Nacompetitie Topamateurs 2021-2022

Joost

Well-known member
Noteer wel even dat GVVV en Kozakken Boys eerst uit en dan thuis spelen. En niet zoals nu op teletekst staat.
 

JMD

Well-known member
Sparta Nijkerk - HSC'21 0-2 van Uguz en Ottink.
Het sprookje lijkt nog even voort te duren.
Was ook een leuk potje. De 0-2 was zeer fraai.

Was jij er ook DGS? Ik besloot lastminute op mijn weg terug vanuit Harderwijk nog even dit potje mee te pakken.
 

de waan

Well-known member
Ik was er wel en toch wel een beetje verrast hoe sterk HSC'21 met name in de eerste helft voor de dag kwam. Sparta had in de periode waarin de doelpunten vielen weinig te vertellen en HSC combineerde er lustig op los. De 0-2 van Stef was een echte beauty.

Na rust was het wel wat meer billen knijpen soms, al was het vooral veel dreiging en weinig uitgespeelde kansen voor Sparta. Ik begreep weinig van hun opportunistische manier van spelen, volgens mij hebben ze daar toch ook genoeg goede voetballers. De gestopte penalty vijf minuten voor tijd was misschien wel cruciaal. Dan waren ze er nog weer in gaan geloven, nu was het laatste restje vertrouwen wel weg.

Op naar GVVV! En weer - nu misschien nog wel meer - als absolute underdog beginnen.
 

Joost

Well-known member
Update.

Let op, sommige duels staan omgekeerd in dit overzicht dan op andere plaatsen soms staat.
Ik ga uit van de P?D regeling waarin staat hoe het thuisrecht bepaald is. De volgorde daarbij is hoogste PK, herkanser, middelste PK, laagste PK.

Sliedrecht won als laagste PK bij Zuidvogels (hoogste PK). Daarom speelt herkanser SDV Barneveld thuis tegen Sliedrecht en niet uit bij Zuidvogels.

1654985463130.png
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Hoogland door, maar EVV ligt eruit. Zo hebben we dus na ODIN opnieuw een degradant uit de 3e divisie via de playoffs. UDI'19 was sterker dan EVV. Zij moeten nu verrassend tegen Orion dat met 3-2 won bij HBS.
OJC kon het rustig aandoen na de 0-5 van afgelopen donderdag en won met 2-0 en moet nu tegen Hoogland.

Dus de 2e ronde is als volgt:
2e/3e divisie (winnaars naar de finale):
DVS'33 Ermelo - Kozakken Boys
HSC'21 - GVVV

3e/HK zaterdag (winnaars naar (of blijven in) 3e divisie)
VVOG - SC Feyenoord
ARC - rkav Volendam

3e/HK zondag (winnaars naar (of blijven in) 3e divisie)
Hoogland - OJC Rosmalen
Orion - UDI'19


Overigens werd het duel tussen de Jongploegen van FC Volendam en Almere gisteren 3-0 voor Volendam, zij maakten hiermee ruimschoots de 1-0 nederlaag uit het heenduel goed en blijven dus in de 2e divisie.
 

JMD

Well-known member
VVOG wint van SC Feyenoord met 3-1 en rkav Volendam wint met 0-1 bij ARC
 

Joost

Well-known member
Na een 1-0 voorsprong bij rust staat HSC'21 inmiddels 1-2 achter tegen GVVV.

Kozakken Boys kwam halverwege de 2e helft op een 1-0 achterstand tegen DVS'33 maar poetste dat al heel snel weer weg. 1-1 dus.

Bij beide duels nog ongeveer 10 minuten.
 

JMD

Well-known member
Het sprookjes van HSC'21 duurde nog 1 helft vanavond, inmiddels 1-3 voor GVVV. Bij DVS - Kozakken Boys is het 1-1 gebleven
 

De Groene Scout

Well-known member
Zonde; 1-3 was niet nodig. Voetballend zeker niet minder qua team, misschien in het combinatievoetbal wel beter. Individuele klasse maakte het verschil. Zat ook wel aardig wat druk op bij GVVV. Overspannen gedrag en het 'moeten' zag je aan alles. Niet alleen in het veld, maar ook er omheen. Bestuur, supporters, PR alles is er op gericht om op topniveau te draaien en 3e divisie past daar absoluut niet bij. Opluchting was enorm bij de 1-3 bij de gasten. Maar, het is nog niet voorbij. Wordt we lastig uit overigens. Enkele jongens op vakantie en tevens 2 schorsingen (Uguz en Schrijver).

HSC kon met opgeheven hoofd het veld verlaten en ook de penningmeester had nog wel een glimlach op zijn gezicht met 1500 toeschouwers en aardige omzet in de kantine.
 

de waan

Well-known member
Dat was dan een mooi stomme gele kaart van Schrijver in de 94e minuut.

Ottink ook met vakantie trouwens?
 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Dat was dan een mooi stomme gele kaart van Schrijver in de 94e minuut.

Ottink ook met vakantie trouwens?
Klopt, mopperen over een niet gegeven pingel. Niet echt slim.
Uguz overigens flink zware code gekregen. Die zien we de eerste 4/5 duels in nieuwe seizoen ook nog niet.
Stef en Diego op vakantie; het is even puzzelen.
 

JMD

Well-known member
Vanavond de heenduels finale 3ediv/HK zondag
Hoogland 2 OJC Rosmalen 1
Orion 3 UDI'19/CSU 2
 

Fregge

Well-known member
Nog zeker niet beslist bij Orion - UDI. Orion was effectiever maar ik vond UDI beter
 

Sjorro

Member
Ze verwachten een hoop supporters van Nijmegen. Voor Orion is dit de grootste wedstrijd in hun bestaan.
Het is een grote en hechte club met veel jeugd.
 
Bovenaan