KNVB Beker 2020-2021

Forza AZ

Well-known member
De loting voor de 2e ronde, die op 31 oktober gehouden zou worden, is voorlopig uitgesteld. Eerst moet er duidelijk worden of en zo ja wanneer de resterende 1e ronde wedstrijden gespeeld kunnen worden.
 

Forza AZ

Well-known member
De amateurclubs zijn door de KNVB uit de beker gezet, omdat ze ook op 1 en 2 december nog niet mogen voetballen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Vervelend, ik verwacht dat er nog wel een klein sommetje geld ter compensatie naar de clubs gaat die er nog in zaten.
Zou in ieder geval wel zo netjes zijn.
 

Unregistere

Well-known member
Vervelend, ik verwacht dat er nog wel een klein sommetje geld ter compensatie naar de clubs gaat die er nog in zaten.
Zou in ieder geval wel zo netjes zijn.

Daar zullen de clubs op inzetten, maar of het gebeurt? Ze hebben er volgens de regels nog geen recht op, dus ik vraag me af of de KNVB dan gaat betalen.

Vervelend, want voor veel amateurclubs zijn dit sportief en financieel vaak wel de krenten in de pap.
 

Forza AZ

Well-known member
Daar zullen de clubs op inzetten, maar of het gebeurt? Ze hebben er volgens de regels nog geen recht op, dus ik vraag me af of de KNVB dan gaat betalen.

Vervelend, want voor veel amateurclubs zijn dit sportief en financieel vaak wel de krenten in de pap.

Van https://www.vi.nl/nieuws/bekertoernooi-vergoeding-amateurs-teams-vrijgeloot-in-tweede-ronde:

Voor amateurs die nog actief waren in het bekertoernooi volgt een financiële vergoeding, tevens zijn ze verzekerd van een plek in het bekertoernooi van volgend jaar.
 

Forza AZ

Well-known member
De loting voor de 2e ronde is a.s. zaterdag. Daarin zullen willekeurig 9 van de 23 clubs vrijgeloot worden. In de 2e ronde zijn dus maar 7 wedstrijden.
 

JMD

Well-known member
Duidelijk.

Ben wel benieuwd hoe ze dat naar volgend jaar dan gaan doen. Die gegarandeerde plaats zal ongetwijfeld in de kwalificatieronde zijn, en er komt ongetwijfeld ruimte vrij omdat de districtsbekers gestopt gaan worden lijkt me. Maar het zal opnieuw een puzzel worden.
 
Bovenaan