KNVB Beker 2020-2021

de waan

Well-known member
We gooien er maar eens een nieuw topic tegenaan.

Eigenlijk vooral omdat ik een vraag heb: wanneer wilde de KNVB ook alweer met uitsluitsel komen welke clubs mee mogen doen aan de beker volgend seizoen, aangezien de districtsbekers nog niet tot de halve finales waren gevorderd?
 

Unregistere

Well-known member
Ben ook wel benieuwd hoe ze dat uiteindelijk oplossen. Extra voorrondes, grotere voorrondes... Het kan allemaal.

Loten in Zeist met publiek zal ook vast niet mogen nu.
 

de waan

Well-known member
Tja, dat schiet ook niet op zo. Normaal is de loting begin juli, neem toch aan dat ze tegen die tijd dit eitje hebben gelegd.
 

erka

Well-known member
Gewoon alle standaardelftallen mee laten doen, net als in Engeland bij de FA-Cup. Eerst een jaartje als experiment en dan permanent. Met een systeem van bye's uiteraard, ook net als in Engeland.
 

Forza AZ

Well-known member
Die loting zal wel later zijn, want normaal is de voorronde half augustus. En dan mag er komend seizoen nog niet gespeeld worden.
 

Forza AZ

Well-known member
Met alleen betaald voetbal bijvoorbeeld?
De Tweede en Derde Divisie clubs hebben zich wel gewoon geplaatst natuurlijk.

Volgens dit bericht zouden ook de Eredivisieclubs die Europees spelen vanaf de 1e ronde meedoen. Die ronde zou dan op 12/13 september plaatsvinden: http://www.soccernews.nl/news/706465/eredivisieseizoen-begint-op-bizarre-manier

Als er pas vanaf 1 september gevoetbald mag worden, dan wordt het lastig om meer dan 1 voorronde te laten spelen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Gewoon alle standaardelftallen mee laten doen, net als in Engeland bij de FA-Cup. Eerst een jaartje als experiment en dan permanent. Met een systeem van bye's uiteraard, ook net als in Engeland.
Eens, dat is een prima systeem, die voorrondes trekken altijd behoorlijk wat publiek vergeleken met normaal voor die kleine clubs.
 

de waan

Well-known member
Nou, dat zal in Nederland wel tegenvallen.

Het plan op zich vind ik prima, maar dat gaat komend seizoen natuurlijk nooit lukken. Al kun je op zich de districtsbeker ook zien als één grote voorronde voor het seizoen erop.
 

ALenstra

Well-known member
Klopt. In Nederland maar ook in Duitsland duurt een bekertoernooi eigenlijk twee jaar. Maar in Engeland en Frankrijk bijvoorbeeld begint men direct met een hele zwik aan clubs met voorrondes waarin elke (voor)ronde clubs instromen.
 

Friesland

Well-known member
Gewoon alle standaardelftallen mee laten doen, net als in Engeland bij de FA-Cup. Eerst een jaartje als experiment en dan permanent. Met een systeem van bye's uiteraard, ook net als in Engeland.

Uitstekend idee om toe te passen op de FA Cup. De FA zou gewoon alle standaardelftallen mee moeten laten doen, net als in Nederland bij de KNVB Beker. Desnoods verspreid over twee seizoenen, ook net als in Nederland. Voor een volwaardige afsluiting van het eerste deel zouden ze er een prijs aan kunnen hangen, een districtsbeker, of zoiets.

Maar zonder gekheid, ik neem aan dat je doelt op de Coupe de France waar, in tegenstelling tot de FA Cup, wel alle standaardelftallen mee mogen doen, zelfs die uit de overzeese gebieden. Natuurlijk, ook aan de FA Cup doen een groot aantal teams mee, maar deelname is daar beperkt tot de hoogste 10 niveaus. Ik begrijp dat het aantrekkelijker kan zijn om niet afhankelijk te zijn van prestaties uit een voorgaand seizoen omdat de selectie van een club er een seizoen later compleet anders uit kan zien.



Wat betreft het komende bekerseizoen. Wat je kunt doen is een of twee extra voorrondes spelen met de clubs die nog kans maakten op een plek in de halve finale van de districtsbekers. De resterende plekken voor periodekampioenen zou je kunnen toewijzen aan de hand van de totaalstand.
 

Joost

Well-known member
In Duitsland zelfs drie jaar, daar zijn de Kreispokale ook nog de voorronde voor de Landespokale.
 

Forza AZ

Well-known member
Als ze de 1e ronde met alle profclubs op 12/13 september willen laten spelen, dan vermoed ik dat ze 1 voorronde laten spelen op 5/6 september met de clubs uit de Derde Divisie en een gedeelte van de clubs uit de Tweede Divisie.

Als ze wel 24 clubs uit de Hoofdklasse en lager willen laten meedoen, dan heb je 2 voorrondes nodig, en dan zal er één daarvan midweeks moeten worden gespeeld begin september. Dan komt het schema wel erg dicht op elkaar te liggen.
 

erka

Well-known member
Als je alle clubs van de eerste 10 niveaus mag laten meedoen heb je in Engeland alleen Level 11 van de officiële pyramide niet. Clubs die niet in de pyramide zitten spelen in losse leagues. Die tel ik niet mee. Dat is inderdaad een verschil met Frankrijk maar wel een nuance. Het idee is hetzelfde.
 
Bovenaan