Opstellingen 2015/2016; Hoe staan we ervoor?

PES5

Administrator
Forumleiding
Het afgelopen seizoen is klaar en het komende staat voor de deur. Hoe staan we ervoor? Hoe zien de selecties eruit? Welke jeugdspelers zijn aangesloten? Wie zijn er verkocht of gaan er nog weg en wie komt er nog bij?

In dit topic hoop ik voor de competitie een mooi overzicht aan te treffen van de te verwachten opstellingen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik zal beginnen met Heerenveen. Op dit moment ziet de selectie er als volgt uit:

Doelmannen (3)

Noring
De Fockert
Sietsma (Van FC Groningen)

Verdediging (9)

Van Anholt
Marzo
Otigba
Buijs
Van Aken
St. Juste
Van Koesveld
Voest
Bijker (Van Cambuur)

Middenveld (7)

De Roon
Van den Berg
Thern
Thorsby
Namli
Amin (jeugd)
Gudmundsson (jeugd)

Aanval (6)

Dalgaard
Veerman
Slagveer
Kada
Larsson
Van Amersfoort


Er moet duidelijk een doelman, een spits, middenvelder en een vleugelspeler bij. Dalgaard en Noring moeten weg en Heerenveen is met Bikel bezig om zijn contract te verlengen, dan heb je er op het middenveld een optie bij. Van den Berg wordt gelinkt aan andere clubs en spelers als Cavlan, Ritzmaier, Etemadi en Mulder zijn weer aan Heerenveen gelinkt.

De opstelling zal dan ongeveer dit zijn:

De Fockert
Van Anholt St Juste Van Aken Bijker
De Roon Thern Van den Berg
Slagveer Veerman Larsson
 

Mommiej

Well-known member
Doel: (2)
Kevin Begois
Boy de Jong

Verdediging: (6)
Bram van Polen
Josef Kv?da
Kingsley Ehizibue
Bart van Hintum
Trent Sainsbury
Thomas Lam

Middenveld (8):
Ryan Thomas
Jesper Drost
Ben Rienstra
Stef Nijland
Mustafa Saymak
Rick Dekker
Wouter Marinus
Tristan Berghuis

Aanvallers (5):
Max de Boom
Lars Veldwijk
Thanasis Karagounis
Sheraldo Becker
Shuntaro Koga


PEC wil er nog een doelman, linksbenige verdediger en buitenspeler met snelheid en diepgang bij. Verder zou er nog interesse zijn in Saymak en Drost

Opstelling op moment verwacht ik:
Begois
Van Polen - Sainsbury - Lam - Van Hintum
Saymak - Rienstra
Becker/Karagounis - Drost - Thomas
Veldwijk
 

De Wolf

Well-known member
Doel

16 Warner Hahn
13 Kamil Miazek
1 Kenneth Vermeer

Verdediging

22 Wessel Dammers
25 Stef Gronsveld
2 Rick Karsdorp
4 Terence Kongolo
32 Rodny Lopes Cabral
18 Miquel Nelom
3 Sven van Beek
24 Calvin Verdonk
23 Luke Wilkshire
15 Lucas Woudenberg

Middenveld

6 Jordy Clasie ???
8 Karim El Ahmadi ???
10 Lex Immers ???
26 Bart Nieuwkoop
30 Jari Schuurman
20 Joey Sleegers
28 Jens Toornstra
5 Marko Vejinović
21 Tonny Vilhena ???

Aanval

29 Anass Achahbar
14 Bilal Başa?ıkoğlu
11 Jean-Paul Bo?tius ???
9 Colin K?zım-Richards ???
7 Dirk Kuyt
17 Elvis Manu
19 Mitchell te Vrede ???


Een aantal spelers met een vraagteken er achter is een redelijke kans op vertrek.
Met het huidige materiaal zullen we zoiets krijgen. Ik denk alleen dat er tegen Utrecht een heel ander elftal staat.

Vermeer

Wilkshire Van Beek Kongolo Woudenberg

Clasie Immers Vejinovic

Bo?tius Kazim Kuyt
 

Bernardo

Well-known member
Selectie Cambuur 2015/2016:

Keepers

Leonard Nienhuis
Harm Zeinstra

Verdediging

Vytautas Andriu?kevičius
Eti?nne Reijnen
Marlon Pereira
Calvin Mac-Intosch
Kai Heerings (van FC Utrecht)
Marvin Peersman (van Dordrecht)

Middenveld

Erik Bakker
Sjoerd Overgoor (van GAE)
Sebastian Steblecki
Sander van de Streek
Berend-Jan Schootstra
Dominik Ma?ek (van HSV)
Jack Byrne 2015/2016 (van Man City, huur)

Aanvallers

Martijn Barto
Mikhail Rosheuvel
Jerg? Hoefdraad (van Almere City)
Furdjel Narsingh
Bartholomew Ogbeche
Valmir Berisha (van AS Roma)

Selectie staat er al mooi op, er komen sowieso nog een rechtsback en een linksbuiten bij. Op het moment verwacht ik deze opstelling, al valt er nog weinig over te zeggen.

