Letland-Nederland

Eef de Kip

Well-known member
Nou, het lijkt me duidelijk dat Cillessen (na Blind natuurlijk) MOTM was, niet op een fout kunnen betrappen.

De Vrij was trouwens goed wat al genoeg zegt over dit Nederlands Elftal, wat een armoe. Kan iemand Depay nog even uitleggen dat dreiging leuk is maar 12 keer die bal blind richting goal peren niet? Ik dacht trouwens dat Wijnaldum na z'n goal richting de dugout liep om Hiddink he-le-maal de tyfus te schelden. Helaas werd het weer zo'n kabelfeestje.
 

Mario

Well-known member
Het deed gisteren weer pijn aan de ogen, maar in ieder geval gewonnen. Het verschil met plek 2 is "maar" drie punten ... maar dan moeten we in September wel 2x gaan winnen.
 

de waan

Well-known member
Ik ben niet zo snel verontwaardigd, maar jij hebt samen met Ronald de eer dat je er in slaagt om mij met met enige regelmaat het bloed onder de nagels vandaan te halen. Zoals gisteravond dus.

Koester die status zou ik zeggen.
 

SanMark.

Well-known member
Ik ben niet zo snel verontwaardigd, maar jij hebt samen met Ronald de eer dat je er in slaagt om mij met met enige regelmaat het bloed onder de nagels vandaan te halen. Zoals gisteravond dus.

Koester die status zou ik zeggen.
Selectief verontwaardigd dus, 100x dezelfde opmerking over Blind is totaal niet storend natuurlijk.
 

de waan

Well-known member
Dus even samenvattend: ik mag me wel kapot aan je ergeren, maar dan moet ik me ook in gelijke mate kapot ergeren aan anderen. Dat gaat niet lukken, vrees ik.
 

Maasveld

Well-known member
Je kan ook je kop in het zand steken en vooral niet naar de oorzaken van het defensief falen van Oranje als ze onder druk komen kijken.
Het ligt allemaal aan Bruma, dat heel de verdediging als een kip zonder kop rond liep tegen de VS zeker?
Bruma en BMI die geen enkele poging doen de bal te veroveren, backs die te hoog staan en een veel te aanvallend middenveld.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hoofdverantwoordelijke is Hiddink, maar Bruma had wellicht iets meer kunnen doen bij de tegentreffers.
 

SanMark.

Well-known member
Dus even samenvattend: ik mag me wel kapot aan je ergeren, maar dan moet ik me ook in gelijke mate kapot ergeren aan anderen. Dat gaat niet lukken, vrees ik.

Je mag zelf weten hoe en aan wie jij je wilt ergeren. Maar ga dan niet alleen tegen mij met je moraliserende vingertje zwaaien.

Dan komt net zo koddig over als je gejammer naar de 'koopclubs' als een Chabab e.d. En dan zelf supporter zijn van een club die hun clubnaam een kleine 10 jaar verkwanseld heeft. Ook weer zo lekker selectief in je verontwaardiging. Of komt het dat het hoofdzakelijk 'buitenlandse clubs ' zijn en jij een hekel aan de buitenlanders hebt.

Maar dan wel juichen als Uguz gescoord heeft, dat past dan wel precies in je profiel.
 

Janssen

Well-known member
Je mag zelf weten hoe en aan wie jij je wilt ergeren. Maar ga dan niet alleen tegen mij met je moraliserende vingertje zwaaien.

Dan komt net zo koddig over als je gejammer naar de 'koopclubs' als een Chabab e.d. En dan zelf supporter zijn van een club die hun clubnaam een kleine 10 jaar verkwanseld heeft. Ook weer zo lekker selectief in je verontwaardiging. Of komt het dat het hoofdzakelijk 'buitenlandse clubs ' zijn en jij een hekel aan de buitenlanders hebt.

Maar dan wel juichen als Uguz gescoord heeft, dat past dan wel precies in je profiel.

Jij hebt echt serieuze problemen. Sterkte ermee.
 

de waan

Well-known member
Je mag zelf weten hoe en aan wie jij je wilt ergeren. Maar ga dan niet alleen tegen mij met je moraliserende vingertje zwaaien.

