Nederland Topic

Jamel

Administrator
Forumleiding
Letland tot nu toe echt by far het sterkste team, dit toernooi. Maar benieuwd of die bestand zijn tegen de druk van het thuisteam zo.
Niet dus. Dat is een grote verrassing. Maar ook niet ongunstig, denk ik. In de poulefase won Nederland met 20-13 relatief eenvoudig van de Fransen. Maar goed, ook voor Nederland geldt dat ze te maken zullen hebben met het thuispubliek tegen zich. En die Fransen zitten nu natuurlijk op rozen.
 

erka

Well-known member
Zo, dat is wel een verrassing. Maar ik denk niet een voordeel want die Fransen hebben nu het publieksvoordeel.
 

Reinoud

Well-known member
Zo, dat is wel een verrassing. Maar ik denk niet een voordeel want die Fransen hebben nu het publieksvoordeel.
Ja denk wel voordeel. Fransen zijn gewoon minder. Als Nederland speelt zoals ze doen als tegen Litouwen en dan vooral zo verdedigd moeten ze kunnen winnen. Fransen spelen veel op de twee punters, maar zijn daar over het algemeen minder in dan de Letten.
 

erka

Well-known member
Ja denk wel voordeel. Fransen zijn gewoon minder. Als Nederland speelt zoals ze doen als tegen Litouwen en dan vooral zo verdedigd moeten ze kunnen winnen. Fransen spelen veel op de twee punters, maar zijn daar over het algemeen minder in dan de Letten.

Nou, ben benieuwd!
 

erka

Well-known member
En in ieder geval geen laatste, we gaan nu naar de hoogte waar in kwalificatie niet meer op gesprongen werd

Die Let die net afviel die moest nog uitkijken want die had zo weinig snelheid dat hij dreigde terug te vallen met de polsstok....
 

Bestaat niet meer

Well-known member
Het enige wat de Nederlandse 3x3 basketballers moeten voorkomen is dat de achterstand 2/3 punten wordt voorbij de 10, dan gaat het publiek echt meespelen
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zo, even tussendoor... De Spelen mochten dan uit Nederlands opzicht wat teleurstellend beginnen op de eerste dagen, met wat mindere prestaties bij het judo, in het zwembad en bij het wielrennen. Maar inmiddels is dat toch meer dan goed gemaakt, vind ik. Met onder meer die fantastische gouden medaille voor de 4x400 mixed, de dominantie en dus de gouden medaille van Bouwmeester en nu weer de finale van de 3x3. Echt top!
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Zoals te verwachten viel, de start is gewoon te zwak om top 3 te rijden. Voor e rest is het heel goed
 

Bestaat niet meer

Well-known member
Duitse teamsprintsters falen niet, dus worden de Nederlandse teamsprintsters 4e wat maximaal haalbare was, maar opnieuw Vd Peet en Vd Wouw niet dusdanig langzamer dan de 2 laatste Duitse vrouwen.
 

JMD

Well-known member
Zo, even tussendoor... De Spelen mochten dan uit Nederlands opzicht wat teleurstellend beginnen op de eerste dagen, met wat mindere prestaties bij het judo, in het zwembad en bij het wielrennen. Maar inmiddels is dat toch meer dan goed gemaakt, vind ik. Met onder meer die fantastische gouden medaille voor de 4x400 mixed, de dominantie en dus de gouden medaille van Bouwmeester en nu weer de finale van de 3x3. Echt top!
Jep. Waarbij het wel zo is dat we blij mogen zijn met 30 medailles, ik zie ons niet veel hoger komen (en dat komt dan wel door de zwakke start). Tokyo lijkt me niet haalbaar (36 medailles), maar de 12x goud van Sydney kan wel gehaald worden.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jep. Waarbij het wel zo is dat we blij mogen zijn met 30 medailles, ik zie ons niet veel hoger komen (en dat komt dan wel door de zwakke start). Tokyo lijkt me niet haalbaar (36 medailles), maar de 12x goud van Sydney kan wel gehaald worden.
Dat definitieve aantal is aan het eind wel een leuk statistiekje, maar ik moet toch zeggen dat voor mij (uiteraard) vooral de momenten tellen. Die 4x400m finale ga ik echt nooit meer vergeten. Evenals die race van Karolien Florijn bvb. En als de basketballers straks winnen is dat er weer eentje.
 

JMD

Well-known member
Dat definitieve aantal is aan het eind wel een leuk statistiekje, maar ik moet toch zeggen dat voor mij (uiteraard) vooral de momenten tellen. Die 4x400m finale ga ik echt nooit meer vergeten. Evenals die race van Karolien Florijn bvb. En als de basketballers straks winnen is dat er weer eentje.
Eens hoor.

GB wint weer eens een baanonderdeel.
 
Bovenaan