Nienhuis, Pereira, Reijnen, Heerings, Vytas, Overgoor, Byrne, vd Streek, Narsingh, Ogbeche, Masek.
 

Joost

Well-known member
Selectie Roda JC

Doel
Benjamin van Leer
Bram Verbist
Yannick Derix

Verdediging
Bart Biemans
Ard van Peppen
Henk Dijkhuizen
Daryl Werker
Arjan Swinkels

Middenveld
Nathan Rutjes
Tom van Hyfte
Jens van Son
Hicham Faik
Mitchel Paulissen

Aanval
Marc H?cher
Najib Lagouireh
Anco Janssen
Brian Jacobs
Edwin Gyasi
Regino Cicilia
Santiago Palacios

Trainer: Darije Kalezic

Er valt nog maar weinig van te zeggen. In principe hebben we voor iedere positie een speler maar de spoeling is nog veel te dun en op veel plaatsen kun je je afvragen of de kwaliteit afdoende is.

In het doel zal er niets meer bij komen maar de grote vraag is wel wie er tegen Heracles onder de lat zal staan. Verbist begon vorig seizoen geweldig met een sterk optreden en gestopte penalty tegen RKC. Naarmate het seizoen vorderde begon er toch wat twijfel te ontstaan. Van Leer speelde de bekerduels en liet daarin over het algemeen een prima indruk achter. Verbist raakte geblesseerd en daardoor mocht van Leer de hele nacompetitie keepen. Ik denk, en hoop, dat hij mag blijven staan.

Dijkhuizen-Biemans-Swinkels-van Peppen met als reserve Daryl Werker is heel karig. Sowieso moet je je afvragen hoe goed deze achterhoede is. Biemans en Swinkels degradeerden al eens als duo met Willem II. Dijkhuizen, Biemans en van Peppen waren de achterhoede die met Roda degradeerde. Dijkhuizen zat de laatste helft van het vorige seizoen op de bank ten faveure van Monteyne. Hier moet dus absoluut iets bij.

Kalezic is er nog niet uit wat het systeem gaat worden. Nadat Plum en Vrede het overnamen werd er consequent 4-3-3 gespeeld met Faik, van Hyfte en Paulissen. Met van Son is hier al iets bijgekomen en ik verwacht niet dat er nog een speler voor het middenveld bij gaat komen, zeker omdat ook Dijkhuizen hier kan acteren.

Onze voorhoede is vooral heel breed. Met Hocher, Lagouireh, Jacobs en Gyasi zijn er 4 buitenspelers maar geen van allen lijkt echt te overtuigen. Hocher heeft al meermaals laten zijn net niet goed genoeg te zijn voor de Eredivisie, Lagouireh en Jacobs begonnen vorig jaar heel sterk maar konden geen onuitwisbare indruk achterlaten, mede door blessures. Ze kwamen samen nog net aan 6 optredens. Gyasi maakte een heerlijk doelpunt tegen PSV voor de beker maar was verder vooral heel, heel, heel erg slecht.
Centraal hebben we Cicilia en Palacios. Cicilia mocht vaak invallen maar scoorde slechts eenmaal, de ene keer was hij erg aanwezig, de andere keer was het helemaal niets.
Palacios was topscorer uit de Topklasse, speelde daarvoor in Mexico. Scoorde er op het 3e niveau flink op los, ging toen naar PUMAS maar speelde alleen in het tweede en vertrok toen naar Nederland om te studeren en bij De Treffers 4 jaar te spelen. Als je zoveel goals maakt dan moet je wel haast een neusje voor de goal hebben, of je dan kan voetballen maakt weinig uit. Sanharib Malki kon ook nauwelijks iemand voorbij spelen maar maakte in 64 duels wel 42 goals. Ik laat me daar dus graag door verrassen.
Maar desondanks verwacht ik wel nog versterking voorin en zal er ook wel iemand mogen vertrekken.

Veel namen van mogelijke versterkingen zijn afkomstig van Kalezics vorige werkgever; Jong PSV. Menno Koch en Rai Vloet bijvoorbeeld. Ook werden in Kerkrade Ritzmaier en Jurgen Locadia genoemd maar die zal PSV echt niet willen laten gaan. Farshad Foor traint momenteel mee om zijn conditie op peil te houden.
 

