Janssen
Well-known member
Er was geen algemeen muziektopic meer? Althans ik zie het niet.
Anyhow:
Zou Ome Neil weten dat de geluidskwaliteit op Spotify net zo hoog is als die van zijn cd's in de winkel?
Anyhow:
NEIL YOUNG HAALT MUZIEK VAN STREAMING DIENSTEN
Neil Young wil niet langer dat zijn muziek te streamen is. Niet vanwege financi?le overwegingen, maar omdat hij de geluidskwaliteit van diensten als Spotify en Deezer belabberd vindt. 'Streaming sucks', aldus Young op Facebook.
'Ik ben klaar met streamen,' schrijft Young in een uitgebreid bericht. 'Ik hoop dat dit ok? is voor mijn fans (...) Het gaat me om de geluidskwaliteit. Ik wil niet dat mijn muziek wordt gedevalueerd door de slechtste kwaliteit in de geschiedenis van uitzending of welke andere vorm van distributie dan ook. Het voelt niet goed dat dit op deze manier aan mijn fans wordt verkocht. Het is slecht voor mijn muziek. Voor mij gaat het om het maken en distribueren van muziek die mensen echt kunnen horen en voelen. Daar sta ik voor.' Young sluit een terugkeer naar dergelijke diensten echter niet uit: 'Als de kwaliteit weer terug is, kijk ik er nog eens naar. Zeg nooit nooit.'
De 69-jarige singer-songwriter heeft geluidskwaliteit hoog in het vaandel: eerder dit jaar lanceerde hij de ?superieure? muziekspeler Pono en de bijbehorende online muziekwinkel PonoMusic Store, waar je muziek kunt krijgen in hoge geluidskwaliteit. Youngs nieuwe album The Monsanto Years verscheen eind juni. Dat album staat, net als al zijn andere releases, op moment van schrijven overigens nog gewoon op Spotify.
Bron: OOR
Zou Ome Neil weten dat de geluidskwaliteit op Spotify net zo hoog is als die van zijn cd's in de winkel?