Promotiestrijd KKD 2018/19

ALenstra

Well-known member
Tja, zolang het niks wordt met promotie/degradatie tussen Keuken Divisie en Tweede Divisie moet je wat anders verzinnen.
 

De Groene Scout

Well-known member
We moeten dus toe naar verplichte promotie uit de 2e divisie. Zolang dat er niet komt; wordt het nooit wat met de KKD en de hele piramide.
 

almere036

Member
Eens, zolang je geen degradatie hebt tussen KKD en 2e Divisie, zijn de huidige play-offs prima. Anders heb je stuk of 12 clubs(incl beloftes) die het hele seizoen nergens om spelen. Dan gaat de KKD helemaal dood bloeden.
Zodra er een degradatieregeling komt, moeten de promoties gaan tussen top 5 van KKD en 16/17 Eredivisie.

ik denk dat ook alleen de kampioen van de KKD promoveert dit keer.
De onderkant van de eredivisie is best sterk en de bovenkant van de KKD niet zo.

Volgens mij gebeurd het niet zo vaak dat er g??n Eredivisieclub degradeert in de play-offs. Vorig jaar ook het Roda 'in vorm' uitgeschakeld door nummer 9 Almere.
Juist dit seizoen is het niveau in de KKD een stuk hoger.
 

Unregistere

Well-known member
Volgens mij gebeurd het niet zo vaak dat er g??n Eredivisieclub degradeert in de play-offs. Vorig jaar ook het Roda 'in vorm' uitgeschakeld door nummer 9 Almere.
Juist dit seizoen is het niveau in de KKD een stuk hoger.

In 2010/11 voor het laatst volgens mij, toen VVV en Excelsior het vege lijf via de nacompetitie redden. Sindsdien altijd wel ??n degradant en vaak zat zelfs twee.
 

Jacco

Well-known member
Sparta heeft moeite met zo'n beetje iedere uitwedstrijd en is in eigen huis weggespeeld door Twente.
Twente voetbalt vaak verre van overtuigend.
Den Bosch en go ahead rommelen momenteel ook maar wat aan, terwijl ik bij een club als De Graafschap wel enige verbetenheid zie.

Het is wel lastig om in te schatten, het gaat er ook om wie op het juiste moment weet te pieken. Wat dat betreft heeft de nummer 11 van de ranglijst nog best veel kans.
 

RickPSV

Active member
Ik hoop wel dat een ploeg promoveert die al langer (5 jaar of meer) niet meer in de Eredivisie heeft gespeeld.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik hoop wel dat een ploeg promoveert die al langer (5 jaar of meer) niet meer in de Eredivisie heeft gespeeld.

??n van deze 9 dus:

Almere City FC (-)
TOP Oss (-)
FC Eindhoven (42)
Telstar (41)
Helmond Sport (35)
MVV Maastricht (19)
FC Den Bosch (14)
FC Volendam (10)
RKC Waalwijk (5)
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
De actuele indeling van de nacompetitie P/D:
Premissen:
* huidige stand telt, dus FC Twente promoveert en NAC degradeert
* ik ga er van uit dat de 4e periode bij een ploeg uit het linkerrijtje terechtkomt.

Dan zou de verdeling zo zijn:
1e ronde:
RKC - FC Eindhoven
TOP Oss - Roda JC

2e ronde:
Excelsior - winnaar RKC/Eindhoven
Sparta - Almere City
Go Ahead - FC Den Bosch
De Graafschap - winnaar TOP/Roda JC

3e ronde:
winnaars bovenste 2 duels tegen elkaar
winnaar onderste 2 duels tegen elkaar
 

almere036

Member
Als de verschuiving van ??n week in de Eredivisie door gaat, heeft dat ook negatieve gevolgen voor de top 5 uit de KKD.
Die spelen dan bijna 3 weken geen wedstrijd... Belachelijk. Gaat je vorm.
 

Atreides

Well-known member
Als de verschuiving van ??n week in de Eredivisie door gaat, heeft dat ook negatieve gevolgen voor de top 5 uit de KKD.
Die spelen dan bijna 3 weken geen wedstrijd... Belachelijk. Gaat je vorm.

Wellicht kunnen die een verzoek neerleggen om ook een speelronde op te schuiven.
 

Bernardo

Well-known member
Als de verschuiving van ??n week in de Eredivisie door gaat, heeft dat ook negatieve gevolgen voor de top 5 uit de KKD.
Die spelen dan bijna 3 weken geen wedstrijd... Belachelijk. Gaat je vorm.

Dan maar zorgen dat je niet bij de top 5 eindigt:duim:
 

almere036

Member
Wellicht kunnen die een verzoek neerleggen om ook een speelronde op te schuiven.

Lijkt me wel zo handig idd. Liever 1 weekend vrij dan bijna 3 weken.

Zuur dit, stadion uitbreiding van Almere gaat nu 100% niet klaar zijn voor de eerste paar speelrondes volgend seizoen.
 

JMD

Well-known member
Lijkt me wel zo handig idd. Liever 1 weekend vrij dan bijna 3 weken.

Zuur dit, stadion uitbreiding van Almere gaat nu 100% niet klaar zijn voor de eerste paar speelrondes volgend seizoen.

Maken 3 dagen minder dan zoveel uit op een periode van 3 maanden?
 
Bovenaan