Pascallovic

Well-known member
Selectie Ajax 14/15

Doelmannen:
1. Jasper Cillessen
24. Andre Onana
33. Diederik Boer

Verdedigers:
2. Ricardo van Rhijn
3. Jo?l Veltman
4. Mike van der Hoorn
5. John Heitinga
17. Nicolai Boilesen
22. Jairo Riedewald
23. Kenny Tete
26. Nick Viergever
35. Mitchell Dijks

Middenvelders:
6. Riechedly Bazoer
8. Daley Sinkgraven
10. Davy Klaassen
12. Nemanja Gudelj
16. Lucas Andersen
25. Thulani Serero

Aanvallers:
7. Viktor Fischer
9. Arek Milik
11. Ricardo Kishna
20. Lasse Sch?ne
21. Anwar El Ghazi
 
G

Gast

Guest
Selectie Ajax 14/15

Doelmannen:
1. Jasper Cillessen
24. Andre Onana
33. Diederik Boer

Verdedigers:
2. Ricardo van Rhijn
3. Jo?l Veltman
4. Mike van der Hoorn
5. John Heitinga
17. Nicolai Boilesen
22. Jairo Riedewald
23. Kenny Tete
26. Nick Viergever
35. Mitchell Dijks

Middenvelders:
6. Riechedly Bazoer
8. Daley Sinkgraven
10. Davy Klaassen
12. Nemanja Gudelj
16. Lucas Andersen
25. Thulani Serero

Aanvallers:
7. Viktor Fischer
9. Arek Milik
11. Ricardo Kishna
20. Lasse Sch?ne
21. Anwar El Ghazi

Om dit even aan te vullen:

Mogelijke vertrekkers: Cillessen wordt veel in verband gebracht met Man Utd. Mijn eigen gevoel zegt dat Van der Hoorn wellicht nog vertrekt. Al dan niet op huurbasis. Boilesen wil vertrekken en Ajax vindt dat ook prima. Van de middenvelders zie ik Andersen of Serero nog wel vertrekken. Geen probleem, want we hebben Van de Beek, Nouri en Sch?ne ook nog. Daarnaast kan Heitinga controlerend op het middenveld. Bij de huidige aanvallers verwacht ik geen mutaties, tenzij Raiola iets geks gaat doen met Kishna.

Versterkingen: Ajax is nog op zoek naar een spits en eventueel een buitenspeler die ineens uit het niets iets kan forceren. Zoals Depay dat bij PSV deed, zei De Boer laatst.

Vermoedelijke opstelling zoals het er nu naar uitziet:
Cillessen; Tete, Veltman, Heitinga, Dijks; Gudelj, Klaassen(c), Sinkgraven; El Ghazi, Milik, Kishna of Fischer.
Verder lijken Riedewald, Bazoer, Serero en Sch?ne dicht tegen een basisplaats te zitten.
 

Joost

Well-known member
Ik heb nauwelijks op de plaats reactie knop geduwd of Roda heeft voor de achterhoede versterking gehaald; Gibril Sankoh. Die speelde van 2005 tot 2010 bij Groningen, ging daarna bij Augsburg aan de slag en speelde vorig seizoen in China. Genoeg ervaring in de Eredivisie en zoals ik me herinner een prima verdediger, alleen is hij nu 32 en wat zijn niveau is na China valt moeilijk in te schatten.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ben nu bij twee oefenduels geweest en vrijdag naar de derde. Zoals het er nu voorstaat:

Mulder

Van Anholt (Marzo)
St Juste
Bijker
Cavlan

Van de Boomen (Amin)
Thern
Van den Berg (Thorsby)

Slagveer (Kada)
Veerman (Van Amersfoort)
Larsson (Namli)


Er zal sowieso nog een spits bij komen en ik verwacht ook nog een middenvelder en buitenspeler. Er krijgen weer veel jeugdspelers minuten momenteel en dat is alleen maar goed. Een aantal van hen pikt aan, maar een aantal van hen kan het ook echt nog niet aan en een paar (Van Koesveld, Huizing) gaan het sowieso nooit halen.

Van Aken, Schmidt en Buijs liggen er nog een tijd uit, dus achterin is het iets minder bezet dan normaal. Als ook Otigba weer fit is, gaat Bijker denk ik naar linksback en kan Cavlan ook nog naar het middenveld.

Vd Boomen, Thorsby en Namli vallen deze voorbereiding positief op tot dusver.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Buijs heeft organisatorisch en opbouwend uitstekend gefunctioneerd vorig jaar en vormde met Van Aken een uitstekend duo. Nu heb je echter de vraag of hij weer op dat niveau komt en het feit dat je met St Juste het grootste verdedigende talent van de eredivisie op die positie hebt.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ruim een week voor de competitiestart lijkt het dit te worden bij FC Twente.