Dan komt net zo koddig over als je gejammer naar de 'koopclubs' als een Chabab e.d. En dan zelf supporter zijn van een club die hun clubnaam een kleine 10 jaar verkwanseld heeft. Ook weer zo lekker selectief in je verontwaardiging. Of komt het dat het hoofdzakelijk 'buitenlandse clubs ' zijn en jij een hekel aan de buitenlanders hebt.

Maar dan wel juichen als Uguz gescoord heeft, dat past dan wel precies in je profiel.

Ok?.
 
G

Gast

Guest
Bruma en BMI die geen enkele poging doen de bal te veroveren, backs die te hoog staan en een veel te aanvallend middenveld.

En wie zet die achterhoede neer? Cilissen moet de backs terug roepen en BMI en Bruma aansporen. Er is geen dynamiek in de achterhoede, en ook weinig communicatie.
 

Marinos

Well-known member
Serieus gast wat heb jij tegen Cillesen? Heeft hij je vriendinnetje afgepakt? Koos hij jou nooit met gym?
 

Pascallovic

Well-known member
En wie zet die achterhoede neer? Cilissen moet de backs terug roepen en BMI en Bruma aansporen. Er is geen dynamiek in de achterhoede, en ook weinig communicatie.
Vraag is natuurlijk op basis waarvan jij die weinige communicatie baseert. Ik heb geen idee wat er wel en niet geroepen wordt onderling tussen de spelers. Dat horen we ook nooit, tenzij er geen publiek zit. Ik kan dus niet zeggen dat het aan de gebrekkige communicatie van de keeper ligt of dat het daar niet aan ligt maar dat de spelers niet luisteren. Een gebrekkige communicatie is mij echter niet opgevallen in de paar seizoenen dat ik Cillessen en andere Oranjekeepers aan het werk zie.
 
G

Gast

Guest
Vraag is natuurlijk op basis waarvan jij die weinige communicatie baseert. Ik heb geen idee wat er wel en niet geroepen wordt onderling tussen de spelers. Dat horen we ook nooit, tenzij er geen publiek zit. Ik kan dus niet zeggen dat het aan de gebrekkige communicatie van de keeper ligt of dat het daar niet aan ligt maar dat de spelers niet luisteren. Een gebrekkige communicatie is mij echter niet opgevallen in de paar seizoenen dat ik Cillessen en andere Oranjekeepers aan het werk zie.

Het scheelt natuurlijk of de Vrij er staat of Bruma. Maar het valt me bij Ajax ook vaker op, als de ploeg onder druk komt dan gaat de verdediging uit positie lopen en lijkt er geen coaching meer te zijn.
Tegen de VS was dit duidelijk te zijn, er was totaal geen organisatie. En de achterhoede organiseren is de taak van de keeper, vaak geholpen door de 1 van de centrale verdedigers. Je merkt dat het met de Vrij iets beter gaat. Het kan ook deels komen doordat deze achterhoede niet zo vaak samen speelt in Oranje. Ik zou dan kiezen voor een meer ervaren doelman die gewend is om onder druk te spelen.
Ook de cijfers geven aan dat Ajax relatief veel schoten op doel krijgt, een goede keeper hoeft zo weinig mogelijk in te grijpen. Die kan kansen voorkomen met coaching en positionering.

Als de spelers niet luisteren nemen ze Cilissen niet serieus, dat is al reden genoeg om een ander er neer te zetten. Maar dat lijkt me niet het geval, ze luisteren ook naar Zoet of Vermeer.
 

gevegt

Well-known member
Dus jij stelt hier dat ze zowel bij Ajax als het NL elftal niet naar Cillissen luisteren?
 
G

Gast

Guest
Serieus gast wat heb jij tegen Cillesen? Heeft hij je vriendinnetje afgepakt? Koos hij jou nooit met gym?

Trieste reactie weer. Cilissen is een matige keeper, we hebben in Nederland geen top keepers. Een onbetwiste nummer 1 is het gewoon niet, en dan mag je er best je vraagtekens bij zetten. Als je in de eredivisie al niet echt weet uit te blinken (zoals Gomes dat deed bijvoorbeeld).
 
Bovenaan