Ping An Super League

Batigoal

Well-known member
Qin Sheng, middenvelder van Shanghai Shenhua, is voor maar liefst 22 wedstrijden geschorst door de Chinese voetbalbond. Tijdens een wedstrijd met Tianjin Quanjian stond hij op de voet van Axel Witsel. De voetbalbond wil een voorbeeld stellen en onsportief gedrag uitbannen. Naast de schorsing heeft Qin Sheng een boete gekregen en hij is door zijn club naar het tweede elftal gestuurd.
 

Batigoal

Well-known member
zahavi-520x245.jpg

Eran Zahavi, bepalend voor Isra?l en dit weekend voor Guangzhou R&F

Shandong Luneng en het verrassende Guangzhou R&F hebben de volle winst uit de eerste 3 wedstrijden van het seizoen. Kampioen Guangzhou Evergrande wist maar net het vege lijf te redden; het verspeelde een vroege 2-0 voorsprong tegen Shanghai SIPG (onder aanvoering van Hulk), maar wist in de slotfase toch nog de volle buit te pakken. Onderin de verwachte ploegen, maar ook Jiangsu Suning, de club die vorig jaar nog opzien baarde door Alex Teixeira voor een vermogen te halen.

Qua topscorers zijn Burak Yilmaz (Beijing Guoan) en de onvermijdelijke Elkeson (Shanghai SIPG) goed uit de startblokken gekomen.
 

Batigoal

Well-known member
De derby van Guangzhou is doorgaans eenrichtingsverkeer en een prooi voor Evergrande. Dit jaar echter is het kleine broertje goed gestart en was de koppositie in de Chinese Super League de inzet. Zoals Het kleinere Guangzhou R&F is niet een ploeg van grote namen, maar toch zijn ze ook na het afgelopen weekend nog ongeslagen. De kampioen wist onder de ogen van ruim 47.000 toeschouwers in het eigen Tianhe Stadion de stadsgenoot niet te verslaan (2-2). Net als vorige week scoorde Guangzhou Evergrande in de absolute slotfase nog een goal, waardoor het een punt over hield aan het treffen met het team van de aanvoerder van Joegoslavi? op het WK '98, Dragan Stojkovic.

Ook opmerkelijk; Nemanja Gudelj was aanvoerder bij Tianjin Teda tegen het Guizhou Zhicheng van Tjarron Cherry (0-0).
 

Batigoal

Well-known member
We zijn een maandje verder en (helaas) is de natuurlijke balans van de afgelopen seizoenen alweer hersteld; Guangzhou Evergrande staat alweer op een ruime voorsprong aan kop. Het is te hopen dat Shanghai SIPG de competitie nog spannend kan maken. Anders kan de Chinese overheid zich beter daarover beraden.

C_4a8SGW0AA-Jd4.jpg

Het niet zo heldere licht Lavezzi veroorzaakte ophef met deze foto tijdens een fotoshoot met zijn club Hebei Fortune. Maar als duurbetaalde vedette en speler in vorm kreeg hij slechts een tik op de vingers, zo is het dan ook wel weer.
 

Batigoal

Well-known member
Heeft hij al eens een goal gemaakt ondertussen?

Vorig seizoen kampte Lavezzi met aanpassingsproblemen en veel blessures, net als die andere ster van Hebei, Gervinho. Met een teleurstellende klassering tot gevolg. Dit seizoen is de start goed en staat de club zoals verwacht in de subtop. Lavezzi is eindelijk bepalend voor de club en heeft uitstekende cijfers (3 goals en 8 assists).

Overigens heeft de voorzitter van Tianjin Quanjian (de club van Witsel) aangegeven dat er een akkoord is met een topspits die ?50 miljoen per jaar gaat verdienen. In januari lukte het niet om Diego Costa of Kalinic te strikken en dus moest men zich tevreden stellen met het huren van Junior Moraes. Hij en de zeer teleurstellende Alexandre Pato worden een paar maanden later alweer gedumpt en dus is er straks ruimte voor een topspits. Wie dat gaat zijn is nog maar de vraag, maar Costa, Aubameyang, Modeste en Dzeko zijn de namen die worden genoemd.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
De Chinese voetbalbond maakt het de clubs in de Super League moeilijker om torenhoge transfersommen neer te tellen voor buitenlandse spelers. Clubs die verlies lijden moeten hetzelfde bedrag dat voor een speler wordt betaald ook in een fonds ter verbetering van het Chinese voetbal stoppen. Voor veel clubs worden transfers daardoor twee keer zo duur.

'We doen dit om een gezonde en stabiele ontwikkeling van het voetbal te bevorderen', schrijft de Chinese voetbalbond in een statement. 'Het geld in het fonds zal worden gebruikt om jonge, lokale spelers te ontwikkelen en om het voetbal in China te promoten.'

De bond ziet liever 'rationele investeringen'. Shanghai SIPG betaalde in januari nog zestig miljoen euro aan Chelsea voor de Braziliaan Oscar. Ex-ploeggenoot Diego Costa en Manchester United-icoon Wayne Rooney worden ook in verband gebracht met een transfer naar China, maar door de nieuwe regels worden clubs uit China mogelijk afgeschrikt. De meeste clubs in de Super League lijden verlies.

De regel geldt vanaf de komende transferperiode, die op 19 juni begint. Naast de financi?le beperkingen breidt de Chinese bond de selectieregels voor buitenlandse spelers uit. Er moeten net zo veel Chinese spelers jonger dan 23 jaar als buitenlandse spelers worden opgesteld. Dit seizoen moest er minimaal ??n Chinese speler jonger dan 23 jaar in de basis staan en mochten er slechts drie buitenlandse spelers binnen de lijnen worden gebracht.

:duim:
 

Batigoal

Well-known member
Stukje uit een huilinterview met de bestbetaalde speler ter wereld, Carlos Tevez, die alweer weg wil uit China.

'In eerste instantie wees ik de miljoenenaanbieding uit China ook af, omdat ik Boca in mijn hoofd had. Pas na de laatste wedstrijd besloot ik toch te gaan, na overleg met mijn partner Vane. Flor, mijn oudste dochter, vroeg me in de kleedkamer van Boca om te blijven. Blijven was ook de gemakkelijkste keuze, want de fans van Boca houden van mij. Ik koos desondanks voor de moeilijke weg.'
 

Eef de Kip

Well-known member
Hahaha, "ik koos voor de moeilijke weg". Ik pis bijna in mijn broek van het lachen. Bijna een miljoen per week en dan dit. Gillen hoor.
 

Pascallovic

Well-known member
Hahaha, "ik koos voor de moeilijke weg". Ik pis bijna in mijn broek van het lachen. Bijna een miljoen per week en dan dit. Gillen hoor.
In je eigen land als held lekker kunnen afbouwen met je miljoenen op de bank of nog naar een totaal andere cultuur gaan om wat miljoenen te scheppen, maar waar ze nog wel even verwachten dat je elke tegenstander dronken speelt. Dan is het tweede ondanks die miljoen per week wel een moeilijkere weg.
 

Schaakliefhebber

Well-known member
Guangzhou Evergrande verloor vandaag met 2-0 van Beijing Guoan.
Shanghai SIPG kan morgen de koppositie overnemen als het wint van Changchun Yatai.
Hopelijk komt er eens een keer een andere kampioen in China, het zou wel eens tijd worden.
 
Bovenaan