KNVB beker 2018/19

Pascallovic

Well-known member
Uiteindelijk een verdiende overwinning. Ook niet heel verrassend na die 6-2 dat Ajax wat scherper zou zijn. Feyenoord had de kansen in de eerste 10 minuten en had daar het verschil kunnen maken. Gelukkige 0-1 uiteindelijk na een onterechte corner en die is Feyenoord nooit meer te boven gekomen. Feyenoord heeft bij lange na het niveau van de vorige keer niet gehaald en dan zie je dat er niet veel overblijft. Van Persie kon het verschil ook niet maken en Toornstra die bij 0-2 dan ook de verkeerde voortzetting kiest, terwijl bij die 6-2 wedstrijd hij de juiste had gekozen.

Blij met het bereiken van de bekerfinale. Weet nog niet of ik ga. Slechte ervaringen qua resultaat, maar ook qua ongein van de Ajax-idioten met hun vuurwerk tegen PEC.

Abubakari

Well-known member
Was tot de 0-2 spannend en gelijkopgaande, Feyenoord zelfs de beste kansen tot dan toe. Maar de 0-2 was de knock out. Al was ik er pas na de 0-3 echt gerust op.
Mooie zege, lekkere beker avond en FINALE!

Pascallovic

Well-known member
Was tot de 0-2 spannend en gelijkopgaande, Feyenoord zelfs de beste kansen tot dan toe. Maar de 0-2 was de knock out. Al was ik er pas na de 0-3 echt gerust op.
Mooie zege, lekkere beker avond en FINALE!
Hee, iets over de wedstrijd.:duim:

Gefeliciteerd Abu.:heinz::heinz:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zo het is weer gezellig geweest hier, zie ik. Goed bezig! :duim:

Ajacieden, gefeliciteerd! Op basis van de tweede helft een terechte overwinning. Eigenlijk was het weer een Klassieker zoals we die de laatste jaren veel vaker gezien hebben. Feyenoord furieus uit de startblokken, waardoor Ajax wankelde. Maar de 1-0 viel niet, waarna de wedstrijd gedurende de eerste helft wat in evenwicht raakte. En dan uiteraard vlak voor rust dat klote moment uit een corner die geen corner was. Ajax kwam vervolgens zeer goed uit de kleedkamer. Feyenoord twijfelde wat, waardoor de ruimtes groter werden en Ajax er zeer gemakkelijk doorheen kon voetballen. Gelukkig bleef het 'slechts' bij 0-3, want ik had het idee dat Ajax nog wel verder weg kon lopen.

Uithuilen en op naar volgend seizoen. Met ietwat frisse tegenzin.

Abubakari

Well-known member
Hee, iets over de wedstrijd.:duim:

Gefeliciteerd Abu.:heinz::heinz:

Jij ook gefeliciteerd pascallo! Dit zijn wel de mooiste van het seizoen wat mij betreft. Al dagenlang er naar toe leven en dan 0-3 winnen, super!

Heb trouwens zo'n voorgevoel dat we Willem II gaan treffen. Maakt ook niet uit, al is Ajax - AZ wel de mooiere affiche.

Pascallovic

Well-known member
Jij ook gefeliciteerd pascallo! Dit zijn wel de mooiste van het seizoen wat mij betreft. Al dagenlang er naar toe leven en dan 0-3 winnen, super!

Heb trouwens zo'n voorgevoel dat we Willem II gaan treffen. Maakt ook niet uit, al is Ajax - AZ wel de mooiere affiche.
Merci.Had er ook wel op gerekend, al moeten ze het nog wel doen. Als je dan 2 van zulke kansen weggeeft in de eerste 10 minuten, begin je toch te twijfelen of het wel goed komt.

De tegenstander maakt mij niet zoveel uit. Inpincipe moet Ajax van beiden gewoon winnen en wellicht dat je met Willem II iets meer onderschatting gaat krijgen zoals die keer met PEC. Maar goed met AZ ga je een tegenstander krijgen die echt niet nog een finale wil verliezen, dus die zullen t.o.v. Willem II meer getergd zijn.

Max

Administrator
Forumleiding
Zo het is weer gezellig geweest hier, zie ik. Goed bezig! :duim:

Ajacieden, gefeliciteerd! Op basis van de tweede helft een terechte overwinning. Eigenlijk was het weer een Klassieker zoals we die de laatste jaren veel vaker gezien hebben. Feyenoord furieus uit de startblokken, waardoor Ajax wankelde. Maar de 1-0 viel niet, waarna de wedstrijd gedurende de eerste helft wat in evenwicht raakte. En dan uiteraard vlak voor rust dat klote moment uit een corner die geen corner was. Ajax kwam vervolgens zeer goed uit de kleedkamer. Feyenoord twijfelde wat, waardoor de ruimtes groter werden en Ajax er zeer gemakkelijk doorheen kon voetballen. Gelukkig bleef het 'slechts' bij 0-3, want ik had het idee dat Ajax nog wel verder weg kon lopen.

Uithuilen en op naar volgend seizoen. Met ietwat frisse tegenzin.

Kan er weinig aan toevoegen. Een seizoen die eigenlijk al klaar is in februari. Weinig om naar uit te kijken ook volgend seizoen niet.

Krijg je idd uit een klote moment 0-1 tegen, maar het ontbreekt dan ook aan scherpte. En om ala Clasie bij opkomst van het veld nog steeds met Blom bezig te zijn, dan heb je ook niet de juiste instelling.

Atreides

Well-known member
Nette overwinning al was de start wel weer erg moeizaam. Hopen dat Ajax nu w?l de beker weet te pakken, dat is ook al weer erg lang geleden. Willem II is een tegenstander die je 9 van de 10 keer kan verslaan. Terwijl AZ een mooier affiche is.

Van harte Atreides en van harte KNVBlom!

Nog even blijven oefenen!

Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Blijft toch altijd bijzonder. Gisteren werd voor het oog iedereen gefouilleerd ten opzichte van de vorige keer tegen Ajax niemand. Al zullen ze gezien de lange rijen vanaf half negen iedereen wel door hebben laten lopen. Toch weer een tokkie met een nitraatbom binnen.

Bonehead

Well-known member
Ze kunnen bij Feijenoord wel janken over een onterechte corner, maar dan lijkt me geen reden om dan Matthijs de Ligt (die toch een aardig balletje kan koppen en ik neem aan dat iedereen dat weet) compleet vrije doortocht te geven. En hoe ze dan 4 minuten na rust verdedigen. Een amateurclub zou zich er voor schamen. Zo verliest Feijenoord in vier minuten de wedstrijd. Ze begonnen goed al moet ik toegeven dat Ajax na een kwartier beter en gevaarlijker werd. Na de 0-2 was het klaar. Nee, zo'n verdediging is Feijenoord onwaardig. En dat is jammer, want ik had het nog moeten zien als het bij rust nog 0-0 was gebleven en/of ze een beetje geconcentreerd aan de tweede helft waren begonnen.

Gemiste kans.

Pascallovic

Well-known member
De Ligt is ook nog eens de enige erkende kopper die we in het veld hadden staan. Je zou zeggen dat je daar bij een hoekschop wat extra aandacht voor hebt. Een Tadic of Blind maken niet zo snel een kopdoelpunt.

Bovenaan