Premier League

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMD

Well-known member
Volgend weekend moet Tottenham naar Villa, ontvangt Leicester Newcastle en ontvangt Arsenal West Brom. Man City moet naar Villa.
Als Arsenal dinsdag de replay FA Cup wint bij Hull gaat het competitieduel van Arsenal natuurlijk niet door.
 

JMD

Well-known member
Toch maar even de programma's naast elkaar leggen in de slotfase van de PL.

De stand is als volgt momenteel
1) Leicester 60
2) Tottenham 55
3) Arsenal 52
4) Man City 50 (heeft nog 1 inhaalduel)

Programma:
Inhaalduel: Newcastle - Man City (datum nnb)
30e speelronde: Norwich - Man City, Aston Villa - Tottenham, Arsenal - WBA (uitgesteld als Arsenal doorgaat in de FA Cup), Leicester - Newcastle
31e speelronde: Everton - Arsenal, Palace - Leicester, Man City - Man United, Tottenham - Bournemouth
32e speelronde: Arsenal - Watford, Bournemouth - Man City, Liverpool - Tottenham, Leicester - Southampton
33e speelronde: West Ham - Arsenal, Man City - WBA, Sunderland - Leicester, Tottenham - Man United
34e speelronde: Chelsea - Man City, Leicester - West Ham, Arsenal - Palace, Stoke - Tottenham
35e speelronde: Man City - Stoke, Sunderland - Arsenal, Leicester - Swansea, Tottenham - West Brom (in dit weekend de halve finales FA Cup, dus grote kans dat niet alle vier de duels dat weekend gespeeld worden)
36e speelronde: Arsenal - Norwich, Man United - Leicester, Southampton - Man City, Chelsea - Tottenham
37e speelronde: Leicester - Everton, Man City - Arsenal, Tottenham - Southampton
38e speelronde: Arsenal - Villa, Chelsea - Leicester, Newcastle - Tottenham, Swansea - Man City

Opvallend: dus nog maar 1 onderling duel tussen de top4-ploegen, verder speelt Man United nog tegen 3 van de 4 topploegen (en dus kunnen die heeeel misschien nog aansluiten) en heeft Leicester een verschrikkelijke eindfase.
 

Kielse Rat

Well-known member
Lijkt me wel dat Chelsea bereid is een handje toe te steken als daardoor ??n van hun rivalen niet kampioen wordt.
 

Batigoal

Well-known member
De punten worden door Leicester wel steeds stroever gehaald, dus ik moet nog maar zien of deze voorsprong voldoende is. Dat het een heerlijke titelstrijd is lijkt me duidelijk en van de top 3 maakt het me niet eens zoveel uit wie er kampioen wordt.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Hiddink niet, de spelers wel? Het is natuurlijk nooit te bewijzen, maar stel dat Leicester ??n puntje nodig heeft en het staat 1-1, waarom zou Chelsea dan voor de winst gaan. Helpen ze Arsenal of Spurs aan de titel...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Premier League

Je zal iig een gekke sfeer krijgen. Wel een heel zwaar slot en Leicester haalt inderdaad steeds lastiger de punten.

Wat ik mij wel nog afvroeg is hoe lucratief en financieel belangrijk het halen van de CL nog is voor PL clubs. De TV gelden in de PL zijn zo hoog en door het spelen van CL een paar plaatsen lager eindigen op de ranglijst kan financieel behoorlijke gevolgen hebben.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Je zal iig een gekke sfeer krijgen. Wel een heel zwaar slot en Leicester haalt inderdaad steeds lastiger de punten.

Wat ik mij wel nog afvroeg is hoe lucratief en financieel belangrijk het halen van de CL nog is voor PL clubs. De TV gelden in de PL zijn zo hoog en door het spelen van CL een paar plaatsen lager eindigen op de ranglijst kan financieel behoorlijke gevolgen hebben.

Goede opmerking inderdaad. Ben ook heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
 

SanMark.

Well-known member
Je zal iig een gekke sfeer krijgen. Wel een heel zwaar slot en Leicester haalt inderdaad steeds lastiger de punten.

Wat ik mij wel nog afvroeg is hoe lucratief en financieel belangrijk het halen van de CL nog is voor PL clubs. De TV gelden in de PL zijn zo hoog en door het spelen van CL een paar plaatsen lager eindigen op de ranglijst kan financieel behoorlijke gevolgen hebben.

CL voetballen is natuurlijk ook puur prestige en zelfs voor een PL club heeft een extra 20 of 25 miljoen wel enig invloed.
 

Shayman

New member
Hiddink niet, de spelers wel? Het is natuurlijk nooit te bewijzen, maar stel dat Leicester ??n puntje nodig heeft en het staat 1-1, waarom zou Chelsea dan voor de winst gaan. Helpen ze Arsenal of Spurs aan de titel...

Ja je hebt gelijk hoor... Ze hebben vast enorme wraakgevoelens tegenover Arsenal en Spurs die zo vaak kampioen werden ten koste van Chelsea.

Alsof spelers daar sowieso mee bezig zijn, de enigen die dat wat interesseert zouden supporters kunnen zijn maar die van Chelsea zijn ook niet echt met die 2 bezig. West en North bijt elkaar niet echt.
 

Forza AZ

Well-known member
Hiddink niet, de spelers wel? Het is natuurlijk nooit te bewijzen, maar stel dat Leicester ??n puntje nodig heeft en het staat 1-1, waarom zou Chelsea dan voor de winst gaan. Helpen ze Arsenal of Spurs aan de titel...
Chelsea kan misschien nog EL halen, dan gaan ze geen punten cadeau geven lijkt me.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan