#MeToo

Mario

Well-known member
Jep. Of wat dacht je bv als je als man op een kinderdagverblijf wilt werken? No way dat je die kans krijgt, want 'die zal wel pedo zijn'...
Probeer eens met je jonge kinderen naar een openbare wc te gaan, of de kleedkamer van bv het zwembad. Meestal nam ik ze dan mee naar de heren wc. In de VS schijnt dat nu helemaal not done te zijn.
 

JMD

Well-known member
Probeer eens met je jonge kinderen naar een openbare wc te gaan, of de kleedkamer van bv het zwembad. Meestal nam ik ze dan mee naar de heren wc. In de VS schijnt dat nu helemaal not done te zijn.
Ja, dat lijkt me idd ook lastig.
 

JMD

Well-known member
Een baby verschonen kan vaak ook alleen bij een damestoilet.
Vreemd idd dat dat ook nog steeds het geval is. Terecht zegt men altijd dat mannen ook hun deel van de opvoeding moeten doen, maar dit soort basisdingen zijn dan vaak weer niet geregeld.
 

Hankie

Well-known member
Doe het gewoon waar de ruimte is hoor. Als het de dames wc is maakt mij niet uit.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je ziet steeds vaker genderneutraal. Alleen is dat nogal onpraktisch, omdat het veelal slechts de bordjes zijn en dat het achter de deuren wel degelijk is ingericht voor het een of het ander. In een eetcafé in Amsterdam zie je dus aan de ene kant nog steeds de pisbakken. Op het werk op het nieuwe hoofdkantoor zie je dan bij één wel aangegeven dat daar een pisbak bij zit. Bij het andere kantoor heb je geen pisbakken en zie je aan de buitenkant niet dat het toilet wel de prullenbak heeft voor die ene week in de maand en de ander wel het ophang systeem heeft voor het jasje van een pak. Als je per se alles genderneutraal wil inrichten, doe het dan maar gewoon overal dubbelop. Of geef aan de buitenkant wel aan voor welk gender het eigenlijk is ingericht.
 

JMD

Well-known member
Uit het lied, "Adieu café" van Herman van Veen:
"Ach, zo'n café
Het cafe met een lage zoldering en geen WC
Voor dames apart"

en

"Want zie die nieuwe wet is
Dat zo'n cafe niet net is
De zoldering te laag is
Het licht er veel te vaag is
En dat er alle vrouwen
Hun plas op moeten houen
Omdat er geen WC is
Die veilig en prive is"

Uit 1969, toen moesten juist aparte vrouwentoiletten komen, 50 jaar later andersom... De tijdgeest...
 

De Wolf

Well-known member
Toch een vervolging tegen Marco

 
Bovenaan