Nieuwe app's voetbal.nl en wedstrijdzaken

Sjorro

Active member
Ik weet niet of hier al iets over loopt, maar ik ben benieuwd naar ervaringen over deze (ver)nieuw(d)e zaken.

Ik vind het vervelend dat de nieuwe voetbal.nl, teveel randzaken toont. Ik wil alleen maar programma's, uitslagen en standen weten, meer niet!!
Het is te omslachtig geworden.

De wedstrijdzaken app. is op dit moment ook zeer gebruikersonvriendelijk.
Mijn account is een mix van mij en mijn voetballende dochter, heb ik het idee.

Je kunt zelf een foto toevoegen op speelpassen, ook van andere spelers. (ik ben teammanager). Dit werkt fraude toch in de hand?

Nou, ik benieuwd naar andere ervaringen......
 

Joost

Well-known member
Ik heb vorig jaar meegemaakt hoe een nieuws en uitslagensite (indewandelgangen.com) veel te snel online moest. Dit lijkt wel hetzelfde verhaal.

De app heb ik binnen een paar uur weer teruggezet naar de oude versie, dat leek echt nergens op. Leuk die spelersdetails maar ik zou graag de stand in 1 scherm zien, niet slechts 6 teams tegelijk.

Op de site zie ik bij mij team bij de stand maar 10 clubs zonder, wil ik weten wie er 11e of lager is dan moet ik scrollen. Daarnaast is van de clubnaam slechts 1 of 2 letters weergegeven omdat ik nog een oud, vierkant scherm heb. Een maat die helemaal nog niet zo incourant is.

De site was aan vernieuwing nodig, de app was perfect qua vormgeving.

Wat me ook heel erg stoort is dat er bij de omschrijving in de app store staat 'we hebben naar jullie geluisterd...' maar dat er niet een waslijst aan functies staat die plots zijn verdwenen
 

Unregistere

Well-known member
Kreeg vanuit de krant ook al de tip om vooral de oude app nog maar even aan te houden. Nu hoef ik gelukkig niet heel veel clubs te volgen, maar de chef sport wel. En die liep dan weer tegen een maximaal aantal teams aan bij de nieuwe app. Kortom, nog wat opstartproblemen.

Wedstrijdzaken werkt tot op heden wel goed bij wedstrijden van ASWH, inclusief printjes. Ben wel benieuwd hoe dat werkt in de vierde klasse of straks bij IFC - UDI '19. Toch wel handig als de pers ook de opstellingen heeft.
 

Sensini

Active member
Gisteren voor het eerst echt met de Wedstrijdzaken-app gewerkt. De aanloopproblemen vielen mee, vooral dingetjes uitzoeken hoe ze nou precies werken. Wel vind ik het irritant dat ik als wedstrijdsecretaris mDWF alle thuiswedstrijden te zien krijg en de wedstrijden waarbij ik wedstrijdco?rdinator ben nog 'n keer, dus bijna alles dubbel. En als ik naar wedstrijddetails van 'n wedstrijd ga wordt iedere keer de locatie van ons sportpark op Google Maps geladen wat niet echt nuttig is, ik weet heus wel waar ons sportpark ligt...
 

JMD

Well-known member
Ik vind het sowieso gek dat je niet gewoon ergens een voor iedereen toegankelijke site hebt waarin alle duels van alle clubs staan vermeld.
 

Joost

Well-known member
Ik vind het sowieso gek dat je niet gewoon ergens een voor iedereen toegankelijke site hebt waarin alle duels van alle clubs staan vermeld.

De KNVB heeft als redenatie dat de informatie vooral voor de leden goed moet zijn. Alles is dus gericht op eigen club/team en alle informatie wordt gepersonaliseerd aangeboden.
 

de waan

Well-known member
Ik vind het sowieso gek dat je niet gewoon ergens een voor iedereen toegankelijke site hebt waarin alle duels van alle clubs staan vermeld.

Je kunt toch gewoon een account aanmaken op voetbal.nl?

