Die stijging zie je sinds die tijd echter ook bij de WK afstanden, dus om dat nu op het OKT/matrix te gooien is wel heel veel eer.Precies wat Schouten zegt! Juist sinds het OKT er is pakt Nederland méér medailles.
En toch vind ik de score van Gremaud wat laag voor een perfecte en spectaculaire run. Die eerste van Eileen Gu vond ik er veel minder moeilijk uitzien. Ik heb soms het gevoel dat de jury de wedstrijd vooral spannend wil houden. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze gevoelig zijn om grote namen standaard een hoge score te geven (gisteren zag je dat ook bij die Amerikaanse kunstschaatser) ook al is de run niet zo super bijzonder.Bij slopestyle telt dus wel gewoon alleen de beste.
Zie hier jurysporten...En toch vind ik de score van Gremaud wat laag voor een perfecte en spectaculaire run. Die eerste van Eileen Gu vond ik er veel minder moeilijk uitzien. Ik heb soms het gevoel dat de jury de wedstrijd vooral spannend wil houden. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze gevoelig zijn om grote namen standaard een hoge score te geven (gisteren zag je dat ook bij die Amerikaanse kunstschaatser) ook al is de run niet zo super bijzonder.
En dat op een zo op het oog gezien niet de moeilijke sprong e.d..Weer eentje die direct ervan af pleurt.
Ik wil niks afdoen aan alpineskiërs, dat vind ik al heel knap, maar dit freestyle skiën vind ik echt nog wel graadje lastiger.
Qua sport vind ik het wel minder, het blijft een jurysport, maar qua knapheid is zeer knap.
Oostenrijk 7 t/m 10....Team combinatie afdaling is al geweest. Franzoni was het snelst dit keer, gevolgd door 3 Zwitsers: Monney, Odermatt en Von Allmen.
Oostenrijk 7 t/m 10....
Overigens opvallend: maar 1 Duits koppel. Die waren vroeger echt heel goed in skiën, loopt toch wel terug daar op dit moment
Kan je nagaan...Al veel langer. Vorige keer maar 1 medaille bij het alpineskiën (team event) en laatste individuele medaille bij de vrouwen in 2014 en bij de mannen in 1994 (Wasmeier)
Kan je nagaan...
Ik volgde skiën heel veel begin/mid jaren 90, daar komt mijn gedachte dan vandaan denk ik..
Maar wel opvallend dan.
Lijkt wat dat betreft ook wel op het schaatsen, ook daar jarenlang heel goed.Klopt, gelet op aandacht en potentie heel matig. De Duitse dames zijn nog heel lang goed geweest, tot en met 2014 veel medailles, maar daarna ook niet meer.