Piet, zwart of niet?

De Wolf

Well-known member
Je bent een beetje dom.

Alles moet hier in rijm
Anders moet je ergens anders zijn.

Ik zeg dieuwertje weg er mee.
Waarom? kijk maar op de site van het AD
 

Abubakari

Well-known member
Waarom? kijk maar op de site van het AD

Daar was ik al bang voor
Een andere mening is bij jou dus geen plaats voor
Bij mij mag je zeggen wat je wil
Zonder dat ik je virtueel kil
Ik respecteer elke mening, ook die van een oen
Zou iedereen eens moeten doen
 

zwammy

Well-known member
Nu ze eerst jaren haar zakken heeft lopen vullen
Is het nu tijd om met de minderheid mee te lullen
 

De Wolf

Well-known member
Ik wordt een beetje moe
van dat hele gedoe

Het is een feestje voor kinderen
Maar de grote mensen moeten zich er over opwinden

Ik zeg laten zo

Het gaat de kinderen om Sint, Zwarte Piet en het cadeau.
 

Abubakari

Well-known member
Oh jawel hoor, ze mag daar zeker op letten
Alleen heel vreemd dat ze hier niet 10 jaar geleden mee is aan komen zetten.

Waarom is dat vreemd? Toen was het nog geen item, dus zou het eerder vreemd zijn dat ze daar als eerste een mening over ging geven.
Persoonlijk vind ik ook dat Zwarte Piet gewoon Zwarte Piet moet blijven, maar dat neemt niet weg dat ik wel begrijp wat tegenstanders bedoelen met bepaalde bezwaren. Het ??n sluit het ander niet uit. Beetje raar dat als iemand die niet blind is voor de argumenten van een ander gelijk op de brandstapel gezet wordt.
Nou ja, raar is het natuurlijk niet. Het is helaas voor velen juist normaal om iedereen die anders denkt gelijk te veroordelen en uit te maken voor rotte vis.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Iedereen mag zijn of haar mening hebben, maar gezien haar positie zou zij die wat mij betreft voor zich mogen houden. Net zoals de presentator van het volwassenen journaal voor mij niet stelling hoeft te nemen over de onderwerpen die hij in zijn journaal heeft behandeld.
 

Abubakari

Well-known member
Piet, zwart of niet?

Is het een idee om het feest van de discussie te scheiden? Lijkt me wel, ik neem het risico.
In dit topic het gezeur, in het andere klopt de Sint feestelijk op de deur.
 

zwammy

Well-known member
Waarom is dat vreemd? Toen was het nog geen item, dus zou het eerder vreemd zijn dat ze daar als eerste een mening over ging geven.
Persoonlijk vind ik ook dat Zwarte Piet gewoon Zwarte Piet moet blijven, maar dat neemt niet weg dat ik wel begrijp wat tegenstanders bedoelen met bepaalde bezwaren. Het ??n sluit het ander niet uit. Beetje raar dat als iemand die niet blind is voor de argumenten van een ander gelijk op de brandstapel gezet wordt.
Nou ja, raar is het natuurlijk niet. Het is helaas voor velen juist normaal om iedereen die anders denkt gelijk te veroordelen en uit te maken voor rotte vis.


Nou nou brandstapel. Dat valt wel mee h?.

Het is vooral dat de tegenstanders blijven roepen en klagen over racisme zonder met punten te komen, daar gaan mensen zich aan ergeren. Iedereen mag zijn mening hebben maar het is in een normale democratie niet zo dat de hardste roepers gelijk hebben.

Net als vandaag, in plaats van het gepast vinden om niet te demonstreren gaan ze klagen dat de sinterklaasintocht doorging vanwege Parijs. Dan ben je gewoon de grip op de werkelijkheid kwijt.
 

Jozsef

New member
Ik weet de oplossing, hoe het voortaan moet.
Gewoon een Piet, zo zwart als roet.
Groen, paars, geel of wit is toch geen gezicht?
Gewoon wat zwarte roetvegen, tot zover mijn gedicht.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Net als vandaag, in plaats van het gepast vinden om niet te demonstreren gaan ze klagen dat de sinterklaasintocht doorging vanwege Parijs. Dan ben je gewoon de grip op de werkelijkheid kwijt.

Serieus?
 

A345

New member
Nou nou brandstapel. Dat valt wel mee h?.

Het is vooral dat de tegenstanders blijven roepen en klagen over racisme zonder met punten te komen, daar gaan mensen zich aan ergeren. Iedereen mag zijn mening hebben maar het is in een normale democratie niet zo dat de hardste roepers gelijk hebben.

Net als vandaag, in plaats van het gepast vinden om niet te demonstreren gaan ze klagen dat de sinterklaasintocht doorging vanwege Parijs. Dan ben je gewoon de grip op de werkelijkheid kwijt.
Het kan aan mij liggen, maar ik vind de hele discussie v??l minder fel dan vorig jaar.
 

zwammy

Well-known member


Kick Out Zwarte Piet (KOZP) vindt dat de intocht van Sinterklaas in Meppel afgelast had moeten worden wegens de aanslagen van Parijs gisteravond.


De goedheilig man is zojuist aangekomen in Meppel, waar de jaarlijkse intocht plaatsvindt. Ondanks de aanslagen van gisteren, gaat de demonstratie tegen Zwarte Piet van KOZP vandaag ook gewoon door: "We rouwen mee met de slachtoffers. Het is voor vandaag geen reden voor een feest in Meppel. Iedereen had vandaag ‘Je Suis Paris’ moeten roepen. Maar we gaan naar Meppel omdat we begaan zijn met iedereen die door dit feest wordt gekwetst."
 
Bovenaan