Niet om aan te horen

Eef de Kip

Well-known member
Hahaha, die waren briljant. Een vriendje had een DT, daar stond het nog wel bij maar bij zo'n BX vond ik het wel een tikje over de top.
 

Ivanhoe

Active member
De Yamaha DT ken ik nog, toch een beetje een slap aftreksel van de Honda's. Wat was een BX, dat ben ik even kwijt?
 

Jozsef

New member
Joszef had de mooiste van Maassluis. En omstreken!

318316784_5-diverse-zundapp-s.jpg

Hahaha! :duim: Wel zo'n model, maar dan alles (ook de tank) diepdonkerrood special paint met dito sterwielen. 70cc supertherm erop, 25 mm bing ervoor. En maar klooien met afstelling tandwielen.
Het was een wapenwedloop met je vrienden. Hele week dat ding opvoeren, want je wilde niet achteraan rijden. Dik 100 km/h met dat kreng auto's inhalen over de Vlaardingse dijk.
Mijn vrienden reden op slappe aftreksels als Yamaha FS-1, Honda MT, Puch M-50, Yamaha DT en Honda MB. Jullie begrijpen wel wie meestal voorop reed. :rumcolaa:

Ik heb nooit een klapper gemaakt en dat mag een godswonder heten. Wel een keer een vastloper gehad met 70/km/h, zuigerveer knalde eruit.
 
Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
Het laatste jaar van mijn brommertijdperk heb ik ook op een Jap gereden. Type SS van Honda. toen ik die eenmaal klaar had, ging geen enkele brommer mij meer voorbij.
 

Jozsef

New member
Ik had 'm nooit weg moeten doen. Dingen zijn nu goud waard. Maar ik kreeg een bod dat ik niet kon weigeren, en wilde een autootje kopen.
 

Ivanhoe

Active member
Het laatste jaar van mijn brommertijdperk heb ik ook op een Jap gereden. Type SS van Honda. toen ik die eenmaal klaar had, ging geen enkele brommer mij meer voorbij.
SS, dat is wel een klassieker, alleen dat geluid, 4-takt, net een maaimachine
 

Jozsef

New member
Herkennen jullie ook nog van ver het geluid van een Zundapp of Kreidler? Mooi is dat h?? :duim:
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Oh, ik dacht dezelfde als 'met Romana op de scooter'. Maar dat was dan een artiestennaam?

Ze heet Deborah, is de vriendin van Rinus en danst in elk van zijn clips. Romana op de scooter was zijn eerste hit en daarom denken veel mensen dat ze Romana heet.

Zo, weet je dat ook weer! ;)
 

Unregistere

Well-known member
Ze heet Deborah, is de vriendin van Rinus en danst in elk van zijn clips. Romana op de scooter was zijn eerste hit en daarom denken veel mensen dat ze Romana heet.

Zo, weet je dat ook weer! ;)

Dank, ik vind dit zeer goede informatie! :duim:
 

JMD

Well-known member
Ze heet Deborah, is de vriendin van Rinus en danst in elk van zijn clips. Romana op de scooter was zijn eerste hit en daarom denken veel mensen dat ze Romana heet.

Zo, weet je dat ook weer! ;)

De vraag is: waarom weet jij dit soort dingen? :)
 
Bovenaan