KNVB Beker 2016/17

Unregistere

Well-known member
Typische AZ-bekerwedstrijd weer tegen amateurs. Magere zakelijke overwinning waarin AZ verzuimt het eerder te beslissen, zodat je toch een beetje in spanning blijft zitten.

Hopelijk hebben de ASWH-supporters wel een leuke dag gehad, want dit soort wedstrijden gaat niet meer AZ-supporters naar het stadion lokken voor komende bekerwedstrijden tegen clubs uit lagere divisies.

Uitvak zat lekker vol, onze supporters hadden het wel naar hun zin. Best een goede pot van ons, zat kansjes nog. Helaas geen goal. Penalty had gekund, Mulder zag het anders. AZ viel mij ook wat tegen. Maar 2-0 is prima verder. Mooie avond!
 

Jef400

Well-known member
Wat dacht die scheidsrechter bij de penalty van Vitesse??! Ik zat in het stadion. Het ongeloof was voelbaar.
 

De Wolf

Well-known member
Twee wedstrijden waar de bal niet op de stip moest.

Utrecht gelukkig door
Bij Feyenoord de voordeelregel niet toegepast. Maar dan had Kuyt zijn hattrick niet gehad.
 

De Groene Scout

Well-known member
Haha, hoorde net dat Blom als video-ref in de bus zat en de pingel bevestigde. De bus stond geparkeerd achter het vak met harde kern supporters van FC Zwolle.
Achteraf niet zo'n gelukkig keuze, want de bus werd aangevallen en de ME moest Blom in veiligheid brengen.
Hebben we dat weer.....
 

delmaestro

Well-known member
Was ook gewoon een schandalige duik van Zivkovic. En als je als PEC zijnde dan tot minuut 82 met 1-0 voor staat, en dan door zo'n non-pingel met 1-2 verliest in blessuretijd, dan snap ik dat het weer kortsluiting is bij de afdeling "harde kern"
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Kuipers zei dat Zivkovic over de knie van Marcellis viel. En Blom ook. Ze zien dus niet dat hij gewoon springt?
 

De Groene Scout

Well-known member
Uiteraard is dat te begrijpen. Tevens kunnen we Kevin Blom nu ter discussie stellen. Die trapt dus met de beelden erbij gewoon in de fopduik van Zivkovic.
 

inhethoekje

Active member
Uitvak zat lekker vol, onze supporters hadden het wel naar hun zin. Best een goede pot van ons, zat kansjes nog. Helaas geen goal. Penalty had gekund, Mulder zag het anders. AZ viel mij ook wat tegen. Maar 2-0 is prima verder. Mooie avond!


Penalty had gekund?

Als dit geen penalty was dan kan je beter stoppen met penalty's geven,lompere overtredingen als deze worden er zelden gemaakt.
 

Pascallovic

Well-known member
In elk geval een mooi voorbeeld dat zo'n videoscheidsrechter geen oplossing is voor dit soort momenten en dat je dus altijd discussie zal blijven houden over de momenten die niet zo glashelder zijn.
 

Forza AZ

Well-known member
Uitvak zat lekker vol, onze supporters hadden het wel naar hun zin. Best een goede pot van ons, zat kansjes nog. Helaas geen goal. Penalty had gekund, Mulder zag het anders. AZ viel mij ook wat tegen. Maar 2-0 is prima verder. Mooie avond!
Daar kwamen we goed weg ja. In het stadion zag ik het niet als strafschop vanaf de overkant, maar op de beelden was het 100% duidelijk een strafschop.

Ondanks dat AZ vaak matig speelt in dit soort bekerwedstrijden, had ik toch niet het idee dat het fout kon gaan.
 

Unregistere

Well-known member
Penalty had gekund?

Als dit geen penalty was dan kan je beter stoppen met penalty's geven,lompere overtredingen als deze worden er zelden gemaakt.

Ja, klopt. Alleen gisteravond zat ik in de bus toen ik het bericht plaatste en had ik nog geen beelden gezien. Dus toen kon ik niet echt met zekerheid zeggen of het echt zo was, daarvoor zat onze dug-out er te ver vandaan. Jammer genoeg hadden wij geen videoref!

Daar kwamen we goed weg ja. In het stadion zag ik het niet als strafschop vanaf de overkant, maar op de beelden was het 100% duidelijk een strafschop.

Ondanks dat AZ vaak matig speelt in dit soort bekerwedstrijden, had ik toch niet het idee dat het fout kon gaan.

Nee, we kregen ook niet echt enorme kansen. Maar toch, er kan zo maar een balletje goed vallen natuurlijk. Die kopbal van onze aanvoerder bij 0-0 die van de lijn werd getrapt bijvoorbeeld. En ook bij 1-0 nog een kans voor Nick Slotboom, die nog geblokt werd. Anders was die bal keurig in het hoekje beland. Al denk ik dat in een verlenging uiteindelijk de conditionele verschillen aan het licht waren gekomen, want nu zaten de meeste jongens er bij ons al aardig doorheen. Uiteraard kwamen we zelf ook een paar keer goed weg, want AZ had het eerder kunnen beslissen. Die bal van Friday op de paal, inzet van Stengs die van de lijn werd gehaald. En dan bij de 2-0 eigenlijk een fout van onze keeper, die het verder best goed deed.

Ik vond het in ieder geval leuk dat we lekker mee konden ballen met AZ, ook vrij regelmatig op hun helft. Kansjes gekregen, onze rechtsback die een paar panna's uitdeelde aan AZ-spelers. Dat zijn mooie dingen. Sowieso alles eromheen wel, AD / De Dordtenaar dat een heel liveblog bijhield op de website bijvoorbeeld.

Na afloop nog even in het spelershome geweest, dat zag er best gezellig uit.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan