Milaan/Cortina d'Ampezzo 2026

Batigoal

Well-known member
Bij slopestyle telt dus wel gewoon alleen de beste.
En toch vind ik de score van Gremaud wat laag voor een perfecte en spectaculaire run. Die eerste van Eileen Gu vond ik er veel minder moeilijk uitzien. Ik heb soms het gevoel dat de jury de wedstrijd vooral spannend wil houden. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze gevoelig zijn om grote namen standaard een hoge score te geven (gisteren zag je dat ook bij die Amerikaanse kunstschaatser) ook al is de run niet zo super bijzonder.

André

Well-known member
die run leek mij ook veel beter dan die van Gu
verschil was maar klein gu zal nu wel vol risico nemen voor het goud

JMD

Well-known member
En toch vind ik de score van Gremaud wat laag voor een perfecte en spectaculaire run. Die eerste van Eileen Gu vond ik er veel minder moeilijk uitzien. Ik heb soms het gevoel dat de jury de wedstrijd vooral spannend wil houden. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze gevoelig zijn om grote namen standaard een hoge score te geven (gisteren zag je dat ook bij die Amerikaanse kunstschaatser) ook al is de run niet zo super bijzonder.
Zie hier jurysporten...

Zie je bv ook bij dressuur bij paardrijden, daar hoefde eerst Werth, toen Van Grunsven, toen Dujardin maar te starten en ze wonnen.

JMD

Well-known member
Commentator: "Ik vind haar rijstijl uniek" en lazert vervolgens direct van de eerste balk af... :)

LAzert vervolgens wel op haar ribben, waarbij je ziet dat dat echt pijn doet...

Geen sport voor mensen die niet tegen pijn kunnen dit....

JMD

Well-known member
Ik wil niks afdoen aan alpineskiërs, dat vind ik al heel knap, maar dit freestyle skiën vind ik echt nog wel graadje lastiger.
Qua sport vind ik het wel minder, het blijft een jurysport, maar qua knapheid is zeer knap.

erka

Well-known member
Ik wil niks afdoen aan alpineskiërs, dat vind ik al heel knap, maar dit freestyle skiën vind ik echt nog wel graadje lastiger.
Qua sport vind ik het wel minder, het blijft een jurysport, maar qua knapheid is zeer knap.

Appels en peren. De extreme verzuring en G-krachten gecombineerd met 140 km/u en extreme hellingspercentages die met name Afdaling en Super G's oplevert, dat is gewoon een andere wereld.

JMD

Well-known member
Team combinatie afdaling is al geweest. Franzoni was het snelst dit keer, gevolgd door 3 Zwitsers: Monney, Odermatt en Von Allmen.
Oostenrijk 7 t/m 10....
Overigens opvallend: maar 1 Duits koppel. Die waren vroeger echt heel goed in skiën, loopt toch wel terug daar op dit moment

erka

Well-known member
Oostenrijk 7 t/m 10....
Overigens opvallend: maar 1 Duits koppel. Die waren vroeger echt heel goed in skiën, loopt toch wel terug daar op dit moment

Al veel langer. Vorige keer maar 1 medaille bij het alpineskiën (team event) en laatste individuele medaille bij de vrouwen in 2014 en bij de mannen in 1994 (Wasmeier)

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Al veel langer. Vorige keer maar 1 medaille bij het alpineskiën (team event) en laatste individuele medaille bij de vrouwen in 2014 en bij de mannen in 1994 (Wasmeier)
Kan je nagaan...
Ik volgde skiën heel veel begin/mid jaren 90, daar komt mijn gedachte dan vandaan denk ik..

Maar wel opvallend dan.

erka

Well-known member
Kan je nagaan...
Ik volgde skiën heel veel begin/mid jaren 90, daar komt mijn gedachte dan vandaan denk ik..

Maar wel opvallend dan.

Klopt, gelet op aandacht en potentie heel matig. De Duitse dames zijn nog heel lang goed geweest, tot en met 2014 veel medailles, maar daarna ook niet meer.

JMD

Well-known member
Klopt, gelet op aandacht en potentie heel matig. De Duitse dames zijn nog heel lang goed geweest, tot en met 2014 veel medailles, maar daarna ook niet meer.
Lijkt wat dat betreft ook wel op het schaatsen, ook daar jarenlang heel goed.
Ook bij skiën te lang bij de 'oude garde' blijven hangen?

JMD

Well-known member
Zo, die Zwitser die met Odermatt in een team skiet laat het even liggen op de slalom, 15e van de 18

Bovenaan