Nederland Topic

Reinoud

Well-known member
Toch wel een flinke teleurstelling. Deense dames natuurlijk ook wereldtop, maar de dames blijven achter bij hun eigen niveau.
 

Eef de Kip

Well-known member
Is er ergens een wereldranglijst te vinden van de handbaldames? Dacht dat Denemarken wel boven Nederland stond?
 

Reinoud

Well-known member
Is er ergens een wereldranglijst te vinden van de handbaldames? Dacht dat Denemarken wel boven Nederland stond?
Heb even gezocht. Lastig te vinden en volgens staan ze er inderdaad boven. Ook geen schande, maar ze halen hun eigen niveau simpelweg niet.
 

erka

Well-known member
Toch wel een flinke teleurstelling. Deense dames natuurlijk ook wereldtop, maar de dames blijven achter bij hun eigen niveau.
WK2023 Denemarken brons en Nederland 5e.
WK2021 Denemarken brons en Nederland 9e.

Kortom: Denemarken was gewoon favoriet.
Neemt niet weg dat Nederland beneden haar kunnen heeft gespeeld.
 

de waan

Well-known member
Handbal en waterpolo zijn van die sporten waarbij het vanaf de kwartfinales voor mijn gevoel alle kanten op kan.

Maar Nederland vandaag in alle opzichten simpelweg niet op voldoense niveau.
 

JMD

Well-known member
Handbal en waterpolo zijn van die sporten waarbij het vanaf de kwartfinales voor mijn gevoel alle kanten op kan.
Klopt. Laat de waterpolodames vandaag het dan maar goed doen. Maar tegen Italië heeft NL het altijd lastig
 

erka

Well-known member
Klopt niet helemaal want alle grote toernooien van de laatste jaren Frankrijk en Noorwegen in de finale
 

JMD

Well-known member
Het is allang beslist. Laatste 5 minuten zat ik weer te kijken en Nederland kan nergens aanspraak op maken.
Klopt. Maar met 2 meer tot het eindsignaal als je dan snel scoort maak je ze toch nog iets zenuwachtig

Goal tegen in dubbel ondertal... Het is kansloos. Middelste kwartier zeer zwak, daarna wel iets teruggekomen, maar na die misser van Polman om het gat tot 1 te maken was het over.
 
Bovenaan