Doel: Marsman
Door de langdurige blessure van Stevens en en jonge Drommel die voorzichtig gebracht zal worden lijkt de plek onder de lat wel zeker voor Marsman.

Achter: ter Avest / Katsikas / Tapia / Schilder
Voor de back plekken weinig alternatieven. Centraal achterin komt de competitie voor Bruno Uvini te vroeg, die heeft het afgelopen jar te weinig gespeld en heeft nog een achterstand. Centraal zouden ook Andersen en Bijen opgesteld kunnen worden. Ik heb even gekozen voor Tapia omdat die te goed is voor de bank, maar op het middenveld een luxe-probleem is.

Midden: Guiterrez / Zyech / Mokotjo
Op papier de beste linie van Twente met nast deze spelers ook nog van der Heijden, Ebecilio en de reds genoemde Tapia.

Voor: H?lscher / Eghan / Cabral
Meest opvallende naam is Cabral. Die draait een goede voorbereiding en Schreuder is er erg tevreden over. Hij houdt Mokhtar uit de basis. In de spits is het even 2 weken behelpen met Eghan totdat Corona daar voor terug komt. Vanaf dat moment kan Eghan naar de vleugel.

Gezocht wordt nog naar een multifunctionele verdediger die zowel op links als rechts uit de voeten kan en een echte spits. O ja, het mag niet te vel kosten.
 

Mommiej

Well-known member
Doel: (2)
Kevin Begois
Boy de Jong

Verdediging: (7)
Bram van Polen
Josef Kv?da
Kingsley Ehizibue
Bart van Hintum
Dirk Marcellis
Trent Sainsbury
Thomas Lam

Middenveld (7):
Ryan Thomas
Gustavo Hebling (staat op punt om definitief gehuurd te worden)
Ben Rienstra
Stef Nijland
Mustafa Saymak
Rick Dekker
Wouter Marinus

Aanvallers (6):
Max de Boom
Lars Veldwijk
Thanasis Karagounis
Sheraldo Becker
Queensy Menig
Boban Lazic (lijkt ook binnenkort te tekenen)

Karagounis bijna hele seizoen exit door blessure, De Boom zal pas in 2016 terug zijn, Saymak op training geblesseerd geraakt en enkele weken exit (kans was zeer aanwezig dat hij ook in augustus nog zou vertrekken).

Mag in elke linie nog wel een eredivisiewaardige speler bij.


Opstelling op moment verwacht ik:
Begois
Van Polen - Sainsbury - Lam - Van Hintum
Saymak - Rienstra
Becker - Thomas - Menig
Veldwijk

even een update
 

Mommiej

Well-known member
Nu met blessure Saymak en het nog niet tekenen van Hebling op huurbasis is Dekker samen met Rienstra de enige 2 controleurs in selectie, dus kan zomaar zijn dat die volgende week start.
 

Batigoal

Well-known member
Ruim een week voor de competitiestart lijkt het dit te worden bij FC Twente.

Doel: Marsman
Door de langdurige blessure van Stevens en en jonge Drommel die voorzichtig gebracht zal worden lijkt de plek onder de lat wel zeker voor Marsman.

Achter: ter Avest / Katsikas / Tapia / Schilder
Voor de back plekken weinig alternatieven. Centraal achterin komt de competitie voor Bruno Uvini te vroeg, die heeft het afgelopen jar te weinig gespeld en heeft nog een achterstand. Centraal zouden ook Andersen en Bijen opgesteld kunnen worden. Ik heb even gekozen voor Tapia omdat die te goed is voor de bank, maar op het middenveld een luxe-probleem is.

Midden: Guiterrez / Zyech / Mokotjo
Op papier de beste linie van Twente met nast deze spelers ook nog van der Heijden, Ebecilio en de reds genoemde Tapia.

Voor: H?lscher / Eghan / Cabral
Meest opvallende naam is Cabral. Die draait een goede voorbereiding en Schreuder is er erg tevreden over. Hij houdt Mokhtar uit de basis. In de spits is het even 2 weken behelpen met Eghan totdat Corona daar voor terug komt. Vanaf dat moment kan Eghan naar de vleugel.

Gezocht wordt nog naar een multifunctionele verdediger die zowel op links als rechts uit de voeten kan en een echte spits. O ja, het mag niet te vel kosten.

Voor supertalent Van der Lely, die behouden bleef voor het betaald voetbal, is geen plaats in de selectie?
 

De Groene Scout

Well-known member
Van der Lely is in eerste instantie bij de beloften aangesloten. Zal t.z.t. wel bij de selectie worden gepakt.
De gezochte spits waar ik het over had is inmiddels gevonden.
 
Bovenaan