Oranje in de UEFA Nations League 2022/23

JMD

Well-known member
Jammer dat het niet ook in Amsterdam is, dan had ik wel gaan wezen kijken.

Aan de andere kant mooi dat De Kuip weer een grote finale krijgt, dat wordt de eerste sinds 2002 denk ik. Utrecht (WK <20, 2005), Eindhoven (UEFA 2006), Amsterdam (EL 2013) en Enschede (EK dames 2017) hebben sindsdien allemaal al een grote finale binnen de deuren gehad.
Eindhoven heeft komend seizoen trouwens al de finale CL dames, dus mogen sowieso niet klagen in deze ;)
 

Friesland

Well-known member
Jammer dat het niet ook in Amsterdam is, dan had ik wel gaan wezen kijken.

Aan de andere kant mooi dat De Kuip weer een grote finale krijgt, dat wordt de eerste sinds 2002 denk ik. Utrecht (WK <20, 2005), Eindhoven (UEFA 2006), Amsterdam (EL 2013) en Enschede (EK dames 2017) hebben sindsdien allemaal al een grote finale binnen de deuren gehad.
Eindhoven heeft komend seizoen trouwens al de finale CL dames, dus mogen sowieso niet klagen in deze ;)
En Groningen had in 2007 de finale van het EK onder 21.
 

Mario

Well-known member
Vanochtend was de loting voor de final four die deze zomer plaats zal vinden in Nederland. Nederland neemt het in de halve finale op tegen Kroatië. De winnaar van deze wedstrijd speelt de finale tegen de winnaar van Spanje-Italië.

Halve Finales :

14 juni (Rotterdam) Nederland - Kroatië
15 juni (Enschede) Spanje - Italië
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Mario

Well-known member
Hopelijk winnen we van Kroatië, en spelen we de finale tegen Spanje.

Zo vaak hebben we nog niet tegen Kroatië gespeeld. 2x pas, laatste keer in 2008.
 

Batigoal

Well-known member
Bij Kroatie heeft men ook zo haar problemen:

Kroatië heeft sinds Mandzukic nooit meer een overtuigende spits gehad. Kramaric vind ik in het nationale team eigenlijk altijd tegenvallen.
 
Bovenaan