Nederland Topic

JMD

Well-known member
Oa dat maakt dus deze sport voor mij. Het blijft onvoorspelbaar, omdat de boten altijd verschillende tactieken en richtingen kiezen.
En het wordt ook echt heel goed in beeld gebracht

Marcel Wouda (BC Triatlon) geeft aan dat hij verwacht dat de gemengde triatlon naw niet maandag maar dinsdag is
 

Reinoud

Well-known member
Bouwmeester staat er echt heel goed voor, 7 punten (na schrapresultaat) en de nummer 2 15 pt. Maar Bouwmeester heeft een 4e plek als schrapresultaat staan, de dames achter haar hebben veel hogere.

Kom op Luc!
Ook wel fenomeen hoor. Gisteren in de race die uiteindelijk afgelast werd wel risico genomen en nu heeft ze een gele kaart achter haar naam begreep ik.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
En het wordt ook echt heel goed in beeld gebracht
Absoluut.

Hebben ze daar door de jaren heen zoveel stappen in gezet? Want de kritiek was altijd dat de zeilonderdelen amper te volgen zijn op tv. Maar ik vind dat totaal niet. Het is uitstekend te volgen. Alleen verandert de situatie soms heel snel, vanwege de verschillende tactieken en het spelen met de wind.
 

Reinoud

Well-known member
Absoluut.

Hebben ze daar door de jaren heen zoveel stappen in gezet? Want de kritiek was altijd dat de zeilonderdelen amper te volgen zijn op tv. Maar ik vind dat totaal niet. Het is uitstekend te volgen. Alleen verandert de situatie soms heel snel, vanwege de verschillende tactieken en het spelen met de wind.
Niet goed te volgen als bij zwemmen en hardlopen is heel duidelijk wie voorop ligt en dit is bij varen door die verschillende lijnen en tactieken niet.

Volgens mij niets veranderd met in beeld brengen, maar doelen ze meer op bovengenoemde
 

JMD

Well-known member
Die ontwikkelingen zijn er al langer hoor, sinds (ik meen) Beijing bestaat er een 'TV-baan', een baan dichtbij de kust die goed in beeld gebracht kan worden. Voeg daarbij de steeds moderene technologiëen en het wordt steeds beter te zien. Met name natuurlijk als boten verschillende kanten op varen is het nu steeds duidelijker te zien wie er het beste voor ligt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Die ontwikkelingen zijn er al langer hoor, sinds (ik meen) Beijing bestaat er een 'TV-baan', een baan dichtbij de kust die goed in beeld gebracht kan worden. Voeg daarbij de steeds moderene technologiëen en het wordt steeds beter te zien. Met name natuurlijk als boten verschillende kanten op varen is het nu steeds duidelijker te zien wie er het beste voor ligt.
Waar ik met name op let is de snelheden die de boten halen. Dus ook al gaan ze verschillende kanten op, kun je dan wel een beetje inschatten wie als eerst bij het keerpunt aan komt. Weet niet of ze dat al lang doen, live die snelheden in beeld.
 

JMD

Well-known member
Waar ik met name op let is de snelheden die de boten halen. Dus ook al gaan ze verschillende kanten op, kun je dan wel een beetje inschatten wie als eerst bij het keerpunt aan komt. Weet niet of ze dat al lang doen, live die snelheden in beeld.
Dat zijn idd die ontwikkelingen. Zie je ook steeds meer live bij zwemmen, roeien, enz... Ideaal.
 

JMD

Well-known member
IN Tokio werden we 7e in het medailleklassement met 10x goud. Deze Spelen zal je echt meer goud nodig hebben om 7e te worden in dat klassement, want de top in dat klassement is echt breed: China op kop, maar Frankrijk, Australië, GB liggen daar vlak achter en dan pas de VS...
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Waar ik met name op let is de snelheden die de boten halen. Dus ook al gaan ze verschillende kanten op, kun je dan wel een beetje inschatten wie als eerst bij het keerpunt aan komt. Weet niet of ze dat al lang doen, live die snelheden in beeld.
Dat helpt zeker, maar het gaat uiteindelijk om hoeveel slagen je moet maken om de boei goed te halen. Nu zijn die kleinere boten al veel wendbaarder dan vroeger, maar dan nog moet je op die manier echt heel goed de juiste windvlagen 'vangen'.
 

JMD

Well-known member
Had vandaag dus nog niet gevaren. Luuc is twee keer als nummer èèn door gegaan en toen niet gewonnen. Dus of het een voordeel is...
Ik zat er ook al aan te denken, je hebt dan toch beter door hoe de wind staat en waar de vlagen zijn enz...
 
Bovenaan