Nederland Topic

JMD

Well-known member
Geen medailles dus vandaag. En ook morgen is de kans klein op een medaille.
In Tokyo duurde het lang voordat er echt medailles kwamen (3 medailles de eerste 4 dagen), dat is nu dus nog erger
 

erka

Well-known member
Geen medailles dus vandaag. En ook morgen is de kans klein op een medaille.
In Tokyo duurde het lang voordat er echt medailles kwamen (3 medailles de eerste 4 dagen), dat is nu dus nog erger

Nou is het begin van de OS meestal niet zo voor Nederland.
 

JMD

Well-known member
Nou is het begin van de OS meestal niet zo voor Nederland.
Klopt ja. Vroeger pakten we in de 1e week juist veel medailles met judo en zwemmen. Maar daar zijn we niet goed meer in, nu meer in atletiek, roeien en baanwielrennen, daar staan de finales vanaf woensdag voor op het programma (roeien) en dan vanaf komend weekend atletiek en dan pas eind volgende week baanwielrennen.
 

erka

Well-known member
Op de onderdelen vergeleken met Tokyo boert NL wel flink achteruit:

Tokyo:
-Van Vleuten tijdrit
-handboogschieten mixed
-Tom Dumoulin tijdrit
-Arno Kamminga 100 school
 

JMD

Well-known member
Griekspoor/Koolhof door, en ook hier mag Griekspoor tegen Alcaraz.... Tegen Alcaraz/Nadal dus

Op de onderdelen vergeleken met Tokyo boert NL wel flink achteruit:

Tokyo:
-Van Vleuten tijdrit
-handboogschieten mixed
-Tom Dumoulin tijdrit
-Arno Kamminga 100 school
Vd Breggen ook nog brons op tijdrit toen
 

erka

Well-known member
Maar 'het verhaal' is ook belangrijk volgens VDH en daarin komen we niks te kort!
 

JMD

Well-known member
Maar 'het verhaal' is ook belangrijk volgens VDH en daarin komen we niks te kort!
Nou is het wel zo dat we dat 3 jaar terug ook over VdH en zijn team zeiden na 4 dagen. Vervolgens werden het qua aantal medailles de beste Spelen ooit en qua goud alleen minder dan Sydney
 

erka

Well-known member
Nou is het wel zo dat we dat 3 jaar terug ook over VdH en zijn team zeiden na 4 dagen. Vervolgens werden het qua aantal medailles de beste Spelen ooit en qua goud alleen minder dan Sydney

Weet ik, was ook niet serieus bedoeld hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Mario

Well-known member
Klopt ja. Vroeger pakten we in de 1e week juist veel medailles met judo en zwemmen. Maar daar zijn we niet goed meer in, nu meer in atletiek, roeien en baanwielrennen, daar staan de finales vanaf woensdag voor op het programma (roeien) en dan vanaf komend weekend atletiek en dan pas eind volgende week baanwielrennen.
Zeilen wellicht, en de teamsporten(met name Hockey) pas aan het eind van de Spelen. Die prognoses vooraf.waren denk ik ook niet geheel realistisch, maar die medailles komen vast nog wel.
 

erka

Well-known member
Zeilen wellicht, en de teamsporten(met name Hockey) pas aan het eind van de Spelen. Die prognoses vooraf.waren denk ik nier geheel realistisch.

Nou die hockeymannen gaan never nooit goud winnen. Dat durf ik wel aan.

Handbaldames verloren.
 
Bovenaan