De Groene Scout
Well-known member
Halverwege nog steeds 1-0.
Daar ligt opnieuw een verrassing op de loer.
Daar ligt opnieuw een verrassing op de loer.
Vooral thuis zijn ze vaak sterk(er) dan clubs uit de Eerste Divisie, en dit seizoen opvallend ook vaak tegen Eredivisie-clubs.. Maar als ze uit moeten spelen, dan winnen amateurclubs zelden van een profclub. Dus over een competitie een heel seizoen zullen ze het lastig hebben om mee te draaien in de Eerste Divisie.Knap werk van amateurclubs Quick Boys, Noordwijk, Rijnsburgse Boys, Barendrecht ( en ook vv Katwijk).
Een voorspelde reactie is dan, dat deze amateurs gemakkelijk mee zouden kunnen in de eerste divisie.
Ik denk, dat dat over een heel seizoen bekeken nogal zou tegenvallen.
Ik denk dat ze dan ook naar dat niveau toe moeten groeien. Al zie ik niet in waarom clubs als Rijnsburgse Boys en AFC zwakker zouden zijn dan een Top Oss of VVV-Venlo die laag in de KKD vliegen. Die winnen zowel thuis als uit sporadisch.Vooral thuis zijn ze vaak sterk(er) dan clubs uit de Eerste Divisie, en dit seizoen opvallend ook vaak tegen Eredivisie-clubs.. Maar als ze uit moeten spelen, dan winnen amateurclubs zelden van een profclub. Dus over een competitie een heel seizoen zullen ze het lastig hebben om mee te draaien in de Eerste Divisie.
Tja, als je in een competitie zit waar er geen enkel sportief belang zit voor het gros van de clubs dan snap ik dat je bekerduels bloedserieus neemt.Knap werk van amateurclubs Quick Boys, Noordwijk, Rijnsburgse Boys, Barendrecht ( en ook vv Katwijk).
Een voorspelde reactie is dan, dat deze amateurs gemakkelijk mee zouden kunnen in de eerste divisie.
Ik denk, dat dat over een heel seizoen bekeken nogal zou tegenvallen.
Die verhouding is in de 1e divisie wel wat anders omdat er daar zoveel nacompetitieplaatsen zijn en de periodetitels toch iets van spanning geven.Dat geldt natuurlijk voor zowel KKD als 2e divisie.
Amateurclubs, grapjas.😀amateurclubs Quick Boys, Noordwijk, Rijnsburgse Boys, Barendrecht ( en ook vv Katwijk).
Tijd voor doorstroming. Versoepel de stadion-eisen en laat die "amateurclubs" maar doorstromen.Amateurclubs, grapjas.😀