Milaan/Cortina d'Ampezzo 2026

JMD

Well-known member
Oke, nog 1x dan: om dit soort redenen vind ik een massastart/achtervolging dus veel leuker dan individueel, je ziet direct de gevolgen van missers enz...

JMD

Well-known member
Het zijn wel weer schitterende plaatjes vandaag, ook bij de moguls... Strakblauwe lucht

Wedstrijden van morgen overdag in Livigno (bij freestyle/snowboard) zijn naar vandaag gehaald, dit ivm de verwachte heel veel sneeuwval morgen daar.

JMD

Well-known member
Langlaufen nu, de estafettewedstrijd bij de mannen. Als Noorwegen wint dan wordt Klaebo de qua medailles beste Winterolympiër ooit

JMD

Well-known member
Die Japanner raakt zijn balans helemaal kwijt bij de dual moguls en gaat rechtdoor naar beneden.
Ja, dan wint hij de tijdpunten, maar de rest zal naar de Canadees gaan lijkt me.

Reinoud

Well-known member
Oke, nog 1x dan: om dit soort redenen vind ik een massastart/achtervolging dus veel leuker dan individueel, je ziet direct de gevolgen van missers enz...
Juist bij de lange wedstrijd, zie je direct wat zo'n strafminuut doet. Hier moeten ze eerst het rondje nog lopen. Maar goed snap je wel, als tijdritten niet je ding zijn.

Reinoud

Well-known member
Zweden vallen bij het langlaufen wel tegen, waren niet de favoriet zoals bij de dames, maar je verwacht er meer van.

Hup Finland!

JMD

Well-known member
Juist bij de lange wedstrijd, zie je direct wat zo'n strafminuut doet. Hier moeten ze eerst het rondje nog lopen. Maar goed snap je wel, als tijdritten niet je ding zijn.
Maar dat eerste bedoel ik niet (want ook bij strafrondje lopen zie je het vrij snel, de tijd wordt pas gemeten na het strafrondje). Het gaat mij er om dat de gene die 1e ligt ook 1e is. Bij tijdritten gaat het allemaal door elkaar heen.

Reinoud

Well-known member
Maar dat eerste bedoel ik niet (want ook bij strafrondje lopen zie je het vrij snel, de tijd wordt pas gemeten na het strafrondje). Het gaat mij er om dat de gene die 1e ligt ook 1e is. Bij tijdritten gaat het allemaal door elkaar heen.
De gevolgen van een misser zie je bij een strafminuut sneller en duidelijker dan bij een strafrondje. Alleen degene die als eerst over de meet komt is niet de winnaar en dat is wat ie lastig vind en daar maakte jezelf de vergelijking met een tijdrit mee.

JMD

Well-known member
Blijft toch apart dat bij langlaufen (en biatlon) je dezelfde atleten ziet bij sprint als lange afstanden en dat dat bij atletiek/zwemmen/schaatsen niet zo is.

JMD

Well-known member
Noorwegen voor Frankrijk en Italië. Medaille 19 voor het gastland, record Lillehammer is er bijna aan.

Noorwegen met het 11e goud, hun record staat op 16 van Peking...

Bovenaan