Premier League

Max

Administrator
Forumleiding
Jep. Wel is er nog een kleine ontsnapping mogelijk dat de bekerwinnaar wel direct geplaatst is. Volgens mij is dat als de EL-winnaar zich voor de EL groepsfase plaatst

Die is gekwalificeerd voor de CL groepsfase toch?
 

Pascallovic

Well-known member
Jep. Wel is er nog een kleine ontsnapping mogelijk dat de bekerwinnaar wel direct geplaatst is. Volgens mij is dat als de EL-winnaar zich voor de EL groepsfase plaatst
Iets wat nooit gebeurd, aangezien de winnaar van de EL een CL-ticket krijgt.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Iets wat nooit gebeurd, aangezien de winnaar van de EL een CL-ticket krijgt.
Als de EL winnaar zich via de eigen competitie/beker voor de EL groepsfase plaatst, gaan ze uiteraard alsnog de CL in. Maar dan blijft er wel een EL groepsfase ticket over.

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
 

JMD

Well-known member
Die is gekwalificeerd voor de CL groepsfase toch?

Ja, en dan blijft er dus een ticket voor de groepsfase over, en gaat die naar Nederland.
(Zie Man United, dat plaatste zich voor de EL Groepsfase, maar kreeg een CL ticket door winst EL waardoor er een ticket vrijkwam en de bekerwinnaar van Tsjechi? direct geplaatst was voor de groepsfase)

Edit: Kralinger was me voor...
 

Forza AZ

Well-known member
Als de EL winnaar zich via de eigen competitie/beker voor de EL groepsfase plaatst, gaan ze uiteraard alsnog de CL in. Maar dan blijft er wel een EL groepsfase ticket over.

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk

Hetzelfde geldt trouwens als de CL winnaar zich in eigen land plaatst voor de EL groepsfase. Maar die kans is natuurlijk veel kleiner, omdat die nagenoeg altijd in eigen land een CL-groepsfase ticket binnenslepen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja hoor.

Heeft hij echt zo weinig krediet opgebouwd?

De man heeft in mijn ogen weinig tot niets wat hem een toptrainer zou moeten maken.

Tactiek: in de ruim twee jaar dat hij trainer is van Feyenoord, heb ik hem nog nooit kunnen betrappen op een tactische vondst. Hij speelt altijd in dezelfde formatie en met hetzelfde systeem. Toegegeven, hij heeft ??n keer iets aangepast, namelijk thuis tegen City. En dat ging geweldig. Maar goed, daar rekenen we hem niet op af, want City is veel te goed. Maar voor de rest is het vooral dat hij zich door goede trainers tactisch laat aftroeven. Voorbeeld: PSV-uit, dit seizoen. PSV zat in een moeilijke fase en met name onzeker in de opbouw. Dan zet je dus vanaf minuut ??n druk op hun defensie. Maar nee, Feyenoord speelde teruggetrokken, waardoor PSV in de wedstrijd kwam. Tweede helft met tien man meer druk gezet en prompt is PSV in de war. Dan ben je gewoon extreem slecht en dom aan de wedstrijd begonnen. En dit is geen uitzondering.

Uitstraling: Ik vind hem een ongelooflijk lieve man, maar ik word moe als ik naar hem kijk en luister. Luister eens een interview met hem. Hij praat wel, maar zegt helemaal niets. Alleen maar standaard antwoorden, waar je helemaal niets mee kan. En tijdens de wedstrijd laat hij zich ook niet zien. Je hoeft niet als Hyballa 90 minuten lang als een gek langs die zijlijn te rennen, maar moedig je ploeg in elk geval aan als ze het lastig hebben. Zondag heeft 'ie 90 minuten lang in de dugout gezeten. Kan ?cht niet.

Jeugd inpassen: Dat doet hij gewoon niet. Hij kiest er liever voor om bij blessures matige reserves op te stellen, waarvan al lang is gebleken dat ze het niveau niet aan kunnen, als het moet ook nog op een voor hun vreemde positie, dan dat hij een jeugdspeler de kans geeft. Daar word ik gek van.

Vorig seizoen zeiden we op de tribune regelmatig tegen elkaar; "als we kampioen worden, dan worden we ondanks Gio kampioen, niet dankzij Gio". Het enige wat je echt zijn verdienste kunt noemen, is dat hij Kuyt op een gegeven moment durfde te passeren. Voor de rest had hij vooral de mazzel dat alles goed viel en dat die selectie met elkaar een soort onoverwinnelijkheid is gaan uitstralen, onder aanvoering van Elia en Kuyt.
 

JMD

Well-known member
Liverpool me een plaatje van een counter in het Olympisch Stadion. Wel dramatisch verdedigd door de Hammers, er lijkt weinig aan de hand bij de afgeslagen corner, maar ineens is het 3 van Liverpool tegen 1 van West Ham.
 

JMD

Well-known member
Geklooi in de verdediging (goh...) levert de 1-2 op, maar direct erna maakt Liverpool 1-3.
 

Kielse Rat

Well-known member
Geklooi in de verdediging (goh...) levert de 1-2 op, maar direct erna maakt Liverpool 1-3.

Onmogelijk, dat met Klavan in de basis. Maar we gaan niet negatief doen, het is de voorbije jaren genoeg misgelopen tegen West Ham, dus het is een fraaie overwinning. Burnley hebben we weeral bijgehaald. ;)
 

JMD

Well-known member
Onmogelijk, dat met Klavan in de basis. Maar we gaan niet negatief doen, het is de voorbije jaren genoeg misgelopen tegen West Ham, dus het is een fraaie overwinning. Burnley hebben we weeral bijgehaald. ;)

hier ging Klavan zowaar niet de fout in, maar een andere verdediger...
 

Batigoal

Well-known member
Uitstekende aankoop die Salah. Die is nou echt het vele geld waard. Sowieso speelt Liverpool dit seizoen bij vlagen heel goed. Je weet alleen zeker dat ze nooit constant zijn om voor een prijs te spelen.

Lekkere goal van Van la Parra ook.
 

JMD

Well-known member
Mooie dag in de PL vandaag,om 13.00 weer een Londense derby tussen Tottenham en Crystal Palace, om 15.15 Man City - Arsenal en dan om 17.30 Chelsea - Man United (en ook Everton - Watford)
 

Kielse Rat

Well-known member
Uitstekende aankoop die Salah. Die is nou echt het vele geld waard. Sowieso speelt Liverpool dit seizoen bij vlagen heel goed. Je weet alleen zeker dat ze nooit constant zijn om voor een prijs te spelen.

Snelle aanvallers passen perfect in het spel van Klopp. Voor de rest maakt hij makkelijk een goal en dan ben je binnen.
 

JMD

Well-known member
Tottenham met 1-0 gewonnen van Palace, Arsenal inmiddels1-0 achter bij Man City.
 
Bovenaan