PEC Zwolle Nieuwstopic

BlauwVinger

Well-known member
Mijn vader diende in de Tweede Wereldoorlog als dienstplichtig kanonnenvoer onder de beroepsmilitair cq ijzervreter Wim Beltman. De Slag om de Grebbeberg. Later zou Wim Beltman furore maken als geestelijk vader van de voetbalschool cq het jeugdinternaat van Go Ahead aan de Vetkampstraat in Deventer.

Mijn autoritaire vader en Wim Beltman kregen destijds een 'klik' die hen geestverwanten voor het leven zou maken. Ik zag als jong ventje op schoot van Wim Beltman op de hoofdtribune van De Vrolijkheid een thuiswedstrijd van PEC in het gezelschap van mijn vader.

In 1968 zag ik met mijn vader en mijn broer Go Ahead vs Ajax (2-1) te midden van 24.000 toeschouwers. Kaartjes via de heer Wim Beltman.

Ik koester geen wrok.
 

BlauwVinger

Well-known member
i0i3eH0.jpg



Het weerzinwekkende uitshirt van het inmiddels min of meer zieltogende PEC Zwolle is een heus sartoriaal affront dat haar verwoestende en afstotende uitwerking op binnenkomende transfers letterlijk en figuurlijk illustreert.


Met Daishwan Redan en Luka Adzic zijn twee spelers tijdens de transfer window tóch gezwicht…
 

Bernardo

Well-known member
Paniek bij PEC Zwolle?

Ryan Koolwijk maakt het seizoen af in Zwolle. Kon het in de KKD al nauwelijks meer belopen.
 

Mommiej

Well-known member
Paniek hoort er sowieso te zijn als je met 0 uit 4 begint en niet scoort, ook is daarnaast geen zicht erop dat dat snel ging gebeuren.

Koolwijk puur en alleen gehaald doordat Clement sowieso voor winterstop niet meer in actie komt en de andere "creatieve" middenvelder Saymak is ook vaker geblesseerd dan fit.

Overigens naast Koolwijk ook Fernandes aangetrokken die afgelopen zomer nog onhaalbaar was toen die mee trainde.
 

De Groene Scout

Well-known member
Heeft nog vrij lang geduurd, maar Art Langeler stopt ermee bij PEC.
Hij hoefde nog niet weg, maar ziet er zelf geen heil meer in. Assistent Lodeweges is solidair met de hoofdtrainer en houdt het ook voor gezien.
 

Mommiej

Well-known member
Het kost in ieder geval de club zo geen extra bak met centen. Het maakt alleen geen ruk uit wie je voor deze selectie zet, handhaven is toch mission impossible. Goed gedaan van de laatste man die nog overblijft (TD Willems die zichzelf 7 gaf voor samenstellen van deze selectie). Hij nog weg en dan afscheid nemen van veel spelers deze winter/zomer en met jeugdelftal proberen te bouwen in 1e divisie.
 
Bovenaan