Primera División

ALenstra

Well-known member
Bij die supercup in Saudi Arabie wordt met vier deelnemers gespeeld. Kampioen, bekerwinnaar en nog twee hoogst ge-eindige teams. Uiteraard zijn er in Spanje de nodige bedenkingen en protesten tegen die beslissing om in een land te spelen waar de mensenrechten niet veel waard zijn. Voor de Spaanse voetbalbond is het wel veel waard want het zou op jaarbasis 29 tot 34 miljoen euro opleveren. Geld stinkt niet!
 

Batigoal

Well-known member
Mooie nieuwe inkomstenbron voor de voetbalbond, Bar?a, Real, Atletico en <vul willekeurige 4e Spaanse club in>.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
En nog maar een duel en reis extra. En dan straks weer piepen over de drukte en dat de spelers zo zwaar belast worden.
 

Forza AZ

Well-known member
En nog maar een duel en reis extra. En dan straks weer piepen over de drukte en dat de spelers zo zwaar belast worden.

Het aantal wedstrijden wordt juist minder, want het schema van de Spaanse beker is veranderd. T/m de kwartfinales wordt er nu over 1 wedstrijd gespeeld in plaats van uit en thuis.
Dus een club die zowel de finale van de beker als Supercup haalt had daar vorig seizoen 10 wedstrijden voor nodig, en dit seizoen maar 8.
 

Forza AZ

Well-known member
Volgens mij in de winterstop, dus ipv op trainingskamp worden deze wedstrijden afgewerkt.

Dus zo slecht is dit niet qua extra belasting.

Het weekend voor de Supercup is er eerst nog een competitieronde. En tijdens het weekend van de finale van de Supercup wordt er een bekerronde gespeeld (waaraan de overige Primera Division clubs meedoen, als ze tenminste de ronde ervoor hebben gewonnen).
 

U.G.

Well-known member
Oud-voetballer Koke zit vast voor....drugshandel.

Valt me toch op, het aantal oud-voetballers in de dopehandel tegenwoordig. Hier in NL die liquidatie van een tijd geleden, nu deze Spanjaard, van de zomer nog Fabio Paim in Portugal, en nog veel meer in Zuid-Amerika.
 

Batigoal

Well-known member
Oei, dan merk je pas dat je ouder wordt. Koke weet ik nog wel als jonge talentvolle speler van Marseille, nu is hij 36.

Fabio Paim was trouwens volgens Cristiano Ronaldo beter dan hemzelf.
 

U.G.

Well-known member
Oei, dan merk je pas dat je ouder wordt. Koke weet ik nog wel als jonge talentvolle speler van Marseille, nu is hij 36.

Ronaldo is toch ook alweer 34. Time doesn't wait :D

Fabio Paim was trouwens volgens Cristiano Ronaldo beter dan hemzelf.

Mwah...ik denk eerder dat dat een jeugdvriendendienstje is geweest van Ronaldo, of een inschattingsfoutje, kan ook. Hij belandde wel door die uitspraak bij de Chelsea-reserves. Om 10 jaar later met kilo's coke om z'n middel vastgetaped te worden aangehouden op het vliegveld, dan ben je om te beginnen al niet helemaal honderd in je bovenkamer.
 

Kielse Rat

Well-known member
Ben ik de enige die aan het kijken is? 0-0 aan de rust, Real het betere van het spel. Barcelona vind ik zeer matig spelen.
 
Bovenaan