KKD Speelronde 5

Jamel

Administrator
Forumleiding
Terwijl de eredivisionisten een weekendje vrij hebben vanwege de interlands, is de KKD inmiddels toe aan speelronde 5. Al moet gezegd dat de jongteams niet spelen.

FC Den Bosch - Excelsior
Helmond Sport - Emmen
Almere City - Top Oss
MVV - Telstar
ADO Den Haag - FC Eindhoven
FC Dordrecht - VVV Venlo
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
@erka waarom hebben jullie in vredesnaam Thijs Dallinga laten gaan? Wat een goeie spits is dat! Scoort tegen FC Den Bosch een hattrick binnen het half uur.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik maakte me voor dit seizoen zorgen over Excelsior, maar ze doen het vooralsnog uitstekend zeg. De resultaten waren al vrij goed, maar nu ik ze voor het eerst ook zie spelen moet ik zeggen dat het voetbal er ook prima uit ziet.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Excelsior wint uiteindelijk met 0-5 en daar is weinig op af te dingen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
@erka waarom hebben jullie in vredesnaam Thijs Dallinga laten gaan? Wat een goeie spits is dat! Scoort tegen FC Den Bosch een hattrick binnen het half uur.

Ik lees dit vaker, maar volgens mij is dit niet altijd fair. Er is een enorm verschil tussen Eredivisie en KKD. Tom Boere, Robert Mühren en vele anderen hebben al laten zien dat het niks zegt als je veel scoort in de KKD.

Clubs als Groningen zien zo'n Dallinga iedere dag en dat jarenlang. Die hebben echt wel een goed beeld van zijn kwaliteiten. Natuurlijk is er wel eens iemand die het dan later toch laat zien, maar vaker is het andersom.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik lees dit vaker, maar volgens mij is dit niet altijd fair. Er is een enorm verschil tussen Eredivisie en KKD. Tom Boere, Robert Mühren en vele anderen hebben al laten zien dat het niks zegt als je veel scoort in de KKD.

Clubs als Groningen zien zo'n Dallinga iedere dag en dat jarenlang. Die hebben echt wel een goed beeld van zijn kwaliteiten. Natuurlijk is er wel eens iemand die het dan later toch laat zien, maar vaker is het andersom.
Daar heb je zeker een punt. Maar als ik die jongen zie bewegen op het veld en ook de rust zie waarmee hij afrondt, dan denk ik: 21 jaar, jongen uit de eigen jeugd van Groningen, ontegenzeggelijk kwaliteiten... Maar aan de andere kant heeft 'ie wel wat minuten gekregen bij Groningen en blijkbaar onvoldoende laten zien. En ik hoorde na de wedstrijd ook een interview met hem en daarin klinkt ook wel dat het een spits is die veel vertrouwen van de trainer nodig heeft. En dan hoor ik in het interview daarna z'n trainer en dan denk ik dat hij met Dijkhuizen ook de juiste trainer heeft gevonden.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Daar heb je zeker een punt. Maar als ik die jongen zie bewegen op het veld en ook de rust zie waarmee hij afrondt, dan denk ik: 21 jaar, jongen uit de eigen jeugd van Groningen, ontegenzeggelijk kwaliteiten... Maar aan de andere kant heeft 'ie wel wat minuten gekregen bij Groningen en blijkbaar onvoldoende laten zien. En ik hoorde na de wedstrijd ook een interview met hem en daarin klinkt ook wel dat het een spits is die veel vertrouwen van de trainer nodig heeft. En dan hoor ik in het interview daarna z'n trainer en dan denk ik dat hij met Dijkhuizen ook de juiste trainer heeft gevonden.
Mooi dat zo'n jongen dan opbloeit. Verder zullen we het pas weten als ie ooit weer een stap gaat maken.
 

Abubakari

Well-known member
Daar heb je zeker een punt. Maar als ik die jongen zie bewegen op het veld en ook de rust zie waarmee hij afrondt, dan denk ik: 21 jaar, jongen uit de eigen jeugd van Groningen, ontegenzeggelijk kwaliteiten...
Daarnaast heeft Groningen nog een andere spits uit eigen jeugd, waarschijnlijk hebben ze gekozen tussen Postema en Dallinga. Postema heb ik in de jeugd bij Groningen vaak zien spelen, was daar echt een superspits. Die zit nu bij de A selectie.

Emmen inmiddels 18de met hun dure selectie.
 

zwammy

Well-known member
Leuk dat Emmen 2 jaar in de eredivisie heeft gespeeld maar het is natuurlijk wel gewoon een Telstar of E. V. V.
 

Joost

Well-known member
Remans die scoorde. Roland Alberg die inviel voor Mitchell Keulen.

Ik was even bang dat ik een wedstrijd van Roda aan het missen was, maar het was toch MVV v Telstar.
 

Joost

Well-known member
Roda voetballend net wat beter dan Volendam maar door een te kort 'tikkie terug' van Jensen staan we wel achter.
 

Joost

Well-known member
Van Mieghem heeft al geel op zak en maakt halverwege de helft van Roda een totaal onnodige harde overtreding en mag vertrekken.

Kansen zat voor Roda, hij moet er alleen eens in.
 
Bovenaan