KNVB Beker 2023-2024

erka

Well-known member
Ik schakelde net voor de 1-0 in. Al een doelpunt, een nipt afgekeurde goal, een rode kaart en voor beide clubs een grote kans gezien.

Zaadpot is misschien niet goede woord, maar erg onrustig allemaal. Laat ik het zo zeggen dan.
 

JMD

Well-known member
Die Pereira snapt er echt niks van, gaat die lopen pingelen op het moment dat je naar voren moet...
 

JMD

Well-known member
En daarmee staat dus ook het duel om de Johan Cruijff Schaal vast, net als vorig seizoen PSV - Feyenoord, want zelfs als PSV 2e wordt zal het dit duel zijn (in dat geval dan in de Kuip).

Ook in 2018 ging de seizoensopening tussen PSV en Feyenoord, toen in Eindhoven, waar het 0-0 bleef en de penalty's (volgens het ABBA-systeem) in 5-6 eindigden voor Feyenoord.

Eerder speelden beide clubs tegen elkaar in 2016 (PSV) en 2008 (PSV). En als je de PTT-Telecomcup meetelt, dan zelfs ook in 1991 en 1992, 2x werd het 1-0, eerst voor Feyenoord en een jaar later PSV.
 

JMD

Well-known member
Heel gunstig dit voor Ajax, extra plek op ranglijst beschikbaar voor Europees voetbal. En als Ajax dan 5e wordt (voorronde EL) bestaat er een kans dat Ajax direct groepsfase EL mag spelen als er een ticket vrijvalt (omdat de ECL-winnaar zich direct voor EL of CL plaatst). Alleen Porto en Benfica hebben een hoger coëfficiënt dan Ajax van ploegen die misschien voorronde EL gaan spelen.Benfica is bijna wel zeker van voorronde CL, blijft alleen Porto over. Als dat 3e wordt (of de beker wint) plaatsen zij zich rechtstreeks voor de EL-groepsfase en is Ajax de 1e kandidaat om door te schuiven naar hoofdfase EL. Dat zou wat zijn, dan zijn er 5 ploegen zeker van een groepsfase (Twente voorronde CL, maar sowieso groepsfase EL en de nummer 4 ook groepsfase EL)
 

Sjorro

Active member
Ik heb gisteren genoten, samen met mijn dochter, van een dagje Bekerfinale. Het was indrukwekkend om deel uit te maken van het rood/zwart/groene gedeelte van de Kuip en ook de busreis met deze aantallen bussen (160) was ongekend. De wedstrijd bleef tot het einde spannend en de sfeer van de NEC supporters was top! Jammer dat het NEC niet gelukt is om deze prijs te pakken.
 

Miramar

Well-known member
Huldiging live op tv? Beetje overdreven om die beker te vieren.

Ik vind het al ongemakkelijk om naar te kijken zelfs.
 
Bovenaan