Eerlijk is eerlijk, Kramer heeft vandaag een uitstekende wedstrijd gespeeld. Was actief, had weinig balverlies, maakt een prima goal en had een uitstekende assist. Meer kun je niet van hem verwachten. Ook fijn dat zijn medespelers hem op de juiste manier bediende; met voorzetten vanaf de flank en achter de verdediging in de diepte. En juist alleen bij nood met zijn rug naar de goal. Dat is wat ik bedoelde met gebruik maken van elkaars kwaliteiten.
Hetzelfde gold overigens voor Vejinovic. Vandaag waren er veel meer spelers in beweging. Met name Gustafson had daar een mooi aandeel in. En dan zie je dat Vejinovic ook weer makkelijker zijn passes kan geven. Zo wordt het allemaal een stuk dynamischer, is het minder voorspelbaar en krijg je dus ook meer ruimte en meer kansen.
Het dient gezegd dat Zwolle erg slecht was, maar vandaag heb ik voor het eerst in maanden een Feyenoord gezien met goede aanvalsopzetten, bij vlagen een goed baltempo en vrijwel de hele wedstrijd controle. Dat stemt me zeer tevreden. Ik denk dat het met Vilhena op de plaats van El Ahmadi nog beter zou gaan, maar verder hoeft er wat mij betreft niet zoveel meer te veranderen.