PSV - Ajax, topper op Palmpasen

JMD

Well-known member
Waarbij je voor het gemak vergeet dat Locadia zelden op zijn eigen positie speelt maar nog steeds van waarde is.

En waarbij jij voor het gemak vergeet dat die keren dat hij de afgelopen seizoenen wel op zijn eigen positie speelde hij zwaar teleurstelde. Niet voor niks werd De Jong 2 jaar terug gehaald.
 

gevegt

Well-known member
En waarbij jij voor het gemak vergeet dat die keren dat hij de afgelopen seizoenen wel op zijn eigen positie speelde hij zwaar teleurstelde. Niet voor niks werd De Jong 2 jaar terug gehaald.

Dat heeft alleen met het leeftijdsverschil te maken. Als Locadia zich zo blijft ontwikkelen is hij over een jaar beter dan de Jong.
 

Janssen

Well-known member
En waarbij jij voor het gemak vergeet dat die keren dat hij de afgelopen seizoenen wel op zijn eigen positie speelde hij zwaar teleurstelde. Niet voor niks werd De Jong 2 jaar terug gehaald.

Een spits moet vertrouwen krijgen en de kans om een serie wedstrijden te mogen blijven staan. Zie wat er met De Jong gebeurde in Duitsland en Engeland.
 

stc

Well-known member
Dat is dus een mentaal probleem zoals we al zeiden.
Dat is trainbaar, maar niet binnen een jaar.

Hadden ze aan het begin van dit seizoen moeten doen. Had PSV meer opgeleverd dan nu het geval is. Misschien kan Luc Nilis nog wat tips geven aan bijvoorbeeld Willems...

Er is een waslijst hoe PSV beter kan spelen, maar eerst maar afwachten hoe PSV de komende periode doorkomt.
 

JMD

Well-known member
Een spits moet vertrouwen krijgen en de kans om een serie wedstrijden te mogen blijven staan. Zie wat er met De Jong gebeurde in Duitsland en Engeland.

Zoals die serie van 19 duels op rij 2 seizoenen terug bedoel je...

En waarom denk je dat uitgerekend na dat seizoen Cocu een nieuwe spits wilde??
 

JMD

Well-known member
Dat heeft alleen met het leeftijdsverschil te maken. Als Locadia zich zo blijft ontwikkelen is hij over een jaar beter dan de Jong.

Tuurlijk...

De Jong is 3 jaar ouder dan Locadia. 3 jaar terug was De Jong veel verder dan Locadia. De periode in Duitsland en Engeland heeft hem idd ver teruggeworpen.
 

gevegt

Well-known member
Hadden ze aan het begin van dit seizoen moeten doen. Had PSV meer opgeleverd dan nu het geval is. Misschien kan Luc Nilis nog wat tips geven aan bijvoorbeeld Willems...

Er is een waslijst hoe PSV beter kan spelen, maar eerst maar afwachten hoe PSV de komende periode doorkomt.
Het is een proces dat zich niet laat leiden door een competitiestart. Laat staan na een week.
We hebben op elke positie de beste spelers, samen hebben ze regelmatig laten zien dat ze ook als team het beste zijn. Als je dan als team een keer of vier onder de dieptegrens komt is het gewoon een mentale kwestie. Juist daarin heeft bv Locadia en Bruma laten zien dat ze daar steeds beter in worden. Helaas was het deze wedstrijd niet het geval.
 

gevegt

Well-known member
Tuurlijk...

De Jong is 3 jaar ouder dan Locadia. 3 jaar terug was De Jong veel verder dan Locadia. De periode in Duitsland en Engeland heeft hem idd ver teruggeworpen.
Echt JDM, je hebt er erg weinig kijk op.
Ik haal even graag mijn gelijk met spelers als Memphis en Bruma.
 

Abubakari

Well-known member
Helemaal gelijk.
Ik heb PSV lange tijd niet zo slecht zien spelen als de druk er op staat. De uitschakeling kwam duidelijk harder aan na dat snelle doelpunt.
Ze waren de eerste helft nog wel minder slecht dan Ajax, maar zelfs dat niveau haalden ze de tweede helft niet meer.

Kan bijna geen toeval meer zijn dat veel clubs tegen Ajax niet in hun spel komen cq niet hun normale niveau halen.

Tegen dit PSV hoefde Ajax natuurlijk ook niet 100% te geven. Zelfs met de door jou verguisde van der Hoorn en daarnaast Viergever heeft Ajax vrij simpel de nul gehouden. Vrijwel alleen maar schoten die ver over of naast gingen, verder nauwelijks gevaar te duchten gehad. Is denk ik de verdienste van de Boer die een team heeft neergezet waarin de afspraken en de speelstijl zo duidelijk zijn dat je vrijwel naadloos twee andere spelers in het centrum kunt zetten dan wel op 3 posities een andere verdediger dan normaal kunt hebben zonder dat het achterin instort.
NEC thuis? Dat was collectief falen, dan word je inderdaad niet gered door vd Hoorn en Viergever. Maar voor de rest is het achterin net zo solide als toen Tete en Riedewald nog fit waren.

Was Milik wat scherper geweest voor rust dan was je voorspelling uitgekomen.

Na de wereldprestatie van vanavond is deze wedstrijd slechts een formaliteit.
De Ajaxsupporters kunnen zich alvast voorbereiden op een historische vernedering.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Kan bijna geen toeval meer zijn dat veel clubs tegen Ajax niet in hun spel komen cq niet hun normale niveau halen.
Dit dus vooral inderdaad. Ajax staat gewoon als een blok.

Vandaar dat ik ook niet verwacht dat Ajax het nog gaat weggeven. Zeker omdat een uitglijer zoals tegen NEC nog mag.
 

Batigoal

Well-known member
Het gekke is dat ik zondag tijdens de wedstrijd geen seconde heb gedacht dat we zouden verliezen, terwijl ik normaal tijdens wedstrijden van Ajax niet zo zeker van mijn zaak ben.
 
Bovenaan