Nieuw tijdperk aan de maas: ''Advocaat de nieuwe baas?''

fr-keff

Active member
Kan ik in dit geval echt niet zeggen, maar volgens mij heeft er ook in AD / VI wel al het nodige gestaan over het verschil van inzicht binnen de RvC over de toekomst van Van Geel. Gisteren nog geloof ik, met betrekking tot de mogelijke komst van Berghuis. Daar moeten 'de Vrienden' dan bij helpen en die staan naar verluidt niet te springen op dit moment.

Zonder de hulp van de Vrienden zal je moeten blijven vissen in de vijver zoals nu gedaan is. Welke speler zou Van Geel kunnen halen die de selectie direct versterkt?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nieuw tijdperk aan de maas: ''Advocaat de nieuwe baas?''

Zonder vrienden van Feyenoord zou het mij verbazen als er geld te besteden is. Wellicht als Immers verkocht is, maar ik weet niet wat er voor afspraken liggen over terugbetalen aandeelhouders. Gezien het doorslaande succes met aankopen valt dit natuurlijk zeer te betreuren.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zonder de hulp van de Vrienden zal je moeten blijven vissen in de vijver zoals nu gedaan is. Welke speler zou Van Geel kunnen halen die de selectie direct versterkt?

Of we grijpen terug naar het succed met het inbrengen van jeugdspelers. Lijkt me veel beter dan Van Geel zijn gang laten gaan met miljoenen.
 

Unregistere

Well-known member
Zonder de hulp van de Vrienden zal je moeten blijven vissen in de vijver zoals nu gedaan is. Welke speler zou Van Geel kunnen halen die de selectie direct versterkt?

Maar dat is ook direct het lastige, want het voornaamste kritiekpunt is dat hij het geld dat hij mocht besteden, niet op de goede manier heeft uitgegeven. Terwijl ze onder Koeman met eigen jeugd beter presteerden. Een beetje wat Jamel ook zegt dus.
 

fr-keff

Active member
Of we grijpen terug naar het succed met het inbrengen van jeugdspelers. Lijkt me veel beter dan Van Geel zijn gang laten gaan met miljoenen.

Ga je daarmee kampioen worden? Had Feyenoord 20 punten meer gehad met Annass elke week in de spits en schuurman op 10?
 

Ska P 187

Well-known member
Of we grijpen terug naar het succed met het inbrengen van jeugdspelers. Lijkt me veel beter dan Van Geel zijn gang laten gaan met miljoenen.

Heeft Feyenoord weer een goede lichting klaar staan? Ik had begrepen dat het wat minder was dit jaar.
 

Fabian

Active member
Zonder de hulp van de Vrienden zal je moeten blijven vissen in de vijver zoals nu gedaan is. Welke speler zou Van Geel kunnen halen die de selectie direct versterkt?

Dit huidige beleid staat of valt met een goede scouting maar ook met een goed netwerk van de TD. We kunnen ons blijven afvragen welke spelers Van Geel zou kunnen halen, maar dat helpt niet verder. Je kunt genoeg spelers halen met kwaliteit als je weet waar je ze kan halen. Dat heet een netwerk. Er gebeurt zoveel buiten ons zicht. Wees verdorie eens inventief in het scoutingsbeleid.

Van Geel heeft twee seizoenen op rij aangetoond dat zijn netwerk beperkt is. Als je niet verder komt dan wat er in de Nederlandse competitie voorradig is of was, is dat gewoon een feit. Ik kan deze spelers ook scouten. Zie ze wekelijks voorbij komen. Sterker nog, Van der Heijden en Kramer zou ik zelfs hebben afgetest. Belachelijk dat Feyenoord voor dit niveau spelers gaat.

Er is een ander feit en dat is dat we in de seizoenen met Koeman 2 (op 6 punten), 3 (op 7 punten) en 2 (op 4 punten) worden met dus een kleine marge richting de nummer 1. Sinds dat Van Geel in de buidel tast met aankopen worden we 4de met 29 punten achterstand en eindigen we nu 3de met voor nu 21 punten achterstand. Dan kun je stellen dat de jeugdopleiding niet zo'n verkeerd alternatief is. Per saldo heeft dat meer opgeleverd. En natuurlijk spelen er meer aspecten mee, zoals de trainer en een paar Lucky shots (Pelle en Guidetti). Maar de route die we nu afleggen is niet bepaald een verbetering gebleken.

De signalen die ik krijg met betrekking tot de jeugdopleiding stemmen mij niet vrolijk. Als grote talenten een plan missen en uitzicht op De Kuip zijn we definitief overgeleverd aan de beperkte kwaliteiten van de TD. Maar een Schuurman had op zijn minst al speelminuten verdient. Zo'n Robertha die net wat speelminuten kreeg zal eerder een Bobby Petta worden dan een jeugdspeler die wel zijn kans krijgt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nieuw tijdperk aan de maas: ''Advocaat de nieuwe baas?''

Robertha is natuurlijk niet de buitencategorie. Chong is dat wel. Had een verloren seizoen iig aangewend om zo'n jongen aan boord te houden. Wijnaldum was ook erg jong toen hij aansluiting kreeg.
 

Fabian

Active member
Robertha is natuurlijk niet de buitencategorie. Chong is dat wel. Had een verloren seizoen iig aangewend om zo'n jongen aan boord te houden. Wijnaldum was ook erg jong toen hij aansluiting kreeg.

De Vrij of Clasie was ook geen buitencategorie. Het gaat erom dat die jongens een kans krijgen. Dan moeten ze het altijd nog zelf laten zien.

Met Chong is compleet verkeerd omgesprongen. En deze jongens merken nu ook dat de route naar De Kuip kronkeliger wordt.
 
Je kan met de jeugdspelers omspringen zoals je wil, zodra er een grote buitenlandse club komt zijn ze weg. Dus verwijten naar de eigen club zijn dan overbodig
 

Cees

New member
Je kan met de jeugdspelers omspringen zoals je wil, zodra er een grote buitenlandse club komt zijn ze weg. Dus verwijten naar de eigen club zijn dan overbodig
Niet helemaal mee eens. Wanneer een speler verwacht kansen te krijgen in het eerste om zich te ontwikkelen om daarna pas de stap te maken, zullen er zeker spelers zijn die liever die weg volgen.
Natuurlijk geldt dat niet voor iedereen, maar wanneer er veel goede voorbeelden zijn zoals een paar jaar geleden met De Vrij, BMI en Clasie is dat zeker wel een stimulans om te blijven, of ?berhaupt de stap naar de jeugd van Feyenoord te maken.
 
Bovenaan