.e.a. bijdragen aan wat meer afwisseling en tactischere keuzes.
Heb getracht om oorspronkelijke regels te behouden of minimaal aan te passen.
Ik heb er overigens geen moeite mee als er wordt besloten om niks te veranderen.

Puntentelling:

- 50 punten bij een voorspelling
- punten gescoorde goal:
aanvaller 10
middenvelder 15
verdediger 25
keeper 50
- 10 punten voor een assist (ongeacht welke line)
- 15 punten wanneer de keeper de 0 houdt
- min 5 punten per gele kaart
- min 15 voor direct rode kaart
- min 25 voor een gele kaart én een direct rode kaart
- de aanvoerder verdient dubbele (min)punten
- min 5 punten voor een speler die op geen enkele wijze (min)punten scoort; dus geen doelpunt, assist of kaart

Aanvullend:

- per wedstrijd moet je minimaal 2 spelers kiezen, maximaal 5
- als er geen aanvoerder aangegeven wordt, dan wordt de eerstgenoemde speler automatisch de aanvoerder
- als een veldspeler de plaats van de keeper inneemt (door bijv. een rode kaart en geen wissel meer mogelijk), dan kan ook hij 15 punten verdienen als hij zijn doel schoonhoudt. Wanneer er reeds een tegendoelpunt is gescoord vervalt deze regel. Behaalde (min)punten voor de positiewissel blijven behouden.
- spelers mogen niet 2 wedstrijden achter elkaar gekozen worden

Ik hoor het wel 🤗

Dit was vorig seizoen mijn voorstel omtrent nieuwe/aanvullende regels.

Ik begrijp dat het aanhouden van de linies een lastige is, tenzij we vooraf elke speler zijn positie "toewijzen". Maar ik vind het geen probleem, als we deze laten varen.

Mario

Well-known member
Forumleiding
Het is aan JMD natuurlijk. Het waren gewoon wat ballen die ik in de lucht wilde houden. Ik ga deze week al wat optimisten plaatsen ivm mijn aanstaande vakantie.

Bovenaan