Playoffs om Europees voetbal

Wie haalt Europees voetbal?

• Go Ahead Eagles

Stemmen: 1 10,0%
  • NEC

• Sparta

• FC Utrecht

Stemmen: 7 70,0%

• Totaal aantal stemmers
    10
  • Opiniepeiling gesloten .

Joost

Well-known member
Ajax kan er iig niks aan doen dat de ArenA al geboekt is, zij zijn 'slechts' huurder daar. Als de directie van de ArenA besluit een concert te houden, dan doen ze dat. Dit is immers al buiten het seizoen om.

Wie wel wat te verwijten valt is imo de driehoek van Volendam, die hebben hun toezegging moeten doen aan Ajax dat het duel gespeeld kan worden. Als ze geen uitsupporters hadden gewild hadden ze het toen moeten zeggen...
Dat is echt te gemakkelijk. Ajax heeft met de ArenA een contract voor alle wedstrijden maar niet voor play-offs. Dat valt niet uit te leggen.

JMD

Well-known member
Dat is echt te gemakkelijk. Ajax heeft met de ArenA een contract voor alle wedstrijden maar niet voor play-offs. Dat valt niet uit te leggen.
Hoe groot schatte jij de kans in toen Ajax dit soort contracten afsloot dat zij PO zouden gaan spelen?

Kan natuurlijk ook best zijn dat de ArenA gewoon 'eist' dat er 2 maanden geen duels zijn, zodat ze grote concerten kunnen plannen. Vanaf 20 juli ofzo begint het voetbal weer en de ArenA moet ook gewoon winst maken als bedrijf zijnde en op basis van een voetbalduel of 25 is zo'n toko niet winstgevend te maken.

Zo'n tour wordt verder al jaren van tevoren gepland (ik las ergens 2 jaar van tevoren)...

Joost

Well-known member
Hoe groot schatte jij de kans in toen Ajax dit soort contracten afsloot dat zij PO zouden gaan spelen?

Kan natuurlijk ook best zijn dat de ArenA gewoon 'eist' dat er 2 maanden geen duels zijn, zodat ze grote concerten kunnen plannen. Vanaf 20 juli ofzo begint het voetbal weer en de ArenA moet ook gewoon winst maken als bedrijf zijnde en op basis van een voetbalduel of 25 is zo'n toko niet winstgevend te maken.

Zo'n tour wordt verder al jaren van tevoren gepland (ik las ergens 2 jaar van tevoren)...
In de 30 jaar dat de ArenA nu open is, is dit de vierde keer dat Ajax niet top 4 eindigt. Het is dus wel echt heel naïef om te denken dat het nooit zou gebeuren. En zelfs al zou je dit afspreken met de stadioneigenaar, dan moet je een alternatief beschikbaar hebben. In België is dit een harde licentie-eis.

Abubakari

Well-known member
Toch uitsupporters welkom donderdag as
IMG_5639.jpeg
Het lijdt uiteraard geen enkele twijfel dat bij een achterstand van de uitclub het laagschedelige, lafhartige hoodie-canaille tot sabotage overgaat en de wedstrijd vroegtijdig wordt afgefloten. Het restant wordt dan zonder publiek uitgespeeld.

Dat is nog het gunstigste scenario...

• Leuk
Waarderingen: JMD

Joost

Well-known member
Quick Boys mag met 2750 man naar Werkendam. En dat zij. ook niet bepaald teams met onbesproken gedrag.

Maar 400 man in een verplichte buscombi van Tilburg naar Volendam…

JMD

Well-known member
Quick Boys mag met 2750 man naar Werkendam. En dat zij. ook niet bepaald teams met onbesproken gedrag.

Maar 400 man in een verplichte buscombi van Tilburg naar Volendam…
Tsja, in het amateurvoetbal schijnt de kantineomzet het belangrijkst te zijn hoor ik tegenwoordig dus dat snap ik wel. 3000 man in je kantine, dat zal een omzet opleveren... ;)

Maar idd, totaal idioot dit soort verschillen.

stc

Well-known member

Gelukkig heeft PSV het stadion in eigen beheer. Zouden dit soort zaken nooit gebeuren. Maar dat terzijde.

erka

Well-known member
Als je als club huurt ben je gewoon machteloos en ik snap Ajax ook wel ergens dat ze niet op voorhand rekening houden met playoffs. Ze hebben gewoon gedaan wat ze moesten doen namelijk alternatieve locatie regelen. Verder is het aan de driehoek maar je kunt Ajax niet zo veel verwijten vind ik.

JMD

Well-known member
Als je als club huurt ben je gewoon machteloos en ik snap Ajax ook wel ergens dat ze niet op voorhand rekening houden met playoffs. Ze hebben gewoon gedaan wat ze moesten doen namelijk alternatieve locatie regelen. Verder is het aan de driehoek maar je kunt Ajax niet zo veel verwijten vind ik.
En ongetwijfeld zullen ze toen nagevraagd hebben of de driehoek akkoord was...

Gelukkig heeft PSV het stadion in eigen beheer. Zouden dit soort zaken nooit gebeuren. Maar dat terzijde.
Klopt, maar in 2014 (en ook in 2020, maar dat ging toen uiteindelijk sowieso niet door) kwam PSV wel goed weg omdat er in het weekend van de playoffs er een 'moederdagevenement' was in het stadion. Als PSV PO had moeten spelen die jaren hadden ook zij een probleem gehad, dan was het stadion niet beschikbaar geweest.

Makanaky

Well-known member
Haha, zegt die trainer nu écht alvast dat ze de CoL kunnen winnen? Die kanslozen leren het ook echt nooit met hun tragikomische hoogmoed, haha.

JMD

Well-known member
Haha, zegt die trainer nu écht alvast dat ze de CoL kunnen winnen? Die kanslozen leren het ook echt nooit met hun tragikomische hoogmoed, haha.
En ze worden ook al kampioen...

Hij solliciteert opzichtig om aan te mogen blijven, qua hoogmoed past hij er iig wel :)

(het gaat niet gebeuren maar hoop toch dat Guardiola een keer bij Ajax of Oranje instapt. Het is een fantastische trainer, maar met Barcelona (met het beste middenveld ever plus de beste speler ever), Bayern (wordt zo ongeveer elk jaar kampioen) en Man City (valsspelen to the max plus honderden miljoenen uitgeven in de winterstop als het niet loopt) is dat toch ook wle de categorie 'makkelijk scoren'. Dit Ajax (Oranje) kampioen maken en fantastisch laten spelen, dat zou een prestatie van wereldformaat zijn.

Bovenaan