Post hier liedjes over de goede, oude tijd

Unregistere

Well-known member
We bevinden ons al tijden in een lockdown. Een periode van soberheid, waarin alle frivoliteiten uit het leven zijn weggenomen. Blijf thuis, is het credo. Al schijnt de zon. De ellende duurt minimaal voort tot 1 september. Daarom is het goed om te mijmeren over die goede, oude tijd. Waarin je nog leuke dingen kon doen. Muziek helpt daar natuurlijk bij.

Dus speciaal daarom het topic om liedjes te posten over de goede, oude tijd. Toen je nog onbekommerd naar buiten kon, bijvoorbeeld om een potje te voetballen:


Once upon a time, not too long ago, we took a day out in Manchester
We all fall down, there's not enough hours in our day
Played a bit of football, fell in to the union, barged our way to the toilet
With the kung fu king, there's not enough hours in our day

I remember seeing someone dressed in a suit looking like a lunatic
And we all fall down, there's not enough hours in our trip
Well, academy cartwheel's breakin' your hands
We got lovely posters for sale
And we all fall down, there's not enough hours in our day

We like lovin yeah, and the wine we share
We like lovin yeah, and the wine we share

Finally made our way back to the train, rolling in to Sheffield tonight
And we all fall down, there's not enough hours in our life
So try and guess my weight and wait at the station
We're whippin' Piccadilly tonight
And it all falls down, there not enought hours in our life

We like lovin yeah, and the wine we share
We like lovin yeah, and the wine we share

 

Abubakari

Well-known member
Ik mag gewoon naar buiten hoor. Niet alleen voor boodschappen of werk, maar ook gewoon als ik zin heb om een blokje om te gaan.

Hoeveel nieuwe muziektopics gaan we eigenlijk nog krijgen? Een topic voor muziek over babi pangang, is dat er al of wordt daar nog aan gewerkt?
 

Abubakari

Well-known member
Maar dikke :duim: voor al je ideetjes en topics om het forum nog een beetje gaande te houden hoor.
 

Unregistere

Well-known member
Een topic voor muziek over babi pangang, is dat er al of wordt daar nog aan gewerkt?

Nog niet, maar het is wel een idee!

Maar we zoeken in dit topic naar pareltjes in donkere tijden. Lichtpuntjes in de duisternis. Dus als je een nummer hebt over 'een blokje om', dan past dat hier prima! :duim:
 

Abubakari

Well-known member
Ik heb wel nummers die Ik tijdens blokken om luister.

Nou ja, deze is wel okay en Fats is altijd cool. Op North Sea Jazz, I'm Walking.

 

Atreides

Well-known member
Dankzij die Corona ellende viel mijn citytrip naar Munchen al in het water. De geplande reis eind Mei naar Armenië en Georgië gaat het zeer waarschijnlijk ook niet halen. Gelukkig had ik begin dit jaar nog wel een holiday in Thailand en Cambodja.

 

Unregistere

Well-known member
Ja, dit past allemaal prima!

The good old days. Kan het zijn dat het toen allemaal zo simpel leek? Volgens Ghost en Rae wel, getuige dit nummer:

 

Batigoal

Well-known member


In de goede oude tijd konden we maar wat aankloten en ons niets aantrekken van al die benauwende maatregelen!
 

Unregistere

Well-known member
Potverdorie, De Wolf . Dat waren nog eens tijden!

Toch vreemd dat de vrijgezelle Rutte dat ook allemaal aan banden heeft gelegd, zou je denken.
 

Unregistere

Well-known member
Voor Gordon, neem ik aan?

Tja, in de goede, oude tijd kon je een leuke dame - of heer, al naar gelang je voorkeur - ontmoeten en misschien zelfs fysiek worden. Dat mag nu niet meer. Althans, niet met onbekenden. Laat Dua Lipa nou een liedje over dit onderwerp hebben op haar nieuwste plaat... Past prima in dit topic!

 
Bovenaan