Milaan/Cortina d'Ampezzo 2026

PES5

Administrator
Forumleiding
Die atletenintocht duurde net zo lang als bij de Zomerspelen, terwijl daar meer dan het dubbele aantal landen meedoet en het meer dan drievoudige aan sporters.

In Cortina duurde het ook te lang voor het publiek, die oude fakkelloper daar liep in een lege straat, dat was wel zielig... En San Siro was ook al flink leeg bij het slotvuurwerk.

Maar eens verder, had er meer van verwacht. Een van de minste openingen van de laatste 10 jaar wat mij betreft, intocht en speeches veel te lang.
Ook bij de bbc stelde de ceremonie weinig voor dus. Jammer!

JMD

Well-known member
Zometeen direct een van de belangrijkste onderdelen van de hele OS:
De mannen afdaling onder werkelijk perfect omstandigheden op de piste van Bormio.

Bormio is na Kitzbühel en Wengen de moeilijkste WB-afdaling dus dit wordt echt wel spektakel.
Gemiddeld zelfs steiler dan de Streif in Kitzbühel, 30,9%... :)

Komende zomer op vakantie in Bormio, mijn hotel ligt zo ongeveer onderaan de piste van de afdaling van vandaag...

JMD

Well-known member
Correct.
Sowieso Winterspelen op ARD/ZDF zijn beter dan op BBC. Ze hebben er gewoon veel meer verstand van, cultuur en gevoel voor.
Eens. In het weekend mag ik in wintertijd graag soms de hele zaterdag of zondag de Duitser aanzetten, die zijn ook goed in het maken van een mooi schakelprogramma met al die wintersporten, en ze zijn er ook overal goed in.
Vind het wel soms leuk om het schaatsen op de BBC te kijken, om te horen hoe 'een relatieve leek' daar nou naar kijkt.

BBC is voor golf, roeien, voetbal, paardrijden, snooker enz, daar zijn ze fantastisch in, maar van wintersport hebben ze (op curling na) weinig kaas gegeten.

JMD

Well-known member
De ene Fransman gaat onderuit en de andere Fransman gaat vlak voor de finish bijna onderuit en kan een crash maar net voorkomen

Mario

Well-known member
Forumleiding
Die atletenintocht duurde net zo lang als bij de Zomerspelen, terwijl daar meer dan het dubbele aantal landen meedoet en het meer dan drievoudige aan sporters.

In Cortina duurde het ook te lang voor het publiek, die oude fakkelloper daar liep in een lege straat, dat was wel zielig... En San Siro was ook al flink leeg bij het slotvuurwerk.

Maar eens verder, had er meer van verwacht. Een van de minste openingen van de laatste 10 jaar wat mij betreft, intocht en speeches veel te lang.
Het stond bij mij aan op de achtergrond. Dit soort openingen duren altijd te lang. Het was wel heel erg Italiaans, de enige miskleun was Mariah Carey.

Vorig jaar nog in Milaan geweest, dus wel leuk dat vuur in de arco della pace. Die meerdere locaties was ook wel leuk gedaan. Over 4 jaar in Nice en Heerenveen.

erka

Well-known member
Deze Zwitser, Von Allmen, gaat niemand meer overheen. Perfecte race.
edit: Nouuuuuuu...... nee toch niet.

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Het stond bij mij aan op de achtergrond. Dit soort openingen duren altijd te lang. Het was wel heel erg Italiaans, de enige miskleun was Mariah Carey.

Vorig jaar nog in Milaan geweest, dus wel leuk dat vuur in de arco della pace.
Ja, Mariah Carey snapte ik idd ook niet...

Londen was ook erg lang, maar daar heb ik 4 uur lang gekeken en (op de atletenparade na) was het altijd heel fraai, idem Beijing. Gisteren was er niet veel aan. Er zijn weinig dingen die ik zal onthouden van deze ceremonie (behalve dat ik dat schakelen met Cortina wel heel schattig en leuk vond), dat is van andere ceremonies wel het geval.

JMD

Well-known member
Zwitserland nog steeds 1-2-3, maar die Italiaan komt nog.
Die Oostenrijker kwam halverwege wel even in de buurt, maar staat nu 4e.

'die' Italiaan, welke bedoel je? Er komen er nog 4... Werden van de week een keer 1-2-3-6 in training, maar met je eens die Zwitser was heel goed.

erka

Well-known member
Die Oostenrijker kwam halverwege wel even in de buurt, maar staat nu 4e.

'die' Italiaan, welke bedoel je? Er komen er nog 4... Werden van de week een keer 1-2-3-6 in training, maar met je eens die Zwitser was heel goed.
Deze, die nu komt. Ik kan niet op zijn naam komen...
Franzoni, dat is m.

• Leuk
Waarderingen: JMD

Mario

Well-known member
Forumleiding
Ja, Mariah Carey snapte ik idd ook niet...

Londen was ook erg lang, maar daar heb ik 4 uur lang gekeken en (op de atletenparade na) was het altijd heel fraai, idem Beijing. Gisteren was er niet veel aan. Er zijn weinig dingen die ik zal onthouden van deze ceremonie (behalve dat ik dat schakelen met Cortina wel heel schattig en leuk vond), dat is van andere ceremonies wel het geval.

Beijing 2008 was de beste opening ooit, en toen had ik nog niet de China connectie 😄 Later ook nog het vogelnest en Olympisch park daar bezocht.

JMD

Well-known member
Beijing 2008 was de beste opening ooit, en toen had ik nog niet de China connectie 😄 Later ook nog het vogelnest en Olympisch park daar bezocht.
Voor mij blijft dat Londen 2012 en Barcelona 1992 maakte veel indruk op mij als kind en Atlanta 1996 vond ik echt over-de-top-Amerikaans, heb toen met open mond zitten kijken...

Bovenaan