Primera División

Batigoal

Well-known member
Sinds de geruchten de ronde doen dat Barcelona interesse heeft in Sampaoli is het helemaal niks meer met Sevilla.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Primera Divisi?n

Na een goede thuiszege staat SD Eibar alweer op 4 punten meer dan vorig seizoen met nog 8 wedstrijden te gaan. De Baskische clubs staan binnen drie punten van elkaar in de strijd om de zesde plaats die recht geeft op Europees voetbal.

Ik weet niet of plek zeven ook nog recht gaat geven op Europees voetbal afhankelijk van wie de Copa Del Rey wint en of Celta met een EL winst daar nog een stokje voor kan steken.

Voor SD Eibar overigens wellicht beter om zich volgende seizoen weer volledig op de competitie te richten en verder te bouwen aan het Primera Division waardig maken van de club. Anderzijds zou het leuk zijn als ze een keer in Nederland moeten spelen voor de EL.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik weet niet of plek zeven ook nog recht gaat geven op Europees voetbal afhankelijk van wie de Copa Del Rey wint en of Celta met een EL winst daar nog een stokje voor kan steken.
Als Barcelona de beker wint gaat de nummer 7 ook Europa in, als Alaves de beker wint niet.
EL winst van Celta heeft geen invloed, want dat levert dan gewoon een extra Europees ticket op voor Spanje als Celta nog niet geplaatst is via de competitie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Primera Divisi?n

Dan maakt SD Eibar een redelijke kans. Twee punten op Sociedad met een beter doelsaldo voor SD Eibar. Overigens ook een beter doelsaldo dan Athletic. Wel nog uit naar Barcelona en Atletico. Maar de andere twee hebben ook wel lastige potjes ertussen zitten.
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
Dan maakt SD Eibar een redelijke kans. Twee punten op Sociedad met een beter doelsaldo voor SD Eibar. Overigens ook een beter doelsaldo dan Athletic. Wel nog uit naar Barcelona en Atletico. Maar de andere twee hebben ook wel lastige potjes ertussen zitten.
In Spanje telt eerst het onderlinge resultaat.
-Eibar verloor met 3-1 in Bilbao. De thuiswedstrijd is op 24 april.
-Tegen Sociedad heeft Eibar het betere onderlinge resultaat (2-0 thuis, 2-2 uit).
 

Max

Administrator
Forumleiding
Oja dat is waar ook. Dat was ik even vergeten. Dan heeft SD Eibar iig goede papieren ten opzichte van Sociedad. Thuis tegen Athletic zou een 2-0 zege neem ik aan volstaan (Europese uitgoal regel?). Bij 3-1 val je neem ik aan terug op doelsaldo?
 

Forza AZ

Well-known member
Oja dat is waar ook. Dat was ik even vergeten. Dan heeft SD Eibar iig goede papieren ten opzichte van Sociedad. Thuis tegen Athletic zou een 2-0 zege neem ik aan volstaan (Europese uitgoal regel?). Bij 3-1 val je neem ik aan terug op doelsaldo?
Uitdoelpunten tellen volgens mij niet bij onderling resultaat. Dus ook bij 2-0, 4-2 enz. bij Eibar-Athletic wordt er dan gekeken naar het totale doelsaldo.
 

Ska P 187

Well-known member
Zo doen ze dat in serieuze competities. Vreemd dat net name in een mm competitie als de Nederlandse dit eigenlijk niet zo is.
 

Xisco

Member
De Madrileense derby viel mij in de eerste helft toch wel. De tweede helft was door de spanning (maakt Atleti de achterstand nog goed?) leuker om naar te kijken. Met de Cl?sico in het vooruitzicht beviel de actuele gesteldheid van de "BBC" me wel. Bale was zo goed als onzichtbaar en Ronaldo is al een tijdje uit vorm. Daareentegen heeft Neymar ??n van zijn betere periodes, scoort Su?rez nu zelfs met een omhaal (die van Griezmann was ook een mooie, alleen geen goal en toch in buitenspelpositie) en is Messi ook lekker op dreef. Goed, eerst moet Bar?a vanavond nog winnen en in de komende twee weken kan voor beide topvoorhoedes qua vorm nog wel wat gebeuren.
 

U.G.

Well-known member
Het zonnetje scheen vanmiddag in R'dam, en gezien het manisch-depressieve weer in NL moet je daar echt van genieten. Fucking zaterdagmiddagwedstrijden daar wen ik sowieso nooit aan. Ik heb een samenvattinkje net bekeken, en ja, gezien de kansenverhoudingen had Real ook net zo goed aan de doelsaldo kunnen werken vandaag, bij wijze van spreken dan.

Dom.

Maar laat ze maar komen nu, die clashes tegen Barca en Bayern. Ningun problema, da's veel leuker tegen te voetballer dan tegen die matrassen.
 

Xisco

Member
Ik heb eerst van het zonnige weer geprofiteerd en toen de wedstrijd bekeken, dat kan ook. Middagwedstrijden zijn prima voor wedstrijden tegen kleinere tegenstanders, maar de toppers in La Liga mogen van mij primetime in de avond. Die samenvatting van jou gaf wel een vertekend beeld, want ik voor Real nu niet bepaald sterker dan Atleti. Ronaldo had een mooie kopvoorzet die Benzema tegen Oblak aanschoot, maar daar hield het ook wel een beetje mee op wat betreft grote kansen.

Ligt de server van DVK overigens in de Atlantische Oceaan? De berichten worden twee uur eerder geduid als dat ik ze daadwerkelijk heb geplaatst...
 

U.G.

Well-known member
Check even welke tijdzone er bij jouw instellingen is aangevinkt, mss ligt het daaraan. Ik herken dit ook wel.

Wat de kansen betreft, ik ga echt niet terugkijken, maar ik herinner me toch wel Benzema in een een-tweetje met Ronaldo, die mag hij maken, die kopbal van Bale, Carvajal, en nog een schot van Ronaldo die met het hoofd over het doel is gewerkt...en meer. Maar maakt niet uit want puntenverlies is puntenverlies.
 
Bovenaan