Nederland Topic

JMD

Well-known member
NL morgen:
10.05 Atletiek - Zevenkamp - verspringen (5e onderdeel) - Dokter, Oosterwegel & Vetter
10.11 Golf - Anne van Dam - 3e ronde
10.40 Atletiek - 4x400m dames - heat 2
11.00 Kanovaren - K2 500m - 1/2 finale - Konijn/Vorsselman
11.20 (groep 1) of 12.30 (groep 2) Atletiek - Zevenkamp - speerwerpen (6e onderdeel) - Dokter, Oosterwegel & Vetter
12.05 Atletiek - 100m horden - 1/2 finale - Nadine Visser (heat 2) & Maayke Tjin-A-Lim (heat 3)
13.00 (B-finale) of 13.10 (A-finale) - K2 500m - Konijn/Vorsselman
14.00 Baanwielrennen - sprint dames - kwalificatie - Vd Peet (als 8e) & Vd Wouw (als 16e)
14.41 Baanwielrennen - sprint heren - 1/2 finale - Lavreysen & Hoogland (1e rit)
14.48 Baanwielrennen - sprint dames - 1e ronde - evt. Vd Peet & Vd Wouw
15.29 Baanwielrennen - sprint heren - 1/2 finale - Lavreysen & Hoogland (2e rit)
15.38 Baanwielrennen - sprint dames - 1e ronde herkansing - evt. Vd Peet & Vd Wouw
15.52 Baanwielrennen - sprint heren - 1/2 finale - Lavreysen & Hoogland (evt 3e rit)
16.00 Breaking - kwalificatie en (bij winst) direct daarna groepsduels - India Sardjoe
18.00 Baanwielrennen - sprint heren - finale om goud (brons) - Lavreysen & Hoogland (1e rit)
18.09 Baanwielrennen - madison dames - Vd Duin / Van Belle
19.02 Baanwielrennen - sprint heren - finale om goud (brons) - Lavreysen & Hoogland (2e rit)
19.10 Baanwielrennen - sprint dames - evt 2e ronde - Vd Peet & Vd Wouw
19.30 Synchroonzwemmen - duet technische routine - De Brouwer/De Brouwer
19.30 Atletiek - 4x100m estafette dames - finale
19.37 Atletiek - kogelstoten dames - finale - Jessica Schilder
19.38 Baanwielrennen - sprint heren - finale om goud (brons) - Lavreysen & Hoogland (evt 3e rit)
19.58 Baanwielrennen - sprint dames - evt 2e ronde herkansing - Vd Peet & Vd Wouw
20.00 Breaking - kwart-, halve en finale - evt. India Sardjoe
20.00 Hockey dames - finale - Nederland - China
20.25 Atletiek - Zevenkamp - 800m (7e onderdeel) - Dokter, Oosterwegel & Vetter
20.57 Atletiek - 10000m dames - Sifan Hassan en Diane van Es
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Eef de Kip

Well-known member
De media hype heeft misschien ook niet geholpen.
Dit ook ja, ik kreeg de laatste tijd af en toe het idee dat het ging om Ali tegen Spinks ofzo en dat ze huizenhoog favoriet was. Gisteravond hoorde ik Sedoc eigenlijk pas voor het eerst iets objectiever dan die Amerikaanse toch wel favoriet was.
 

JMD

Well-known member
De hype was niet alleen in NL, ook op de Belg, de Brit, de Duitse TV werd het ook aangekondigd als 'het duel van de Spelen in de atletiek'. (ook omdat die 2 dames elkaar nooit tegenkomen). Verschil met in NL was dat bij de andere landen McLaughlin als favoriete werd gezien, in NL leek men idd veel te rooskleurig tov Bol.

Ben benieuwd wat Bol de komende jaren gaat doen. Nu de 400 horden eigenlijk iemand veel te sterk is voor haar zal het me niks verbazen als ze zich meer gaat richten op de 400 vlak
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik heb juist de indruk dat McLaughlin zich gaat richten op de 400 mtr vlak. Als Bol het puur uit concurrentieoverweging zou doen kan ze beter de horden blijven lopen.
Laat haar maar eerst kijken of ze stapsgewijs naar het WR kan gaan, ze heeft dit seizoen aangetoond dat ze daar niet zo ver meer boven zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Ik heb juist de indruk dat McLaughlin zich gaat richten op de 400 mtr vlak. Als Bol het puur uit concurrentieoverweging zou doen kan ze beter de horden blijven lopen.
Dat kan ook ja. Ik zou als Bol zijnde idd vooral die McLaughlin in de gaten houden, wat die gaat doen...
 

Reinoud

Well-known member
Volgens mij vind Bol het horde lopen gewoon een hele mooie discipline en blijft ze dat doen. Verder volgens ook zo vrije geest dat ze gewoon haar eigen weg volgt en niet anticipeert op wat andere gaan doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

JMD

Well-known member
Vetter valt nog wat tegen, maar gaf gisteren ook aan dat ze last heeft van blessures. Dat verklaar veel.
 

JMD

Well-known member
Oosterwegel ook heel stabiel, maar wel zwak.
Die gaat wegzakken

Voorlopig NL 5e (Dokter), 10e (Vetter) en 14e (Oosterwegel)
 
Bovenaan