PEC Zwolle Nieuwstopic

Balderas

New member
Dikke prima, nu dus een contract tot 2019. Het is alleen te hopen dat hij nu ook eens keer voor een langere periode heel blijft. Zelfde is eigenlijk met Karagounis waarvan ze het contract ondanks zijn blessure ook willen verlengen. Op zich prima, die jongen kan echt wel heel aardig ballen, maar is ook gemaakt van glas. Daar hebben we er dit jaar net iets te veel van.
 

Mommiej

Well-known member
Het contract tussen PEC Zwolle en Wouter Marinus is opengebroken en verlengd tot en met het seizoen 2018/2019. De middenvelder staat zodoende ook de komende drie jaargangen bij de Blauwvingers onder contract. Marinus speelde dit seizoen al in 26 van de 28 wedstrijden mee en wist daarin driemaal trefzeker te zijn.
 

Mommiej

Well-known member
Uitbreiding stadion PEC komt in zicht

ZWOLLE - PEC Zwolle hoopt nog voor het begin van het nieuwe seizoen het aantal plaatsen in het stadion met ruim 1400 uit te breiden. De plannen voor aanpassing van de noordtribune zijn zo goed als rond.
Behalve uitbreiding van het aantal plaatsen zijn er ook extra voorzieningen voor supporters gepland. Zo komen er katrollen aan de dakrand waaraan de supportersclub grote spandoeken kan laten zakken. En vlakbij het veld nog extra mogelijkheden om kleinere spandoeken goed op te hangen. Verder wordt voorzien in extra 'koek en zopie'-kiosken.

De plannen voor uitbreiding bestaan al jaren. Het stadion telt nu 12.500 plaatsen en is bij vrijwel altijd uitverkocht. Eigenlijk wil PEC groeien naar 15.000 plaatsen maar het geld ontbreekt om dat in ??n keer te doen. Daarom is gekozen voor fasering. Met de uitbreiding van de noordtribune, achter het doel, komt het aantal plaatsen op een kleine 14.000.

Supportersvereniging
Volgens PEC-voorzitter Adriaan Visser zijn onlangs de laatste puntjes op de i gezet, in nauw overleg met de supportersvereniging. "We gaan nu voor een opzet waarbij de onderste tien rijen staanplaatsen zijn. Dat geeft sfeer en het geeft supporters het gevoel 'bovenop' het veld te staan. Daarboven komen dan de zitplaatsen. Het liefst zouden we alleen maar staanplaatsen hebben, maar dat mag volgens de regels van de KNVB niet."

Vijf ton
De nu geplande uitbreiding kost rond de vijf ton. Een flink deel daarvan kan betaald worden uit de verkoop van speler Trent Sainsbury, die de Zwolse club vorig jaar een aanzienlijk bedrag opleverde.

De rest van het geld - hoeveel er nog precies nodig is wil Visser niet kwijt - moet gefinancierd worden met twee feesten. Morgen is er een feestavond voor sponsoren met een veiling en een loting. Sponsors konden tafels kopen en daarvoor was veel belangstelling, meldt Visser. "Alle tafels zijn uitverkocht." Op 13 mei volgt nog een in samenwerking met de supportersvereniging georganiseerde avond. Ook die heeft als doel zo veel mogelijk geld op te halen.

Mocht de club niet aan het streefbedrag komen, dan gaat de uitbreiding voorlopig niet door. Binnen de reguliere begroting ontbreken de middelen daarvoor. PEC zit sinds enkele jaren in categorie 1 van de KNVB. Hierin worden clubs ingedeeld die hun financi?n (nog) niet goed op orde hebben. "We moeten nog steeds wat vlekjes uit het verleden wegwerken, maar het gaat financieel steeds beter. In mei gaan we naar categorie 2", aldus Visser.


Voor foto hoe het eruit moet gaan zien: HIER
 

Mommiej

Well-known member
En nog meer positief nieuws:


PEC Zwolle officieel terug naar categorie 2
Voorzitter Adriaan Visser heeft goed nieuws te melden: ,,Donderdag heeft de club bericht gekregen vanuit de KNVB licentiecommissie. Hierin kwam naar voren dat de club op basis van de halfjaarcijfers (meetmoment II) wederom is ingedeeld in categorie 2. Aangezien PEC Zwolle op twee momenten achtereen in deze categorie is ingedeeld, wordt de club nu ook officieel overgezet naar de veilige tweede categorie. Voor onze club komt er zodoende een einde aan een periode van een jaar in categorie 1 en daar zijn we als vanzelfsprekend blij mee.”

Licentiecommissie
Als onderdeel van het licentiesysteem worden de clubs in de Eredivisie en Jupiler League ingedeeld in categorie 1 (zorgelijk), categorie 2 (veilig) of categorie 3 (rooskleurig). De licentiecommissie maakt bij de indeling gebruik van drie meetmomenten gebaseerd op de financi?le situatie bij een club. Het communiceren van de totale categorie-indeling van alle BVO's volgt in een later stadium.
 

Mommiej

Well-known member
PEC Zwolle heeft het contract van Thanasis Karagounis met twee seizoenen verlengd. De aanvaller uit Griekenland blijft zodoende tot het einde van het voetbaljaar 2017-2018 in Zwolle actief. Ook is er een optie in zijn contract opgenomen voor ??n extra seizoen. Tot nu toe kwam Karagounis in achttien offici?le duels voor PEC Zwolle in actie. De afgelopen twee seizoenen werd de aanvaller echter geteisterd door blessureleed, waardoor hij nauwelijks speelde voor de Blauwvingers.

Technisch directeur Gerard Nijkamp is te spreken over de verlengde verbintenis: ,,Thanasis heeft de afgelopen anderhalf jaar hard gewerkt om weer volledig te herstellen van zijn zware knieblessures. Momenteel traint hij echter weer regelmatig met de groep mee en zijn herstel verloopt voorspoedig. We hebben vertrouwen in zijn kwaliteiten en voelden er niks voor om hem transfervrij uit Zwolle te laten vertrekken. Hopelijk kunnen we komend seizoen weer veelvuldig van zijn acties genieten.”

Ook Karagounis zelf is blij dat hij langer bij de club blijft: ,,De directie, medewerkers, trainers en fans hebben vanaf de eerste dag dat ik in Zwolle ben het vertrouwen in me uitgesproken. Zelfs nadat ik tot twee keer toe te maken kreeg met blessureleed. De stad Zwolle voelt inmiddels als mijn thuis en ik blijf hard werken om de mensen trots te maken. Met de steun van God hoop ik de komende jaren gezond en fit te blijven. Ik wil me in Nederland bewijzen en belangrijk worden voor PEC Zwolle.”



Komend jaar op basis van prestatiecontract als ik het goed begreep.
 

Mommiej

Well-known member
Achahbar dus voor 4 jaar naar PEC Zwolle. Daarmee komt er wel heel veel voetballend vermogen in de voorhoede met Thomas, Saymak, Nijland, Mokhtar en nu Achahbar.
 

Mommiej

Well-known member
Beide clubs niks bekend gemaakt over een eventuele transfersom. Al lees ik op twitter dat het bedrag rond de 3 ton zou liggen.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Feyenoord had hem best een vrije transfer mogen gunnen. Geweldige voetballer en een goed mens. Kan ik mijn seizoenkaart nog omruilen voor eentje van PEC?
 
Bovenaan