KNVB Beker 2025-2026

gevegt

Well-known member
Ik ook. Ik hoop nu op Telstar als medefinalist.

Het was idd een heel leuk duel, zeker voor rust. Na rust werd het vooral een vervelend duel omdat NEC er (logisch) alles aan deed om de 3-2 over de streep te trekken.

Voor PSV dreigt nu een nachtkaarsseizoen. Kampioen word je toch wel, dus eigenlijk gaan de laatste 9 duels nergens meer om... En gezien het feit dat de heertjes zich al weken niet echt willen inspannen gaat dat niet leuk worden.
Je kunt alles van het spel vinden maar dat ze zich niet inspannen is totale onzin.

JMD

Well-known member
Die van mij ook, maar als het onverhoopt mis gaat moet NEC maar tweede in de competitie worden.
Of maakt het dan niet uit voor Telstar?
Nee, alleen de winnaar gaat nog Europa in. De tijd dat de verliezend finalist Europa in ging als de winnaar zicht plaatst voor de CL ligt al een tijd achter ons.

JMD

Well-known member
Wat als NEC zowel de cup wint en de CL of EL ingaat?
Dan schuift dat ticket door.

Dus stel NEC wordt 2e of 3e (we gaan er even vanuit dat PSV kampioen wordt) en wint de beker, dan gaat nummer 4 direct naar EL Groepsfase, de nummer 5 naar EL 2e voorronde en 6 t/m 9 speelt PO.

In de basis is het nu zo dat 1/2 CL groepsfase spelen, 3 3e voorronde CL, 4 2e voorronde EL en 5 t/m 8 PO. Het beste EL-ticket is voor de bekerwinnaar, tenzij die CL plaatsen

Pieros

Well-known member
Wat een mooie avond gisteren. Totaal onverwacht, maar niet minder mooi. Voor de 2de keer in 3 jaar een bekerfinale, het is echt ongekend. Weliswaar geluk gehad met de loting (AFC, Rijnburgse Boys, de Treffers, Volendam en nu PSV), maar daar heeft niemand het later nog over.

Mario

Well-known member
Forumleiding
Jammer, maar ik kan er wel mee leven. NEC de beker, PSV de schaal. Verdiende overwinning voor NEC, dit was ook wel finale waardig.

Bovenaan