Ik heb me deze week toch maar weer opgeworpen als leider en kwam donderdag ineens achter het fenomeen mobiel digitaal wedstrijdformulier. Geen idee of ik alles goed heb gedaan, maar de uitslag staat er gewoon op, dus het zal wel gelukt zijn. Ik zag in zo'n filmpje allemaal gedoe met basisspelers en wissels, maar dat zal dan wel niet gelden voor de O13, want die optie kreeg ik helemaal niet.

En wat al die functies zijn (wedstrijdco?rdinator, teammanager) is me ook een raadsel.
 

Unregistere

Well-known member
Bij IFC wisten ze niet hoe ze konden printen. Gevolg: geen wedstrijdformulier voor de pers, dus ik mocht ouderwets de spelersnamen van UDI '19 vragen bij een bestuurslid van de bezoekers. Gelukkig was hij zo vriendelijk namen en rugnummers te noteren. Toch wel slecht hoor, in dit geval vooral van IFC.
 

bqandy

Well-known member
Ik had eerst ook aardig wat moeite met de site van voetbal.nl. Ik heb toen maar 15 clubs uit diverse klasses die me boeiden favoriet gemaakt en toen kwam ik er wat meer in en er vooral uit. Maar het kan best wel wat duidelijker allemaal.

Ook bij diverse clubs zag ik nog wat geklooi. Ik kreeg opstellingen via de app opgestuurd, maar dat werkte vaak niet goed. Spelers die op het laatst niet konden spelen en een vervanger die het "rugnummer" van de geblesseerde aan trok. Ik had ??n wedstrijd (PKC - Stadspark) waar er bijna niks van klopte bij Stadspark, omdat alle rugnummers zowat werden gewijzigd vlak voor de wedstrijd. Met hulp van een speler van Stadspark die contact op nam was het snel hersteld. Maar ik ga de eerste maanden de opstellingen met de beteffende eltalbegeleiders wel eerst even door nemen. Maar wel mooi om te zien, zoals bij MSC - RKHVV, dat de vertegenwoordigers van de clubs elkaar goed helpen bij het nieuwe systeem.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Ik kreeg zondag bij Stadspark-GRC een prima print van het wedstrijdformulier waarop ook alles klopte. Gewoon zo'n 'ouderwetse' met oranje accenten.
 

bqandy

Well-known member
Ik kreeg zondag bij Stadspark-GRC een prima print van het wedstrijdformulier waarop ook alles klopte. Gewoon zo'n 'ouderwetse' met oranje accenten.

Nou mooi. Stadspark wilde natuurlijk niet voor de tweede keer een zooitje in hun opstelling. :)
 

Fregge

Well-known member
Wat ik vooral nog slordig vind is dat een uitslag nu direct vastgelegd is. In het oude DWF moest je nog akkoord geven. Dat hoeft nu niet.
 

Unregistere

Well-known member
Ik kreeg zondag bij Stadspark-GRC een prima print van het wedstrijdformulier waarop ook alles klopte. Gewoon zo'n 'ouderwetse' met oranje accenten.

Ja, die krijg ik bij de wedstrijden van ASWH tot op heden ook elke keer. Uit ?n thuis. Onze buren van IFC snappen echter nog altijd niet hoe ze dat voor elkaar moeten krijgen, dus afgelopen zondag moest ik ook weer bij een bestuurslid van Nuenen naar de opstelling hengelen.

Ben benieuwd of Unitas het wel voor elkaar heeft komend weekend.
 

de waan

Well-known member
Wat betreft de app ben ik inmiddels om. Zaterdagmorgen bij de koffie binnen twee minuten geregeld en na afloop zie ik dat de uitslag is vastgelegd.

Al hebben we bij de O13 gelukkig nog niks van doen met basisspelers, wissels en rugnummers.
 

Joost

Well-known member
Wat betreft de app ben ik inmiddels om. Zaterdagmorgen bij de koffie binnen twee minuten geregeld en na afloop zie ik dat de uitslag is vastgelegd.

Al hebben we bij de O13 gelukkig nog niks van doen met basisspelers, wissels en rugnummers.

Maar dat is de wedstrijdzaken app toch?
 
Bovenaan