La Furia Roja

Raul

Well-known member
Luis de la Fuente heeft voor de eerste twee wedstrijden 26 spelers opgeroepen en na een eerste blik is de conclusie dat hij het Spaanse nationale elftal best heeft veranderd. Kepa in het doel, Nacho en David García in de verdediging, Zubimendi en Ceballos op het middenveld en Bryan Gil, Aspas en Joselu voorin zijn de belangrijkste, maar niet de enige, nieuwe aanwinsten voor de wedstrijden tegen Noorwegen en Schotland.

Slechts 11 van de spelers die op het WK hebben gespeeld, maken vandaag deel uit van de selectie. Robert Sánchez, David Raya, Balde, Laporte, Carvajal, Rodri, Gavi, Pedri, Morata, Olmo en Nico Williams zijn degenen die na Qatar in de ploeg blijven. Opvallend is de afwezigheid van Jordi Alba, wiens plaats in de nationale ploeg hem ook is ontnomen door Balde, en niet alleen bij Barça. Ook ontbreken Unai Simón, Azpilicueta (geblesseerd), Pau Torres, Eric García, Guillamón, Busquets (eigen beslissing), Soler, Llorente, Koke, Ferran, Yeremi Pino, Asensio, Sarabia en Ansu Fati. Qua debutanten zullen alleen David García, de middenvelder/verdediger van Osasuna, en Joselu, de spits van Espanyol, voor het eerst het shirt dragen. Nacho was sinds maart 2018 niet meer opgeroepen en Aspas sinds juni 2019.

Je merkt de wanhoop om een vaste spits te selecteren. Die zijn er nauwelijks. Ja, Morata en Joselu, maar die zijn echt 'matig'. Beste optie is dan Aspas (die doet het overigens geweldig bij Celta). Moreno is oké, maar in de spits is het wel minder. Ik weet ook niet eens of de la Fuente met een spits gaat spelen natuurlijk. Maar het is best anders, moet ik zeggen.

De selectie:

Kepa, Robert Sánchez en David Raya.

Verdediging: Gayá, Balde, Laporte, Iñigo Martínez, Nacho, David García, Pedro Porro en Carvajal.

Middenvelders: Rodri, Zubimendi, Gavi, Fabián, Merino, Ceballos en Pedri.

Aanvallers: Morata, Dani Olmo, Nico Williams, Bryan Gil, Oyarzabal, Aspas, Joselu en Gerard Moreno.
 

Raul

Well-known member
Vermoedelijke opstelling voor de wedstrijd van vanavond tegen de Noren:

España: Kepa; Carvajal, Nacho, Laporte, Balde; Rodri, Mikel Merino; Gavi, Ceballos, Aspas; Morata.

Ik las dat Aspas geweldig heeft getraind en veruit de beste van de aanvallers was. En dat op zo'n leeftijd nog. Het verrassende is dat hij waarschijnlijk op 10 gaat starten. Daarnaast is Nacho met zijn wederopstanding bezig, ook knap hoe hij zich terug heeft gevochten. Nacho gaat hoogstwaarschijnlijk starten.
 

gevegt

Well-known member
Een paar mooie doelpunten die verbloemen dat tot de 2-0 Noorwegen minimaal een gelijkspel verdiende.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

Raul

Well-known member
Wat een debuut van Joselu. Twee goals in negen minuten. Die heeft ons echt gered.
 

Batigoal

Well-known member
Een paar mooie doelpunten die verbloemen dat tot de 2-0 Noorwegen minimaal een gelijkspel verdiende.
Zeg dat, die Noren kregen met Odegaard, Sorloth en Aursnes beste kansen. Ze hadden de pech dat Haaland er niet bij was. Maar ik hoop wel dat we Noorwegen terug gaan zien op het komende EK, want daar komen wel wat leuke spelers door.

Weet niet zo goed wat ik van dit Spanje moet vinden. Is puur afgaand op de samenvatting en de namen, maar dan wordt ik niet erg warm van dit team. Denk je @Raul dat dit de nieuwe weg is van de bondscoach of zullen veel van de afwezigen/afvallers die je hierboven noemde wel weer terugkomen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

Raul

Well-known member
Zeg dat, die Noren kregen met Odegaard, Sorloth en Aursnes beste kansen. Ze hadden de pech dat Haaland er niet bij was. Maar ik hoop wel dat we Noorwegen terug gaan zien op het komende EK, want daar komen wel wat leuke spelers door.

Weet niet zo goed wat ik van dit Spanje moet vinden. Is puur afgaand op de samenvatting en de namen, maar dan wordt ik niet erg warm van dit team. Denk je @Raul dat dit de nieuwe weg is van de bondscoach of zullen veel van de afwezigen/afvallers die je hierboven noemde wel weer terugkomen?

Nee, verre van goed. Er komen aardig wat grote talenten eraan en daar is mijn hoop op gevestigd. Met een combinatie van de spelers van gisteren, kun je ver komen.
 
Laatst bewerkt:

Raul

Well-known member
Ik zit naar een heerlijke wedstrijd te kijken tegen de Schotten. Die Schotten zijn fysiek heer en meester en weten de Spanjaarden goed aan te pakken. Prachtige wedstrijd tot nu toe. Het staat trouwens 1-0. Porro gleed uit en verloor de bal waarop de Schotten deze fout afstrafte. Af en toe wat goed spel van Spanje, maar er staat een Schotse muur.
 
Laatst bewerkt:

Raul

Well-known member
En de 2-0 van McTominay 😞. Komt Carjaval erin en laat je de linksback zo lopen...
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Schotland kan over het algemeen erg goed verdedigen en heeft achterin ook wat spelers op topniveau. Scoren is alleen vaak het probleem, voorin is er een stuk minder kwaliteit. Hopelijk kan dit nu vastgehouden worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

erka

Well-known member
Schotland kan over het algemeen erg goed verdedigen en heeft achterin ook wat spelers op topniveau. Scoren is alleen vaak het probleem, voorin is er een stuk minder kwaliteit. Hopelijk kan dit nu vastgehouden worden.

Schotland heeft soms van dit soort wedstrijden, maar die verliezen net zo gemakkelijk straks van Georgië en Noorwegen. Maar wel mooi! Ik vind het altijd zo leuk om te zien hoe die Schotten op de tribune meeleven, die hebben het gewoon helemaal niet meer.
 

Raul

Well-known member
Schotland kan over het algemeen erg goed verdedigen en heeft achterin ook wat spelers op topniveau. Scoren is alleen vaak het probleem, voorin is er een stuk minder kwaliteit. Hopelijk kan dit nu vastgehouden worden.
Het zijn echt geweldige strijders.
 

Raul

Well-known member
Ik vrees dat Spanje gaat verliezen. De Schotten hebben echt geweldig gestreden.

Ik weet niet hoe het bij de Spaanse bond zit en of het met geld te maken heeft, maar een lichtgewicht als Fuente door te laten stromen naar het eerste, is mij nog niet bevallen. Hij heeft een fantastische band met de spelers, aangezien hij al jaren met de jeugd heeft gewerkt. En dus veel spelers heeft door laten stromen. Ik kan mij een Iñaki Sáez herinneren en dat was ook zo'n figuur. Hij had alle jeugdelftallen getraind en kende meestal de spelers van het eerste, maar een succes bij het echte werk werd het nooit. Ik moet het nog maar eens zien.
 
Bovenaan