Langlaufen

Maasveld

Well-known member
Het eerste goud is voor Noorwegen. Therese Johaug is oppermachtig op de skiathlon. Met een voorsprong van een halve minuut pakt ze goud voor de Russische Nepryaeva en de Oostenrijkse Stadlober.
 

BlauwVinger

Well-known member
De paraplu voor 'langlaufen' is 'cross-country ski'.

Het onderdeel 'sprint' werd in korte heats in de vrije stijl afgewerkt en gewonnen door de min of meer ongenaakbare Noor Klaebo. De vrije stijl rouleert per Olympische Spelen met de klassieke stijl die met name onder peno- en menopauzerende hobbylopers 'bon ton' is als er op de Suukerbulte in Zwolle sneeuw ligt. Het onderdeel 'sprint' in klassieke stijl roept beelden op van een oxymoron. Het is als speerwerpen met een boomstam.

De klassieker onder de klassiekers is de 50km klassieke stijl. Helaas wordt aanstaande zaterdag de 50km 'gelanglaufd' in de vrije stijl.
 

erka

Well-known member
Zo te zien ligt er in het langlaufcentrum in Zhangjiakou nu wel echte sneeuw. Net even de weersverwachting bekeken en dit weekend gaat het ook sneeuwen daar. Dus niet alleen maar kunstsneeuw.
 

JMD

Well-known member
Sneeuw ontbreekt grotendeels tot nu toe, maar verder hebben ze wel schitterend weer daar. Ik zie bijna alleen maar strakblauwe luchten als ik naar de buitenevenementen kijk
 

erka

Well-known member
Sneeuw ontbreekt grotendeels tot nu toe, maar verder hebben ze wel schitterend weer daar. Ik zie bijna alleen maar strakblauwe luchten als ik naar de buitenevenementen kijk

Ze zitten daar aan de zuidkant van het Siberisch Hogedrukgebied in de winter. Dat betekent koud, droog en stabiel winterweer. Is eigenlijk standaard voor noorden van China. Dat hogedrukgebied komt er elk jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Mario

Well-known member
Ik heb het wel opstaan, maar vind er niet veel aan. Wellicht ook omdat ik er 1x in de vier jaar naar kijk waarschijnlijk.
 

erka

Well-known member
Langlaufen is ook een van mijn minst favoriete sporten. Wel enorm zwaar.
 

JMD

Well-known member
50 km langlaufen is ingekort naar 30 km en werd zojuist gewonnen door Bolshunov.
 
Bovenaan