Kielse Rat
Well-known member
Lekkere transfer toch van Witsel. Die heeft een sportieve stap vooruit gezet.
Wel, de voeten van Witsel zijn tegenwoordig wel wat geld waard.
Heeft hij al eens een goal gemaakt ondertussen?
De Chinese voetbalbond maakt het de clubs in de Super League moeilijker om torenhoge transfersommen neer te tellen voor buitenlandse spelers. Clubs die verlies lijden moeten hetzelfde bedrag dat voor een speler wordt betaald ook in een fonds ter verbetering van het Chinese voetbal stoppen. Voor veel clubs worden transfers daardoor twee keer zo duur.
'We doen dit om een gezonde en stabiele ontwikkeling van het voetbal te bevorderen', schrijft de Chinese voetbalbond in een statement. 'Het geld in het fonds zal worden gebruikt om jonge, lokale spelers te ontwikkelen en om het voetbal in China te promoten.'
De bond ziet liever 'rationele investeringen'. Shanghai SIPG betaalde in januari nog zestig miljoen euro aan Chelsea voor de Braziliaan Oscar. Ex-ploeggenoot Diego Costa en Manchester United-icoon Wayne Rooney worden ook in verband gebracht met een transfer naar China, maar door de nieuwe regels worden clubs uit China mogelijk afgeschrikt. De meeste clubs in de Super League lijden verlies.
De regel geldt vanaf de komende transferperiode, die op 19 juni begint. Naast de financi?le beperkingen breidt de Chinese bond de selectieregels voor buitenlandse spelers uit. Er moeten net zo veel Chinese spelers jonger dan 23 jaar als buitenlandse spelers worden opgesteld. Dit seizoen moest er minimaal ??n Chinese speler jonger dan 23 jaar in de basis staan en mochten er slechts drie buitenlandse spelers binnen de lijnen worden gebracht.
'In eerste instantie wees ik de miljoenenaanbieding uit China ook af, omdat ik Boca in mijn hoofd had. Pas na de laatste wedstrijd besloot ik toch te gaan, na overleg met mijn partner Vane. Flor, mijn oudste dochter, vroeg me in de kleedkamer van Boca om te blijven. Blijven was ook de gemakkelijkste keuze, want de fans van Boca houden van mij. Ik koos desondanks voor de moeilijke weg.'
In je eigen land als held lekker kunnen afbouwen met je miljoenen op de bank of nog naar een totaal andere cultuur gaan om wat miljoenen te scheppen, maar waar ze nog wel even verwachten dat je elke tegenstander dronken speelt. Dan is het tweede ondanks die miljoen per week wel een moeilijkere weg.Hahaha, "ik koos voor de moeilijke weg". Ik pis bijna in mijn broek van het lachen. Bijna een miljoen per week en dan dit. Gillen hoor.