Oefenwedstrijden amateurvoetbal

Unregistere

Well-known member
Plaatje van Spijkenisse-ASWH. 🙈 Bekijk bijlage 760804

Haha, waar heb je die foto nu weer vandaan? Kom hem zelf nog nergens tegen.

Maar inderdaad, in Spijkenisse keek men niet zo nauw.... Is ook één grote familie daar. ;) Die hangtafels waren grotendeels voor een aantal seniorenteams die eerder wedstrijden speelden daar en vervolgens letterlijk bleven hangen. Maar ja, om het veld stond men ook best kort op elkaar. Zo zie je maar, bij ons is de hele kantine aangepast en is het bijna niet leuk meer om daar te komen, in Spijkenisse kon zo'n beetje alles.

Dan de wedstrijd zelf. Die werd door de trainer weer benut om iedereen een helftje te laten spelen, uiteraard weer op de keeper na. Wel waren de rollen omgedraaid. Het team dat donderdagavond eindigde, mocht nu starten. Eerste half uur was ASWH een paar maten te groot voor de zaterdaghoofdklasser, die regelmatig van het kastje naar de muur werd gestuurd. Gescoord werd er echter alleen door Willem Beuk met een fraai afstandsschot. Daarna werd het wat slordiger, al bleef ASWH sterker en had het eigenlijk vaker moeten scoren.

In de tweede helft was de eerste kans voor ons, maar daarna werd een te laag tempo gehanteerd. Veel slordigheden in de passing en Spijkenisse profiteerde daar in de counter een paar keer bijna van. De paal en doelman Stefan Kok voorkwamen echter een gelijkmaker. In de slotfase, nadat Veenstra in de drinkpauze even wat puntjes op de i had gezet, werd het wel weer iets beter. Toen ging het tempo enkele keren wel omhoog en dan zag je direct het verschil. Daniël Wissel mocht nog een hattrick meepikken. Eerst scoorde hij na een slim gewonnen duel, daarna benutte hij twee strafschoppen. Uiteindelijk dus 0-4.

Altijd lekker om beide oefenpotten te winnen. Er is nog genoeg te doen, maar dat is niet erg. Veel nieuwe spelers moeten nog even aan elkaar wennen, niet onlogisch. Nu weer even twee weken vrij, daarna begint het derde en laatste blok van de voorbereiding.
 

Unregistere

Well-known member
Via Niels Veldhoven van V247 op Instagram.

Ah, kijk aan. Die zag ik inderdaad lopen met een hulpje. Aardige jongen wel volgens mij. Het was sowieso druk, VoetbalRotterdam was zelfs met een complete cameraploeg gekomen en had columnist Jan gestuurd. Die heb ik na afloop nog kunnen behoeden voor een fikse blunder in zijn nog te verschijnen column, haha.
 
Voor mij is gisteren het nieuwe voetbalseizoen geopend met de oefenwedstrijd tussen vv Den Ham en UD Weerselo.

Een sterker Den Ham won uiteindelijk met 4-1. Den Ham nam pas vijf minuten voor tijd afstand tegende prima spelende zondag vierdeklasser.

mee waren ongeveer 150 toeschouwers aanwezig, waarvan zeker 50 Duitse groundhoppers.Corona regels waren er alleen aan de bar in de kantine, verder niet.
 

Bonehead

Well-known member
Die Duitsers weten Den Ham in ieder geval wel te vinden. Tegen ons stonden er ook witte kentekenplaten op de parkeerplaats.

Bij ons zit alles weer op slot sinds drie weken. Tot 22 augustus mogen we niks doen. Zelfs niet trainen. En van gemeente hoef je geen medewerking te verwachten dat de velden door corona al zoveel rust hebben gehad.
 
Die Duitsers weten Den Ham in ieder geval wel te vinden. Tegen ons stonden er ook witte kentekenplaten op de parkeerplaats.

Bij ons zit alles weer op slot sinds drie weken. Tot 22 augustus mogen we niks doen. Zelfs niet trainen. En van gemeente hoef je geen medewerking te verwachten dat de velden door corona al zoveel rust hebben gehad.

Wat is bij ons?
 

Bonehead

Well-known member
SVVN. Geldt overigens voor alle gemeentelijke sportparken. Als die andere clubs op kunstgras door willen trainen moeten ze betalen. De gemeente profileert zich als sportgemeente, maar dat geldt kennelijk niet voor voetbal.
 

Unregistere

Well-known member
Via Niels Veldhoven van V247 op Instagram.

Hier nog een actiefoto op VoetbalRotterdam van je collega Niels en, ik denk, een hulpje. Of is dat ook een redacteur van 247?

96qY392.png


Ze staan voor de kijker rechts.
 

de waan

Well-known member
Geen idee, ik ken hem niet. Ik had Niels ook niet herkend, want die torst zo te zien wat extra kilo's mee sinds ik hem voor het laatst zag een jaar geleden.
 

Unregistere

Well-known member
Geen idee, ik ken hem niet. Ik had Niels ook niet herkend, want die torst zo te zien wat extra kilo's mee sinds ik hem voor het laatst zag een jaar geleden.

Okee. Volgens mij was Niels de laatste keer dat hij bij ons was ook al ongeveer zo, dus die herkende ik dan weer wel. Verder nog weinig foto's gezien. Onze vaste fotograaf was er wel, maar er staat nog niks op zijn website. Misschien lastig licht...
 

Abubakari

Well-known member
Is dat die Niels die ook een tijdje op dit forum zat en die nogal eens in de clinch lag? Of heette die niet Niels?
 
Bovenaan