Oranje Leeuwinnen

Unregistere

Well-known member
Beetje gedoe toen Ada de Gouden Bal won en Martin Solveig vroeg of ze kon twerken:

Onze Shanice had dat gewoon gedaan hoor!

Pascallovic

Well-known member
Gewoon een lul van een gozer. Alleen maar omdat je met een vrouw op het podium staat hoef jeje nog niet als een debiel te gedragen.

DeMaster

Active member
Morgen om 18:00 uur vindt de WK loting plaats.
Op basis van de huidige FIFA ranking zitten de Oranje Leeuwinnen (7) in pot 2.
De nummers 1 en 2 van elke poule gaan door naar de volgende ronde. Ook de 4 beste nummers 3 uit de 6 poules gaat door.

Pot 1:
Frankrijk
Verenigde Staten
Duitsland
Engeland
Canada
Australi?

Pot 2:
Nederland
Japan
Zweden
Brazili?
Spanje
Noorwegen

Pot 3:
Zuid-Korea
China
Itali?
Nieuw-Zeeland
Schotland
Thailand

Pot 4:
Argentini?
Chili
Nigeria
Kameroen
Zuid-Afrika
Jamaica

Friesland

Well-known member
Pff, dat knock-outschema... compleet belachelijk.

De groepswinnaar en de nummer 2 van groep A, de groep van gastland Frankrijk zitten in de bovenste helft van het schema. Dat is vreemd omdat de nummers 1 en 2 uit dezelfde groep elkaar pas in de finale opnieuw zouden moeten tegenkomen. Als je echter wat beter naar de bovenste helft van het schema kijkt, dan zie je dat er slechts twee groepswinnaars in dat deel van het schema zitten en de andere vier aan de andere kant. Daartegenover staat dat de nummer 3 van groep A, mits die zich plaatst, in de onderste helft van het schema terecht komt. De kans dat Frankrijk derde wordt lijkt mij echter klein.

Voor een gunstige plaatsing in de knock-outfase kun je dus het best in groep A loten, terwijl groep E in dat opzicht het meest ongunstig is. Van groep E gaan de nummers 1 en 2 in de onderste helft van het schema. Aan de andere kant lijkt Team USA de te kloppen ploeg, in een eerlijk KO schema zou het waarschijnlijk het beste zijn om in de groep met de VS te komen omdat je ze dan in de KO pas in de finale opnieuw kan treffen als je bij de top-2 eindigt in de groep.

DeMaster

Active member
Duitsland liever later in het toernooi (zal leuke en bijzondere wedstrijd worden overigens). En anders is het zonde al zo vroeg in het toernooi.

Duitsland of Engeland, Zuid-Korea en Jamaica dan maar.

Laatst bewerkt:

Friesland

Well-known member
Canada en Nieuw-Zeeland. :cab:

Als Nieuw-Zeeland in pot 4 gezeten was het Canada, China en Nieuw-Zeeland geworden, ben ik van overtuigd. Ook niet leuk voor Canada en Nieuw-Zeeland om tegen dezelfde landen te loten, natuurlijk.

DeMaster

Active member
Canada en Nieuw-Zeeland. :cab:

Als Nieuw-Zeeland in pot 4 gezeten was het Canada, China en Nieuw-Zeeland geworden, ben ik van overtuigd. Ook niet leuk voor Canada en Nieuw-Zeeland om tegen dezelfde landen te loten, natuurlijk.

Canada bevalt me helemaal niet maarja, het is nou eenmaal zo. Spelen best hard.
Opzich moet het wel te doen zijn deze groep.

Eerste wedstrijd dinsdag 11 juni om 15:00 uur tegen Nieuw-Zeeland
Tweede wedstrijd zaterdag 15 juni 18:00 uur tegen Kameroen
Derde wedstrijd donderdag 20 juni 18:00 uur tegen Canada

Duitsland bij Spanje, China en Zuid-Afrika.
Verder Engeland en Schotland bij elkaar in de groep.

Friesland

Well-known member
@ DeMaster: het toernooi is natuurlijk meer dan alleen het Nederlands elftal, dus ik heb na de loting een apart topic aangemaakt in de sectie van landentoernooien.

Bovenaan