Ligue 1

erka

Well-known member
Ik heb trouwens die beelden van die aanval gezien. Stelde eigenlijk niet zo veel voor. Rodez-speler staat daar zwaar te provoceren na die goal, vlak voor de tribune buiten het veld. En dan komt er iemand en die geeft m een vrij lichte duw, waarop die Rodez-speler op de grond valt alsof ie doodgeslagen is.
 

ALenstra

Well-known member
Girondins Bordeaux heeft een behoorlijke straf gekregen voor dit voorval. Reglementaire nederlaag, sluiting van een tribune bij de volgende vier thuiswedstrijden plus een punt in mindering in het komende seizoen. De club gaat in beroep.
 

Batigoal

Well-known member
@Batigoal heb jij enig idee wat er achter het vertrek van de coach van Toulouse zit?
Nee, dat verbaasde mij ook. Blijkbaar vond men de 13e plaats te laag. Dus ondanks de gewonnen beker wippen ze Montanier. Heb sowieso de indruk dat men het daar over een andere boeg gaat gooien, want er vertrekken n.a.w. best veel belangrijke spelers bij Toulouse. Er wordt flink doorgeselecteerd.
 

Batigoal

Well-known member
Olympique Marseille heeft de Spanjaard Marcelino aangesteld als nieuwe trainer na het opstappen van Igor Tudor. Marcelino zat eerder bij onder meer Valencia, Athletic en Villarreal. Ik ken hem eigenlijk alleen van naam; @Raul is het een goede trainer?
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

Raul

Well-known member
Olympique Marseille heeft de Spanjaard Marcelino aangesteld als nieuwe trainer na het opstappen van Igor Tudor. Marcelino zat eerder bij onder meer Valencia, Athletic en Villarreal. Ik ken hem eigenlijk alleen van naam; @Raul is het een goede trainer?
Marcelino's twee beste periodes waren bij Villarreal & Valencia. In beide teams paste hij zijn filosofie toe op de club -niet alleen op het team- en boekte hij geweldige resultaten terwijl hij niet eens de beste spelers tot zijn beschikking had, maar zelfs die spelers naar een niveau tilde die ze voor zijn komst niet hadden.

Valencia heel kort:

Marcelino bracht Valencia waar het thuishoort: trofeeën winnen (overdreven maar wel een trofeo) en champions league spelen. Iedereen daar hield van hem: spelers, personeel, het mega-luide publiek...maar zijn relatie met het bestuur was niet goed. Drie weken na aanvang van zijn laatste seizoen bij Valencia werd hij ontslagen omdat hij publiekelijk klaagde over het gebrek aan aankopen.

Marcelino is een pragmatische efficiënte coach. Hij speelt 4-4-2, zijn teams zijn altijd competitief en goed georganiseerd. Hij zorgt er altijd voor dat zijn spelers zijn ideeën begrijpen en wekelijks toepassen. Hij verdient ook het respect van het publiek. Kortom, een toptrainer maar wel grillig en kan zo opstappen.

Trouwens, een van zijn favoriete spelers is Kondogbia en raad eens wie de overstap heeft gemaakt?
 

ALenstra

Well-known member
Volgens mij loopt dit beroep nog steeds. Een voorstel van Annecy om met 21 clubs in Ligue 2 te spelen werd alvast afgewezen.

Maar even iets anders. Paris St.Germain trainer Christophe Galtier is gearresteerd en zit vast. Dit vanwege een racistische email die hij in 2021 als trainer van OGC Nice verstuurde.
 

Abubakari

Well-known member
Was die mail ook echt racistisch? Ik vond het wel wat meevallen eigenlijk. Idioot dat je daar voor gearresteerd wordt.
 

U.G.

Well-known member
Dat ie wordt gearresteerd lijkt mij puur politiek. De anti-racisme lobby in Frankrijk maak(te) best veel herrie.

Maar als jij een team met ( zwarte ) moslims, blijkbaar en alleen om die reden, uitmaakt voor een team vol uitschot die niet ‘jouw mensen’ zijn dan ben je toch gewoon een tikje ( een beetje maar ) racistisch bezig, of niet ?

Lekker slim ook, per mail.
 

Abubakari

Well-known member
Dat ie wordt gearresteerd lijkt mij puur politiek. De anti-racisme lobby in Frankrijk maak(te) best veel herrie.

Maar als jij een team met ( zwarte ) moslims, blijkbaar en alleen om die reden, uitmaakt voor een team vol uitschot die niet ‘jouw mensen’ zijn dan ben je toch gewoon een tikje ( een beetje maar ) racistisch bezig, of niet ?

Lekker slim ook, per mail.
Ik weet de context niet, maar op teletekst stond dat ie gemaild had dat er teveel zwarten en moslims in de selectie zaten. Tsja, daar kun je veel kanten mee op, bijvoorbeeld dat ie vindt dat er teveel groepjesvorming is ipv dat het één team is. Maar als ie het puur racistisch bedoelde dan mogen ze hem van mij aanpakken, al blijft een arrestatie imo dan nog steeds wat overdreven.
 

U.G.

Well-known member
Ik weet de context niet, maar op teletekst stond dat ie gemaild had dat er teveel zwarten en moslims in de selectie zaten. Tsja, daar kun je veel kanten mee op, bijvoorbeeld dat ie vindt dat er teveel groepjesvorming is ipv dat het één team is. Maar als ie het puur racistisch bedoelde dan mogen ze hem van mij aanpakken, al blijft een arrestatie imo dan nog steeds wat overdreven.

Wat ik lees is dat hij zich beklaagde bij de TD voor het binnenhalen van zoveel zwarten en moslims ( zwarten in Frankrijk zijn voor een groot deel moslim, dus die zijn dan two-for-one in deze ). De TD moest zich beseffen waar hij zat want maw ‘this is Nice we don’t like them kind’ , en dat mensen hem daar op aanspraken. Later zou de zoon er achteraan nog mailen met ‘ hoe kun je zo’n team vol uitschot hier neerzetten.’

Zeker hypocriet om deze kerel hiervoor op te sluiten gezien alles wat je via de media te horen krijgt mbt bijv de Islam.
 

Batigoal

Well-known member
Galtier is ook vertrokken bij PSG. Dat zou zonder dit incident trouwens ook wel gebeuren.

Luis Enrique is waarschijnlijk de volgende die het in Parijs mag proberen.
 

Batigoal

Well-known member
De tweede ook, want Skriniar komt over van Inter. Beiden kosten PSG geen transfersom trouwens. Ugarte van Sporting kost ze wel 60 miljoen.
 
Bovenaan